2013-08-17, 19:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Tja, jag måste ju konstatera att du nog har det svårligen överträffade rekordet, då du t.o.m. inte fattar att de tre litet slumpvis inkallade obducenterna skulle ha riskerat sitt yrke och sin heder samt fängelsestraff, om de på "direktiv från högre ort" och dagen efter mordet avgivit vad du påstår ett lögnaktigt obducentutlåtande. Alltså om att endast ett skott, inte två som du med dina fixa idéer påstår, träffat Olof Palme!

Hur skulle man överhuvudtaget kunnat tubba dessa säkert hedervärda obducenter att ljuga om detta!

Det skulle också vara omöjligt att alla inblandade, sjukhuspersonalen bland annat, skulle kunna hålla tyst om en sådan konspiration. Och detta gäller givetvis även den eller de som lämnat "direktiv" från högre ort.

Och vad skulle en sådan fantastisk konspiration vara bra för? Ja här får du faktiskt ett gyllene tillfälle att utveckla dina fanatiska/fantastiska teorier om Palmemordet! För sista gången hoppas jag!

Om du inte inser behovet av att mörklägga vissa uppgifter i ett omskakande statsministermord med den inblandning av bakomliggande krafter som jag är övertygad om planerade attentatet, vilket ovillkorligen måste fås att se ut som någonting annat än vad det i själva verket är och som har makt att genomföra detta, kan jag inte hjälpa dig babord, då är du bortom hjälp. Men att mörklägga eller förfalska ett obduktionsprotokoll torde inte ha utgjort något större hinder. Drygt tjugosju år har passerat, så visst har planen lyckats. Så här långt.

Edit: Anar du inte kopplingen; obduktionen av Palme --> obduktionsprotokollet --> Milan Valverius död ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-08-17 kl. 20:06.
Citera
2013-08-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baudolino
Jag tror ni överskattar våra vänner.
Det enda som händer när ni skriver så där är att om känner sig lyfta till
ett spännande sammanhang över det pojkrum där dom sitter och fantiserar.
"Dom tror att jag att jag är en hemlig agent, cool"

Man behöver varken vara agent eller smart för att syssla med systematisk desinformation och trådsabotage. Särskilt när regelverken verkar lite böjliga för vissa som får ha flera konto "helt enligt reglerna"

Däremot bör man ha gott ett skäl att jobba i flock med genomtänkta strategier vars objektivt sett enda syfte verkar vara att undvika vissa ämnen.
Citera
2013-08-17, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Anar du inte kopplingen; obduktionen av Palme --> obduktionsprotokollet --> Milan Valverius död ?

Nu kan det ju nämnas att Valverius dog hela åtta år efter obduktionen av OP.
Citera
2013-08-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson

Till MBoudine : Om vi gör ett litet tankeexperiment och utgår från din teori om två skott i Palmes kropp och inget skott mot LP.
Vad gör det egentligen för konkret skillnad :resultatet är att Palme är död av i ditt fall två skott i annat fall av ett skott.

Det enda jag kommer på är att med två skotts-teorin är att man blir säkrare över att det är en konspiration som har stöd av höga krafter men det kan ju också det officiella scenariot med ett skott ha.
Sedan är det svårt att förstå varför man isåfall vill krångla till det ännu mera med att dra in obducenter,sjukvårdspersonal mm.
Citera
2013-08-17, 20:47
Medlem
Citat:
Om du inte inser behovet av att mörklägga vissa uppgifter i ett omskakande statsministermord med den inblandning av bakomliggande krafter som jag är övertygad om planerade attentatet, vilket ovillkorligen måste fås att se ut som någonting annat än vad det i själva verket är och som har makt att genomföra detta, kan jag inte hjälpa dig babord, då är du bortom hjälp. Men att mörklägga eller förfalska ett obduktionsprotokoll torde inte ha utgjort något större hinder. Drygt tjugosju år har passerat, så visst har planen lyckats. Så här långt.

Edit: Anar du inte kopplingen; obduktionen av Palme --> obduktionsprotokollet --> Milan Valverius död ?
Nej det gör jag verkligen inte! Det är en av dina vanliga paranoida fantasier. Men jag är tacksam för att du inte kan hjälpa mig, oavsett vad det kunde vara! För då skulle jag verkligen vara bortom all hjälp!
Senast redigerad av Babord 2013-08-17 kl. 20:52.
Citera
2013-08-17, 21:02
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Det går sannerligen inte att övertyga dig med sakargument om hur fel du har i det mesta
du kommit fram till avseende just det här ärendet. Att vädja till ditt sunda förnuft
sker blott förgäves ty du är helt uppslukad av dina konspiratoriska fantasier.
När det gäller specifikt biten med obduktionen och rättsläkarutlåtandet så har du alltså
i gammal god blodkorvsstil frusit fast där också att det mixtrats och mörkats av dolska
invigda trots att sannolikheten för någonting sådant är så försvinnande liten att man inte
ens vidare behöver umgås med tankar i den riktningen.

Tre välrenommerade och ytterst kompetenta yrkesmänniskor som sätter stort värde på sin
integritet och yrkesheder skulle ha tillåtit sig att delta i det du pådyvlar dem - ja, du,
tror du det på allvar så är det bara att konstatera att det inte står rätt till någonstans
och var någonstans då överlåter jag åt dig att fundera över...

