2013-08-18, 01:06
Medlem
du säger inte i samma spruta? cj och ghrp6? jag blandar upp rubbet tillsammans, och suger upp fyllda sprutor och det fungerar klockrent för mig, men så cj ska gå sönder så känslig?
Citera
2013-08-18, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronlaser
du säger inte i samma spruta? cj och ghrp6? jag blandar upp rubbet tillsammans, och suger upp fyllda sprutor och det fungerar klockrent för mig, men så cj ska gå sönder så känslig?

Jag har läst att man bör suga upp CJC först och därefter GHRP för att inte lämna CJC i vialen med GHRP, som då kan bli instabil.
Själv kommer jag nog köra dubbla sprutor istället, så slipper man fundera på den saken i alla fall.
Citera
2013-08-18, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Intressant, men säger dock emot allt annat jag läst på datbtrue.
Han säger tvärt emot all forskning som finns på ämnet.

Det du citerade säger väl inte alls emot datbtrue?
Det är ju ett faktum att GHRP fungerar bäst ihop med GHRH... CJC-1295 utan DAC / Mod-GRF är GHRH.

GHRH ser till att somatostatin (det som hindrar tillväxthormonet) inte är aktivt när man injicerar GHRP. Med andra ord får man mycket bättre effekt av en kombination av GHRP och CJC / Mod-GRF än om man bara hade kört GHRP på egen hand.

Sen angående olika sorters GH-peptider så har jag tidigare, precis som dat, varit emot sådana som konstant frisläpper GH under längre tid, så kallad "GH bleed"... t.ex. CJC med DAC. Däremot så har ny forskning på just datbtrue's sida visat att både pulsering (GHRP + Mod-GRF 2-3 ggr per dag t.ex.) och konstant tillförsel, och gärna med höga doser (t.ex. GHRP 5-6 ggr per dag + CJC med DAC + syntetiskt GH) kan vara bra att göra. Men inte för samma sak.

Pulsering ger ökad frisättning av fettsyror.. så det funkar bäst för deff i samband med konditionsträning så att man också förbränner fettet man frisätter. Det är även bäst att köra 90% av tiden tillsammans med vanlig byggarträning (koncentrisk volymträning) med syftet att öka celltillväxten / hypertrofin, vilket MGF står för.

Sen kan man, säg en gång per månad i 48 timmar, sno om och bomba kroppen med konstant GH tillförsel och isometrisk träning för att differentiera de muskelceller man byggt med pulsering och byggarträning... vilket IGF-1 står för. Konstant tillförsel ökar både serumnivåerna och mRNA IGF-1.

Pulsering + byggarträning (och kanske även exogent MGF) = proliferation av muskelceller.
Konstant tillförsel + isometrisk träning (dock inte nödvändigt med exogent IGF-1 då man får det från GH) = differentiering av de muskelceller man redan byggt.
Senast redigerad av youami 2013-08-18 kl. 14:12.
Citera
2013-08-18, 16:36
Medlem
different_trips avatar
Jo, det går rakt emot.

Ghrp är "switchen", ghrh behöver detta. Killen i klippet säger tvärt om, han är ute och cyklar. Precis som du när du skriver att ghrh hämmar somatropinet.

Cjc dac ska inte kombineras med tillväxt.
Det kan dock med fördel användas med ghrp/ghrh för att förlänga pulsen.
Cjc-1295 är inte samma sak som mod grf, detta gar Dat gått igenom ett antal gånger.

Peptider förändrar inte IGF till den grad att det ger någon muskeltillväxt.
Tre stick om dagen ger ett IGF på mellan 200-300, medan med 4iu växt så ligger det på mellan 6-800.
Men det sjunker pga antikroppar, så ett uppehåll är viktigt.
Citera
2013-08-18, 18:57
Medlem
Citat:
Jo, det går rakt emot.

Ghrp är "switchen", ghrh behöver detta. Killen i klippet säger tvärt om, han är ute och cyklar. Precis som du när du skriver att ghrh hämmar somatropinet.

Cjc-1295 är inte samma sak som mod grf, detta gar Dat gått igenom ett antal gånger.

Tre stick om dagen ger ett IGF på mellan 200-300, medan med 4iu växt så ligger det på mellan 6-800.

Läste datBTrue igår och får känslan av att båda menar samma, men att videosnubben möjligen rör till det med begreppen.
Senast redigerad av GrottNeger 2013-08-18 kl. 19:06.
Citera
2013-08-18, 19:05
Medlem
Citat:
Jo, det går rakt emot.

There is no reason NOT to combine a GHRP such as GHRP-6 with your GHRH, no matter whether the form of GHRH is Sermorelin, modified GRF(1-29) or CJC-1295. There is only BIG benefits.

http://www.superiormuscle.com/forums/anabolic-steroids/47246-peptides-basics-author-datbtrue

GHRPs, are needed to create a pulse. GHRPs come in several forms. GHRP-6, GHRP-2 and Hexarelin. All work the same way. The GHRPs blunt somatostatin and increase natural GHRH release. So if you inject a GHRP you create a pulse of GH which rises for 30 minutes, peaks and comes down within 2 hours. That mimics a natural pulse.

So THAT is the time to take your modified GRF(1-29) (a better form of GHRH) because it will now work since somatostin isn't around.

