2013-08-18, 17:18
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nuförtiden, skrev jag. Policyn ändrades med Arboga och på det sätt bilderna hanterades av allmänheten.

Förståeligt. Jag minns uppståndelsen. Drog själv ner FUP, blev riktigt illa berörd och det är inte likt mig.
Citera
2013-08-18, 17:28
Medlem
Har någon av er länken till tidningsnotisen där PT berättade det där om telefonsamtalet? Eller minns någon vilken tidning det var? Jag har nog bara sett den en gång.
Citera
2013-08-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Förståeligt. Jag minns uppståndelsen. Drog själv ner FUP, blev riktigt illa berörd och det är inte likt mig.

Ja, de bilderna glömmer man aldrig, sånt hat & meningslöst våld... Hoppas vi slipper bilder från brottsplats & obduktionen av I*a, det är illa nog som det är.
Citera
2013-08-18, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Ja, de bilderna glömmer man aldrig, sånt hat & meningslöst våld... Hoppas vi slipper bilder från brottsplats & obduktionen av I*a, det är illa nog som det är.
Ev skulle nån okänslig i tråden kanske kunna se dem och maska dem, för platserna kanske kan vara intressant att se... Hemskheterna kan man ju hoppa över.
Citera
2013-08-18, 17:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ev skulle nån okänslig i tråden kanske kunna se dem och maska dem, för platserna kanske kan vara intressant att se... Hemskheterna kan man ju hoppa över.
Nu gäller diskussionen i första hand obduktionsbilderna. Där finns inte mycket att lämna kvar efter maskning.
Citera
2013-08-18, 17:41
Medlem
Någon som vet hur det såg ut inne i lägenheten, alltså INNAN Id* mördades (jag antar att det skedde i den aktuella lägenheten) så man kan få sej en uppfattning om möblemang mm... skicka pm om det är känsligt!!
Citera
2013-08-18, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu gäller diskussionen i första hand obduktionsbilderna. Där finns inte mycket att lämna kvar efter maskning.

Obduktionsbilderna lär inte bli offentliga. Brottsplatsbilderna som Roaster och Bävern också pratade om kan vara intressanta att se även om man förstår att en del inte vill se alla detaljer.
Citera
2013-08-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Jag skulle kunna se dem och maska dem om jag kommer över dem. Har fotona från en bränd Christian Larsson (Bollnäs) och dem är inte så hemska.
Citera
2013-08-18, 17:55
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hu skulle hon INTE vara en del av orsaken till att hon blev mördad?

Hade hon inte varit en del av orsaken, så hade inte hon varit den som blev mördad.

Och hur tänker du? Vad hade sonen på 1,5 år gjort för ont? Hotade I*a honom till livet så att mordet egentligen var självförsvar? Jag tror inte det, I*a var en liten tjej på 23 år. Nej, med största sannolikhet blev han arg för något hon sa och det bara blixtrade till och AJ slog till dess hon inte längre levde. Anser du att kvinnor ska tiga och lyda mannen? Anser du att det är rätt att slå kvinnor? AJ och hans kompisar är nazister och de föraktar muslimer (rätta mig om jag har fel!). Inom islam och även andra religioner ska kvinnan tiga och lyda mannen. Kvinnan får ta emot stryk och stenas. Menar du att de mest extrema inom islam och AJ och hans gelikar har en gemensam nämnare, att slå det fysiskt svagare könet? Hoppas verkligen för AJs, DBs och FHs skull att de i så fall kommer att sitta av långa fängelsestraff ihop med sina muslimska likasinnade vänner. De kan ju diskutera hur man misshandlar sina kvinnor utan att de får ont i sina knogar. Same same but different.
Citera
2013-08-18, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Någon som vet hur det såg ut inne i lägenheten, alltså INNAN Id* mördades (jag antar att det skedde i den aktuella lägenheten) så man kan få sej en uppfattning om möblemang mm... skicka pm om det är känsligt!!
Ja och finns det nån ritning av lägenheten tro, nån som har kunskaper hur man hittar en sån? Kan va intressant att titta på när man läser kommande fup...
Citera
2013-08-18, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Och hur tänker du? Vad hade sonen på 1,5 år gjort för ont? Hotade I*a honom till livet så att mordet egentligen var självförsvar? Jag tror inte det, I*a var en liten tjej på 23 år. Nej, med största sannolikhet blev han arg för något hon sa och det bara blixtrade till och AJ slog till dess hon inte längre levde...//...Same same but different.

AJ har hoppat på huvudet på ett av sina BO vid tidigare tillfälle, det tog två veckor innan BO vaknade.
Han hade tur.
Att hoppa på en medvetslös huvud är som att spela rysk roulette med minst 5 kulor i revolvern.
Detta visste AJ mycket väl, när han minst 75kg tung landade med kängorna...
Citera
2013-08-18, 18:25
Medlem
Ibland väljer familjer att göra en insamling till organisationer. Det brukar stå i dödsannonsen.
Om det är så att I*as familj väljer detta, så får gärna någon av er som bor där lägga upp annonsen här på fb. Vi är nog många som i sådana fall vill bidra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in