2013-08-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Känns ju som en väldigt snabb stöld då han tydligen gjort själva anmälan på söndagen och var även på jobbet vid 8 på morgonen, enligt uppgift.

Om de nu kom sent på kvällen med sprit till Id*s adress. Tajt stöld, i så fall....bilen är ju bevisat använd vid hennes bortförande så stölden var oerhört kvick då den blev bränd sen.

Jag har inte hört att åklagaren bekräftat att det är bevisat att bilen används vid Idas bortförande. Däremot är det väl sannolikt att den används till just det då den brändes upp. Sorry, om jag påpekar ditt inlägg men det känns viktigt att vi i tråden inte uppger saker som vi inte har täckning för. Vi kan spekulera hur mycket vi vill men bör inte de mest insatta, dvs polis och åklagare, verifiera att det vi tar för sant faktiskt är det.
Citera
2013-08-17, 20:10
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Jag har inte hört att åklagaren bekräftat att det är bevisat att bilen används vid Idas bortförande. Däremot är det väl sannolikt att den används till just det då den brändes upp. Sorry, om jag påpekar ditt inlägg men det känns viktigt att vi i tråden inte uppger saker som vi inte har täckning för. Vi kan spekulera hur mycket vi vill men bör inte de mest insatta, dvs polis och åklagare, verifiera att det vi tar för sant faktiskt är det.

Det har stått i nån artikel, där polisen sagt att bilen är använd för att föra bort henne från bostaden.
Citera
2013-08-17, 20:13
Medlem
Citat:
Det har stått i nån artikel, där polisen sagt att bilen är använd för att föra bort henne från bostaden.

Ok, den artikeln har jag missat. Om polisen sagt det måste det ju finnas någon form av bevisning i bilen som talar emot de inblandade. Skitbra!
Citera
2013-08-17, 20:14
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Ok, den artikeln har jag missat. Om polisen sagt det måste det ju finnas någon form av bevisning i bilen som talar emot de inblandade. Skitbra!

Försökte hitta artikeln men är så kass på att googla sånt, nån annan kanske hittar artikeln där detta nämns?
Citera
2013-08-17, 20:20
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Försökte hitta artikeln men är så kass på att googla sånt, nån annan kanske hittar artikeln där detta nämns?

Kommer inte heller ihåg vilken artikel men jag är nästan säker på att jag läst i nån tidning att bilen kan kopplas till kroppen.
Citera
2013-08-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Måste tillägga... Misfits låtar har sådana sorts namn. D.B avgudar dom. Träffas alltid backstage . Åker på spelningarna.. Lika normalt som vilket annat fan som helst.
Så att vederbörande som också är en god vän med D.B har postat detta betyder INTE att titeln på låten hade någon innerbörd! Ett tips. Googla; misfits alla låtar
Läten med dess titel är vald med jävlig dålig smak Varför inte, med tanke på bl.a. DB kärlek till amerikanska bilar, valt låten Jail House Rock med Elvis!!
Citera
2013-08-17, 20:26
Medlem
Citat:

Är inte det där en trådsanning? Var det inte formulerat mer som att bilen (eller en bil som ser likadan ut) har setts vid en tid och runt en plats som är intressant för utredningen?

Om någon intervjuats och sagt att det är bevisat att bilen använts till själva bortförandet, eller att det åtminstone funnits spår av Ida i bilen, får du gärna länka till det!
Citera
2013-08-17, 20:29
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Är inte det där en trådsanning? Var det inte formulerat mer som att bilen (eller en bil som ser likadan ut) har setts vid en tid och runt en plats som är intressant för utredningen?

Om någon intervjuats och sagt att det är bevisat att bilen använts till själva bortförandet, eller att det åtminstone funnits spår av Ida i bilen, får du gärna länka till det!

"De berättade också att det står klart att 35-åringens fordon har använts i samband med försvinnandet."

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2280212-36-aringen-till-sverige-inom-nio-dagar
Citera
2013-08-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
"De berättade också att det står klart att 35-åringens fordon har använts i samband med försvinnandet."

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2280212-36-aringen-till-sverige-inom-nio-dagar

Tack, men för mig betyder inte det nödvändigtvis att Ida forslats i bilen. Sorry, jag kanske är trög, men jag tycker citatet är för vagt. Hade de sagt "Vi har hittat DNA från Id* i bilen" så hade jag varit med. Nu är jag inte helt säker på vad exakt de menade, bara olika saker de kan tänkas ha menat.
Citera
2013-08-17, 20:34
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Ja han hängde sig men inte på samma häkte...
Handlar inte om psyket i det här fallet!!
Det handlade om andra anledningar

Tack för svaret! Du får gärna utveckla...
Var det så att samvetet sprang ikapp honom på häktet? Måste vart något allvarligt för att lämna sitt barn.

D.B har alltså förlorat far, bror och farmor samma år...? Och hunden..?
Citera
2013-08-17, 20:34
Medlem
Citat:
Eller kom de dit sent med spriten och stannade kvar i lägenheten? Med tanke på det som tidigt skrevs om att det var tre stycken i lägenheten?

Edit: Räknar ju fel, då skulle det ju i så fall vara fyra personer i lägenheten.

Fast det var väl en-krokodil som golade ner DB för olaga rusdrycksförsäljning? Då kanske det var hen som var den fjärde personen. Det är ju tydligt att hen vet något som inte vi vet.
Citera
2013-08-17, 20:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Fast det var väl en-krokodil som golade ner DB för olaga rusdrycksförsäljning? Då kanske det var hen som var den fjärde personen. Det är ju tydligt att hen vet något som inte vi vet.

Om man vet sådan info, har man antingen vetat sen innan att leverans skulle ske på hennes adress eller så var man där när leveransen kom eller så har man fått veta efteråt att det skett en leverans....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in