2013-08-17, 22:55
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Svar från SKL, fynd, fingeravtryck, mastningar och vittnesuppgifter talar ju ändå sitt eget språk, sen om man ändå vill att det ska vara som man själv hoppas och vill, är ju en annan sak
Japp, I agree!
Citera
2013-08-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Kan vattenhöjden varit högre när dumpningen ägde rum än vad som är fallet på din bild 5.
Än en gång mycket bra jobbat. Med hjälp google och dina bilder har jag fått en ganska klar bild av fyndplatsen.

Det har jag ingen aning om, men jag kan tänka mig att vattenståndet kan ha varit något högre. Det kanske finns någon som är mer bekant med den just bäcken och hur den fungerar. Vi har ju äntligen sett en sommar med många varma, soliga dagar och inte mycket regn. (Det var några år sedan.)

Det vattendrag (ett litet) jag har i närheten av mig, var kanske någon dm eller två högre vid den tiden. Bor inte mer än max ett par mil därifrån
Citera
2013-08-17, 22:56
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Snarare flera timmar innan.

Snarare både och.. innan för att lämna sprit då enl dig och efter för att hjälpa AJ dölja sitt brott. Han har ju för f-n placerats vid BP. Du tror väl inte polisen säger så utan att granska det här med tidpunkter j-vligt noggrant. Sluta svamla eller hosta upp en förklaring till hur du "vet" att han inte var där senare, säg efter midnatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Vad har ni fått information om spritleverans ifrån?

Krokodilen.
Han försöker punktera hans nekande.
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Han har inte varit där när I*a bragts om livet, nej.

Var du tillsammans med DB när I*a mördades eller var du i I*as lägenhet när mordet skedde? Om inte så kan du inte vara 100% säker. Jag tror inte att DB och FH var med när AJ mördade I*a men det är bara några få som vet säkert.
Citera
2013-08-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppeey
Nu har jag inte hängt med i detta ärende på länge (typ sen 500:e inlägget). Tacksam om någon kan svara på några frågor.

När & vem hittade Ida?
Hur gick det till när hon hittades?
Var hittades hon?
Vad hade hänt henne & vem står anklagad? Vem var den skyldige & hur många av de som nämnds här var/e inblandade?
Barnen & deras pappor?

En liten uppdatering om detta tragiska fall vore tacksamt att få. Vad har mer hänt?

Tack!

Läs ttela. Dem har en artikelserie om detta fall.
Citera
2013-08-17, 23:09
Medlem
Citat:
Snarare flera timmar innan.

Flera timmar innan vad?
Vad gjorde han hos I*da flera timmar innan?
Citera
2013-08-17, 23:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Läs ttela. Dem har en artikelserie om detta fall.
Här är artikelserien: http://ttela.se/nyheter/1.2228684
Citera
2013-08-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wagner67
#Det första utropet från polisen var ju ändå att hon kan vara vid liv (bortrövad). Om hon var vid liv vid transport från hennes hem påverkar det utgången för eventuella medhjälpare.

Det betyder absolut ingenting.

För att polisen ska få lagstöd för tvångsåtgärder (tex inbrytningarna i div lägenheter första dagen) måste det finnas en misstanke om brott. Då skriver man också en anmälan för att få en rubricering att jobba med.

Vid detta läge hade man inte hunnit analysera fynden i lägenheten utan man drog förmodligen bara till med någonting som lät rimligt. Utan anmälan, inget lagstöd för tvångsåtgärder.

Ignorera alltså människorovsrubriceringen, den är endast en teknalitet.
Citera
2013-08-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Flera timmar innan vad?
Vad gjorde han hos I*da flera timmar innan?

Levererade SPRIT: https://www.flashback.org/sp44823219
Citera
2013-08-18, 00:36
Medlem
bokfodrals avatar
Detta fick jag i PM 8 augusti vid 19-tiden. Jag avvaktade sen jag fått det, ifall nån mer i tråden skulle skriva om samma iakttagelse för jag ville inte dra in nåt i tråden eller, jag ville se om det togs upp av nån annan men nu har det gått nån vecka och undrar nu om detta kan vara relevant?

Citat:
alternativa färdvägar

I Malögarondellen...vägen från Vargön mot Hol ..vägen mot Stallbacka..där stod en motorcykel inkörd på den lilla lilla vägen mot berget, samtidigt stod en bil parkerad på busshållplatsen precis vid korsningen mot Stallbacka..motorcyklisten gick o tittade runt i dikena in mot den lilla vägen..detta var någon gång mellan 00-01. på lördagnatten mot söndag..ingen aning om det kan vara något som har med saken att göra....men alla små iakttagelser är ju viktiga...; ))
Citera
2013-08-18, 00:36
Medlem
DB påstås ju ha jobbat som kock på Tre Älgar men är det verifierat? När jag läste hans fup såg jag att hans studiemeriter sträcker sig till gymnasiet och senare några få oavslutade kurser, hans gymnasiestudie är förmodligen en lättare 2-årig typ fordonsteknisk eller liknande med låga betyg. Tre Älgar är ju tydligen hans första riktiga jobb. Hur länge har han jobbat där? Hur blev han anställd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in