2013-08-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Där mina damer eller herrar, slår ni huvudet på spiken !
Inga av dessa damer kunde i sin vildaste fantasi tro att "snubben" skulle vända problem & våld mot henne.
Och om man nu är övertygad om detta, har man då sig själv att skylla, när man är 23år och haft en tuff uppväxt ?

Vet inte, när man har egna barn måste man på något sätt "vuxna till" och släppa fjortisfantasier om gangstersnubbar etc. Men självklart har jag mycket svårt att se att detta är Id*s fel om misstänkte är tidigare dömd mördare och nazidåre. Kan räckt med att hon kokade fel sås eller nåt sånt och då har han flippat, tyvärr lär han inte säga ett ord om inte han kan tjäna på det, så det skulle vara att få till "vållande till annans död" istället för mord, och då lär han skönmåla sin del i det hela som fan. För min del kan han sitta livet ut, han verkar fått på tok för många chanser redan...
Citera
2013-08-19, 09:47
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Vet inte, när man har egna barn måste man på något sätt "vuxna till" och släppa fjortisfantasier om gangstersnubbar etc. Men självklart har jag mycket svårt att se att detta är Id*s fel om misstänkte är tidigare dömd mördare och nazidåre. Kan räckt med att hon kokade fel sås eller nåt sånt och då har han flippat, tyvärr lär han inte säga ett ord om inte han kan tjäna på det, så det skulle vara att få till "vållande till annans död" istället för mord, och då lär han skönmåla sin del i det hela som fan. För min del kan han sitta livet ut, han verkar fått på tok för många chanser redan...

Exakt.
Citera
2013-08-19, 09:48
Medlem
refsps avatar
Citat:
Men du, att du inte tar och läser in dig då och återkommer med nya resonemang ?
Istället för att gissa vilt om vad än den ena och andra borde känna till om folk ifrån Trollhättan.
Liten ledtråd, Ida var 23, AJ 36. Tror du di gick i samma klass och hängde på samma fritidsgård ?

Men snälla. De här kretsarna är ålderslösa. Kom ut ur glasbubblan nu.
Citera
2013-08-19, 09:51
Medlem
refsps avatar
Citat:
Men du, att du inte tar och läser in dig då och återkommer med nya resonemang ?
Istället för att gissa vilt om vad än den ena och andra borde känna till om folk ifrån Trollhättan.
Liten ledtråd, Ida var 23, AJ 36. Tror du di gick i samma klass och hängde på samma fritidsgård ?

Antingen är du en nära anhörig, och då förstår jag din ovilja att föra ett logiskt resonemang. Eller så är du en naiv tonåring, uppvuxen i villaidyll med allt vad det innebär. Tagga ner snälla.
Citera
2013-08-19, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Men snälla. De här kretsarna är ålderslösa. Kom ut ur glasbubblan nu.

Har du en källa på att "de här" kretsarna är ålderslösa ?

Hur länge hade AJ bott i Jönköping innan mordet ?
Citera
2013-08-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av issusforlife
OM obduktionsprotokollet blir offentligt, är det då innehållande foton osv. eller redigeras det från fall till fall? Tänker på El*n Kr*ntz och de två Arbogabarnen. Där var det väldigt grafiska bilder med. Någon som vet proceduren. Q?
Har för mig att rättegång numer ofta förs bakom lykta dörrar när obduktionsbilder visas.
Citera
2013-08-19, 09:59
Medlem
bagarn29s avatar
Någon som vet hur AJ och IF träffades?
Citera
2013-08-19, 10:22
Medlem
Någon som vet om rånförsöket mot snarbergsguld i Jönköping den 29 juni är löst?
Citera
2013-08-19, 10:32
Medlem
refsps avatar
Citat:

Källan är jag. Anse mig som en förstahandskälla till den uppgiften.
Citera
2013-08-19, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Källan är jag. Anse mig som en förstahandskälla till den uppgiften.

Då måste du känna både Ida & AJ då ?

Kan Ida träffat AJ via nätet ?
Citera
2013-08-19, 10:35
Medlem
refsps avatar
Citat:

Än så länge verkar du mest kunna 1) förneka teorier utan att ens komma med substanslösa antiteser och 2) be om källa på allt. Det är löjligt och barnsligt. Om du inte kan resonera eller komma med andra teorier så behöver du inte bemöta mina inlägg. Det räcker nu.
Citera
2013-08-19, 10:35
Medlem
refsps avatar
Citat:
Då måste du känna både Ida & AJ då ?

Kan Ida träffat AJ via nätet ?

Nix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in