2013-08-18, 13:32
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Ärligt talat är det inte så viktigt för mig om hon blev träffad eller ej. Det viktiga är att båda kulorna var avsedda för OP. Om sen första kulan även snuddade LP så fine.
Det är inte så lyckat att ha sådana förutfattade meningar. Faktum är att ingen utomstående vet hur skotten var tänkta eller om attentatet misslyckades i någon liten detalj.

Det är märkligt med skottordningen.
  1. Alla stod upp efter första skottet. IM såg att OP började vrida huvudet bakåt. LP menade att det lät som mer avlägsna smällare.
  2. OP föll direkt efter andra skottet som MÅSTE ha varit det skott som skadade ryggraden. Det går inte att stå upp ens i en tiondels sekund med den skadan. Ändå hävdar polisen fortfarande att den första kulan dödade OP och den andra skadade LP.
  3. Carina P hörde tre skott. Efter de två första såg hon LP sitta skrikande på trottoaren. LP hörde ett skott efter att OP fallit ihop och kände då en brännande smärta på ryggen. Skadan sågs av en sjuksköterska och kulhålen i mockajackan räknas som bevis i den verkliga världen.
Citera
2013-08-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det är inte så lyckat att ha sådana förutfattade meningar. Faktum är att ingen utomstående vet hur skotten var tänkta eller om attentatet misslyckades i någon liten detalj.

Det är märkligt med skottordningen.
  1. Alla stod upp efter första skottet. IM såg att OP började vrida huvudet bakåt. LP menade att det lät som mer avlägsna smällare.
  2. OP föll direkt efter andra skottet som MÅSTE ha varit det skott som skadade ryggraden. Det går inte att stå upp ens i en tiondels sekund med den skadan. Ändå hävdar polisen fortfarande att den första kulan dödade OP och den andra skadade LP.
  3. Carina P hörde tre skott. Efter de två första såg hon LP sitta skrikande på trottoaren. LP hörde ett skott efter att OP fallit ihop och kände då en brännande smärta på ryggen. Skadan sågs av en sjuksköterska och kulhålen i mockajackan räknas som bevis i den verkliga världen.

GM hade skjutit ett skott till när han såg att LP inte var träffad, det kan väl ingen säga emot ? Att GM struntade i LP tyder på att han är rätt säker på att komma undan trots allt.
Citera
2013-08-18, 13:52
Medlem
ieshos avatar
Citat:
GM hade skjutit ett skott till när han såg att LP inte var träffad, det kan väl ingen säga emot ? Att GM struntade i LP tyder på att han är rätt säker på att komma undan trots allt.
Du får ursäkta mig men det snällaste jag kan uttrycka är att du verkar helt oengagerad.
Citera
2013-08-18, 14:07
Medlem
Citat:
Du får ursäkta mig men det snällaste jag kan uttrycka är att du verkar helt oengagerad.

Sorry eisho det stämmer just nu. Återkommer att svara på ditt inlägg ikväll när jag har mer tid.
Citera
2013-08-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Att komma till den slutsatsen, ens i teorin, är obegripligt. Att en kula så hårfint råkade repa Lisbets rygg under det tumult som rådde går inte att åstadkomma ens på en miljon försök. Inte ens om att repa ryggen med en kula var den enda avsikten med skottet, och att detta skott var det första som avlossades mot en blick still stående Lisbet Palme. Det klarar inte ens världens bästa pistolskytt. Det kan inte ha gått till på det sättet, mackeeee.
Det får nog anses att obduktionen i sin helhet är klarlagd genom inläggen här igår, den 17.8. Se alltså
http://fbportnoy.webs.com/obduktionsintervjun.htm av Grandioso, inlägg 47332, och ännu bättre http://www.politiskamord.com/obduktion.pdf , inlägg 47350 av natteknik .

Den sistnämnda är den mest detaljerade för där framgår bl.a. att utöver de tre obducenterna var tre namngivna obducentbiträden med vid den flera timmar långa obduktionen. Vidare närvor läkaren Claes Wallin som vid Palmes ankomst till sjukhuset försökte återuppliva honom genom att öppna bröstkorgen och massera hjärtat. Samt fanns även fyra namngivna kriminalare från Stockholmspolisen på plats. Alla givetvis hastigt och oförberett inkallade.

Men det är ju ytterst beklagligt att alla dessa var så ouppmärksamma att de endast observerade ett skottingångshål och ett skottutgångshål på Palme, istället för de två som ju enligt dig ju måste finnas!

Men förklaringen måste ju vara,och det kan du säkert ta till dig, att det andra skottet exakt följde samma bana som det första skottet!

Så då har alltså obduktionen av Palme styrkt din teori om två skott. Eller hur?
Senast redigerad av Babord 2013-08-18 kl. 14:40.
Citera
2013-08-18, 14:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Nej, jag är densamma hela tiden och när jag berättar vad som är sant (hur det än ska tolkas) så förlöjligar du mig. Du registrerades 2011-11-23 ungefär två veckor efter mejlet till Lena Adelsohn Liljeroth och drygt en vecka efter att det meddelats att Ingr*d (Kler*ng) E*ken skulle sluta som statssekreterare.