The studies find synergy between these two peptides. Together they create a strong pulse of GH.

Growth Hormone Receptors, reside primarily on cells in the liver and they await the ligand GH. Now a strong pulse will send GH in mass so that a bunch binds at the same time to these receptors. When GH binds to a receptor it switches on a few events. One of those events is activating the Stat5b protein or intracellular pathway. This protein when activated moves to the nucleus of the cell and initiates transcription of proteins among them IGF-1.

Jag tolkar det som att båda två egentligen menar samma sak, men att video-gubben möjligen förklarar det "bakvänt".
I sak blir ju resulatet detsamma, då båda ändå förespråkar samma kombination av GHRP plus CJC eller GRF(1-29).

Lite rörigt.
Citera
2013-08-18, 19:09
Medlem
different_trips avatar
Videosnubben säger att GHRP behöver GHRH/alt en naturlig puls för att fungera, men det är tvärt om. GHRH behöver en puls, den pulsen skapar man med ghrp.
Citera
2013-08-18, 19:36
Medlem
Citat:
Videosnubben säger att GHRP behöver GHRH/alt en naturlig puls för att fungera, men det är tvärt om. GHRH behöver en puls, den pulsen skapar man med ghrp.

Ja,precis. Begreppskaos. Båda menar dock att preparaten "eleverar" effekten i kombination och att dosen GHRP kan vara högre än dosen CJC utan dac.
Så i praktiken blir ju utfallet detsamma, även om den ena har bakvänt resonemang.
Citera
2013-08-19, 08:41
Medlem
Citat:

Ah.. se där. Då hade jag fått det om bakfoten.

Citat:

Men alltså gaah.. jag var ju säker på att cjc-1295 utan DAC var samma sak som Mod-GRF... men så med andra ord hade jag rätt från början att peptidmästaren inte visste vad han pratade om när han skrev på sin lista: CJC-1295 utan DAC (Mod-GRF). Men sen läste jag en tråd på Dat's sida som fick mig att tro att det visst var samma sak.. men nu läser jag igen och det verkar ju inte stämma. Önskar jag kunde gå tillbaka och ändra mina gamla inlägg så att jag inte rekommenderar dåliga varor.

Det som går mig på nerverna med Kinesiska peptider. Man vet ju aldrig att man får det man beställt. Jag vill ha Tom's peptider, men han levererar väl inte till Sverige?

Hade tänkt svara på resten också men inser plötsligt att min förståelse kring ämnet inte var så bra som jag trodde. Självförtroendet gick från "I'm a guru" till "Fuck, nu gick jag vilse i huvudet igen". Back to reading.
Senast redigerad av youami 2013-08-19 kl. 09:34.
Citera
2013-08-19, 16:09
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youami
Det som går mig på nerverna med Kinesiska peptider. Man vet ju aldrig att man får det man beställt. Jag vill ha Tom's peptider, men han levererar väl inte till Sverige?

Tom skickar hit, men han är dyr även räknat internationellt.

Vet inte om man bör välja Johnbon eller Peptidexperten.
De vanliga shopparna kan man glömma, 500kr för en vial ghrp-2 haha. Vilket skämt.
Citera
2013-08-19, 16:36
Bannlyst
Citat:
Tom skickar hit, men han är dyr även räknat internationellt.

Vet inte om man bör välja Johnbon eller Peptidexperten.
De vanliga shopparna kan man glömma, 500kr för en vial ghrp-2 haha. Vilket skämt.

Johnbon är ett självklart val, otroligt service minded samt har bra produkter. Inväntar hans IGF !
Citera
2013-08-19, 18:31
Medlem
ChuckyOnes avatar
När under pct borde det vara smart att lägga in peptiderna, IGF-1 LR3 ?

Undrar hur vida Modified grf (1-29) och GHRP - 2 eller 6 fungerar i kombination med IGF-1 LR3? Kommer ta det tillsammans med Clomid och Nolvadex.

I så fall om bra, när ska jag lägga in IGF-1 LR3, Modified grf (1-29) och GHRP-2 eller 6? Samma veva som jag drar i mig Clomiden och nolvan? Det vill säga dag 16-18 efter sista sticket med Testosteronet? Eller saknar det helt enkelt roll och mening enligt er när de ska in? Tänker att min PCT ska bli så smart som möjligt så att det ska verka under tiden ja kommer vara som mest utsatt av att vara katabol. Men men Vad vet en valp som jag?

Troligtvis värt att nämna är att tanken är låg dos på alla 3 Men tror det kommer göra bra.
200mcg 1 gång om dagen med Ghrp-2 eller 6
100mcg 1 gång om dagen med modifierad GRF 1-29
20mcg-50mcg (inte bestämt mig vilken dos) men 1 gång om dagen med IGF-1 LR3 i 4 veckor. (tanken är under min PCT's mest katabola fas.)

Upplägget är som är kvar:
Vecka 7-10 Deca
Vecka 7-14 Testosteron E / D

Dag 16-18 efter sista sticket in med Clomdid och nolvadex 25mg/25mg i drygt 5 veckor..

Well well teach me up Hur ska ja tänka helt enkelt. Några invändningar? Vill veta allt.

MVH
Senast redigerad av ChuckyOne 2013-08-19 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in