Var blev ditt sunda förnuft och din verklighetsförankring av någonstans egentligen?
Försvann alltsammans under vistelsen i SaudiArabien? Den där gången när du bevittnade
en regelrätt avrättning medelst halshuggning? Det blev kanske för mycket att se för dig...
Citera
2013-08-17, 21:28
Medlem
Grandiosos avatar
Obduktionsintervju med Kari Ormstad (från Anders Leopolds sida)

HÄR ÄR HELA DEN ORDAGRANNA PRESENTATIONEN AV OBDUKTIONEN PÅ OLOF PALME SOM RÄTTSLÄKAREN GJORDE INFÖR MARJASIN-
KOMMISSIONEN OCH PALMEGRUPPEN

http://fbportnoy.webs.com/obduktionsintervjun.htm
Senast redigerad av Grandioso 2013-08-17 kl. 21:33.
Citera
2013-08-17, 21:51
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Obduktionsintervju med Kari Ormstad (från Anders Leopolds sida)

HÄR ÄR HELA DEN ORDAGRANNA PRESENTATIONEN AV OBDUKTIONEN PÅ OLOF PALME SOM RÄTTSLÄKAREN GJORDE INFÖR MARJASIN-
KOMMISSIONEN OCH PALMEGRUPPEN

http://fbportnoy.webs.com/obduktionsintervjun.htm

Tycker Anders Leopold sammanfattar det hela på ett bra sätt:

Citat:
Det är en befriele att här få dokumentation för att ingen sköt Palme med ett gevär på långt håll, att inte ett mötesscenario inträffade där mördaren gick med Palme en kort bit innan han vände sig om och sköt honom i bröstet etc. Snarare visar det ju att det dödande skottet var skickligt placerat och direkt dödande.

Tyvärr verkar nu inte detta bita på alla desinformatörer och diverse andra stollar med dubbla foliehattar

Leopold skriver även att: "Givetvis kommer nu i vissa grupper chefsobducent Kari Ormstads roll att misskrediteras". Och detta har vi ju sett åtskilliga exempel på i den här tråden, främst genom trådens två stora pajasar, TBoudine och mackeeeeeeeeeeee.
Senast redigerad av OilersFan 2013-08-17 kl. 21:57.
Citera
2013-08-17, 22:11
Medlem
ieshos avatar
Av alla vittnen är det bara Anders D som tyckte sig se att gm stod vänd mot LOP. Alla andra vittnen uppgav att tre personer gick, sida vid sida eller två framför och en bakom.

Om OP blivit skjuten i bröstet eller både i bröstet och i ryggen, varför skulle någon vilja dölja det?

De flesta vittnena hörde två skott och den allmänna uppfattningen bland de närvarande var antagligen att han blivit skjuten med två skott, vilket ambulanspersonalen kan ha snappat upp.

De vittnen som stod nära nog och som vände sig om p.g.a första smällen uppgav att de såg OP falla direkt efter andra skottet, vilket måste ha varit det skott som skadade ryggraden.

Enligt den officiella versionen dödades OP av första skottet medan det andra avlossades mot LP.

I det första förhöret med LP uppgav hon att hon hört smällar och att hon såg OP falla när hon vände sig om. Efteråt hörde hon ytterligare en smäll och kände att det sved till på ryggen. Carina P på andra sidan Sveavägen hörde tre smällar och direkt efter andra smällen såg hon en kvinna sitta och skrika.

Varför skulle LP ljuga om skottordningen? Om det var något skumt kunde hon ha sagt att det först sved till och att OP föll strax efteråt.

Har det här någon betydelse? Först bestämde mordutredningen i strid mot alla vittnen att första kulan dödade OP. Sedan uppstod "spåret" att OP träffades av båda skotten och att konspiratörerna av någon anledning vill dölja detta och har tvingats blotta sig genom att förfalska bevis.

Något skumt är det. Gick det inte som planerat? Kom de unisona vittnesmålen om skottordningen oväntat?
Citera
2013-08-17, 22:17
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Tycker Anders Leopold sammanfattar det hela på ett bra sätt:

Tyvärr verkar nu inte detta bita på alla desinformatörer och diverse andra stollar med dubbla foliehattar

Leopold skriver även att: "Givetvis kommer nu i vissa grupper chefsobducent Kari Ormstads roll att misskrediteras". Och detta har vi ju sett åtskilliga exempel på i den här tråden, främst genom trådens två stora pajasar, TBoudine och mackeeeeeeeeeeee.

Det är ett stort fel och det är att saken inte är utredd tillräckligt. Oavsett vilken teori man tror på så kan man med hjälp av samma vittnens utsagor få fram det man vill.

Och GK mm kan man inte direkt kalla en sanningskommission då de också blundar för de svåra frågorna.
Citera
2013-08-17, 22:21
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Kan vara lite desinformation men mycket prestige verkar det vara i tråden.
En del är "rädd" för sanningen och en del vill smutsa ner, det är ju som det är.
Undra hur många här som skulle gärna vilja veta hur det egentligen låg till, sanningen!?
Jag är då faktiskt en av dom, och jag gillade verkligen Palme, om sanningen sårar så får man leva med det, bara man få veta sanningen. Är vi inte redo för det,än?

Tror inte det förekommer prestigetänkande i tråden. Borde i varje fall inte vara så. Nej, sanningen sårar aldrig, oavsett hur den ser ut. Det gör däremot genomskinliga lögner som beslutsfattarna inte förstår att folk förr eller senare genomskådar när pusselbitar faller på plats och bilden som växer fram får allt skarpare konturer. Det handlar heller inte om huruvida svenska folket är redo för sanningen om mordet på Olof Palme - utan om hänsyn till de i mordet inblandades renommé och kanske också med hänsyn till deras personliga säkerhet.
Citera
2013-08-17, 22:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson

Tror Milan V. blev en säkerhetsrisk. Precis som Christer Pettersson när han började få ett och annat klart för sig ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in