Fördelen med att ha olika nick är att man slipper bli förlöjligad i den här tråden för vad man skriver i andra trådar.

Den som blir förlöjligad i en tråd har i allmänhet gjort sig förtjänt av att bli förlöjligad, det måste finnas gränser för stolliga inlägg kan man tycka och dina emellanåt rent hårresande påståenden är väl belysande exempel på detta. Sedan hör det till pjäsen att vissa användare konstant gör sitt bästa att förlöjliga meningsmotståndare, och jag tänker då närmast på Boboslacke, jakeclawson & Co och detta hyde av desinformatörer som tillgriper förlöjligandet och okvädingsorden av åsiktsmotståndare som taktik och last resort när lådan av seriösa motargument är tom. Taktiken används inte minst mot mig vilket känns stimulerande då det pekar mot att det jag skriver uppfattas som obekvämt och seriöst konkurrerande med de egna vilseledande teorierna. Vore värre om det man skriver förbigås med tystnad och utan motreaktion. Då skulle jag kanske gripas av tvivel om det jag skriver kanske rent av är fel. Men det verkar inte föreligga någon risk för detta.

Precis som hos nämnda grupp av desinformatörer är inte heller du en användare med rent mjöl i den så kallade påsen, iesho. Du är inte objektiv när diskussionen närmar sig Lisbet Palme, då är du alltid uttolkaren av vad hon kan ha sett hört och menat i de allra mest positiva meningar. Varför kan du inte ärligt berätta att du är odelat subjektiv beträffande Lisbet Palme ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-08-18 kl. 15:19.
Citera
2013-08-18, 14:51
Bannlyst
Citat:
Sedan hör det till pjäsen att vissa användare konstant gör sitt bästa att förlöjliga meningsmotståndare, och jag tänker då närmast på Boboslacke, jakeclawson & Co och detta hyde av desinformatörer som tillgriper förlöjligandet och okvädingsorden av åsiktsmotståndare som taktik och last resort när lådan av seriösa motargument är tom. Taktiken används inte minst mot mig vilket känns stimulerande då det pekar mot att det jag skriver uppfattas som obekvämt och seriöst konkurrerande med de egna vilseledande teorierna.

Smickra inte dig själv. Snarare handlar det bara om att dina inlägg är totalt värdelösa i sin oerhörda stollighet och tomhet, häpnadsväckande okunnighet och förakt för allt vad logiskt tänkande heter. Detta ska också ställas mot bakgrund av det utrymme du gör anspråk på i samtalet. Förhoppningsvis tyder det bara på social inkompetens och ingenting annat.
Citera
2013-08-18, 14:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Obduktionsprotokoll är per automatik "hemligstämplade" över tiden av juridiska och integritets-skäl. Jag kan inte för mitt liv begripa varför du har så otroligt svårt att ta till dig av denna mycket enkla fakta.

Skitsnack. Mordet på Olof Palme är omgärdat med så mycket oklarheter och spekulationer att detta motiverar att obduktionsprotokollet ograverat i sin helhet blir offentliggjort. Det borde inte minst ligga i familjen Palmes intresse att undanröja varje misstanke om oegentligheter och mörkläggning grundad på vilseledande om hur många av två avlossade skott som träffade Olof.
Senast redigerad av MBoudine 2013-08-18 kl. 15:21.
Citera
2013-08-18, 15:00
Bannlyst
Det är onekligen lite komiskt att följa Mboudine genom tråden när man kan överblicka hur tankegångarna går. I ett inlägg spekulerar han huruvida Palme kanske kan ha blivit skjuten med två skott eller kanske har han blivit lurad till ett möte på mordplatsen. En dag senare är han "fullständigt övertygad om detta" och alla som inte håller med eller pekar ut uppenbara logiska brister i resonemanget är desinformatörer eller försöker göra reklam för böcker (???).

I övrigt är hans enda vapen att posta så in i helvete mycket att andra skribenter helt enkelt ger upp och han tillåts breda ut sig ännu mer. Bara kvantitet helt utan kvalité.
Citera
2013-08-18, 15:02
Medlem
Citat:
Skitsnack. Mordet på Olof Palme är omgärdat med så mycket oklarheter och spekulationer att detta motiverar att obduktionsprotokollet ograverat i sin helhet blir offentliggjort. Det borde inte minst ligga i familjen Palmes intresse att undanröja varje misstanke om oegentligheter och mörkläggning. grundad på vilseledande om hur många av två avlossade skott som träffade Olof.

Sant problemet är bara att Jakeclawson med flera tycker det är en klockren utredning med inga som helst konstigheter . Det är inte preskriberat så snart kommer nog lösningen, Dag Andersson är en bra polis så ja väntar med spänning på ett resultat snart!
Citera
Bannlyst
Citat:
Det borde inte minst ligga i familjen Palmes intresse att undanröja varje misstanke om oegentligheter och mörkläggning.

Familjen Palme kanske skiter i vad en rättshaverist på Flashback har fantiserat ihop?
Citera
Bannlyst
Citat:
Sant problemet är bara att Jakeclawson med flera tycker det är en klockren utredning med inga som helst konstigheter .

Nu har det nog brunnit i huvudet på dig pojk.

Har du läst ett enda inlägg jag har skrivit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in