2013-08-16, 22:45
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kanske vi borde ha en insamling här så någon kan beställa den och sen lägga ut den? Tror många vill läsa den..

Bra idé! I'm in.
Citera
2013-08-16, 22:46
Medlem
Citat:
Kanske vi borde ha en insamling här så någon kan beställa den och sen lägga ut den? Tror många vill läsa den..

Tror att det blir svårt att organisera en insamling utan att bryta mot regel 1.06
Citera
2013-08-16, 22:50
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Värsta mardrömmen vore väl om AJ slank ur nätet som A*m gjorde, jag blir stundtals lite orolig faktiskt.

Jag också, hoppas Polisen har/får mer bevis. Det vore konstigt om DB och FH kommer undan straff.

Men om AJ går fri så kan det bli en mardröm för honom själv om han inte flyr till annat land. Finns mer än en som vill se honom dumpad i ett buskage...
Citera
2013-08-16, 22:53
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Tror att det blir svårt att organisera en insamling utan att bryta mot regel 1.06
Nej då, det är OK att samla in till FUP. Om man frivilligt uppger kontaktuppgifter i PM så är det en annan sak.
Insamlingar sköts alltså mestadels via PM för att inte smutsa ner tråden med OT. Utse en koordinator och kör igång.

En annan variant är att redan nu börja kontakta tingsrätten och meddela önskemålet att FUP ska komma ut på CD. Då blir den ju så billig att flera kan skaffa den. Eller så kan en skaffa den och sedan lägga ut den i tråden. Det är mycket vanligt att så görs.

/Mod
Citera
2013-08-16, 22:58
Medlem
jeandarcs avatar
Kan inte riktigt släppa det någon nämnde om att tråden skulle ta en helt ny vändning. Har en fundering som jag ända sen dess gått o klutar på.
Efter middagen mer IF så " beställer" AJ av de andra två att de ska typ skrämma IF av någon anledning , det hela urartar o hon förblöder pga av sin blödarsjuka, deras tanke var från början att bara puckla på henne lite men nått går snett o hon avlider, de får panik o inser att de måste göra sig av med henne. Eftersom AJ är så katig o inte räds för att det han säger ska nå media o även verkar var så kall så känner kam sig säker i att hävda sig oskyldig eftersom det var grabbarna grus som tog livet av henne. Hmm långsökt o jag har kanske sett en o annan maffia film för mycket men ändå. Tror inte AJ har någonting alls emot att lägga all skuld på grabbarna grus medan de är lojala honom in i graven. Kvarstår dock varför AJ. Skulle beställa denna misshandel. Var hade han för otalt med IF?? Vet, är säkert helt ute o cyklar här men var tvungen o sätta tankarna på pränt! Förståeligt om detta dissas av övriga trådskribenter.

Edit: ursäkta vissa stavfel!
Senast redigerad av jeandarc 2013-08-16 kl. 23:07.
Citera
2013-08-16, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu är det iaf ingen risk att åtal väcks innan mordoffret är konstaterat avlidet.

Det tror jag redan är konstaterat att mordoffret är konstaterat avlidet, annars är det knappast ett mordoffer....
Citera
2013-08-16, 23:08
Bannlyst
Alla 3 åker dit!

Citat:
Hon har legst ute i naturen nästan lika länge som L*nda Ch*n. Och där lyckades de aldrig ta reda på dödsorsaken.

Linda var ju eldad på Bo i detta fall var väl inte inte en bränd kropp? Kan aldrig tänka mig att någon av dessa 3 gossar kommer undan.

Förmodligen har tutten något på FH och DB och ingen blir häktad så länge som dessa underhuggare om Åklagaren inte har en Gooling från dessa!

Åklagaren har knappast ett bra ett DNA redan det tar ju minst en månad.
Citera
2013-08-16, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det tror jag redan är konstaterat att mordoffret är konstaterat avlidet, annars är det knappast ett mordoffer....
En man blev åtalad för mord på Marina från Spekeröd utan att det var konstaterat att mordoffret hade avlidit. Men den situationen slipper vi här.
Citera
2013-08-16, 23:18
Medlem

Det var 'Nutte59' som skrev https://www.flashback.org/sp44782335 så det kan du glömma.
Citera
2013-08-16, 23:18
Bannlyst
Citat:
En man blev åtalad för mord på Marina från Spekeröd utan att det var konstaterat att mordoffret hade avlidit. Men den situationen slipper vi här.

Marina fallet/Spekeröd var ju så fel från början blanda inte in det här, här har vi 3 gärningsmän som försöker att ljuga på varandra för att komma undan.

Stefan i Marina fallet har haft mer tur än en lottomiljonär.

Sjukt nog snackade jag med honom här Jag var inte den ende
Citera
2013-08-16, 23:21
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Linda var ju eldad på Bo i detta fall var väl inte inte en bränd kropp? Kan aldrig tänka mig att någon av dessa 3 gossar kommer undan.

Förmodligen har tutten något på FH och DB och ingen blir häktad så länge som dessa underhuggare om Åklagaren inte har en Gooling från dessa!

Åklagaren har knappast ett bra ett DNA redan det tar ju minst en månad.

Nej, hon var inte eldad på. Låg under en hög med sly och man såg inte att det var en kropp förrän man gick nära och då antagligen endast om man visste att det skulle ligga en kropp där. Endast smådjur hade varit på hennes kropp och just delarna kring halsen var borta, just tungbenet saknades som annars förmodligen kunnat påvisa att hon strypts. Det sista min teori.

Blod är bra på det viset att det visar att något hänt och det blir lätt spår i blod men man funderar i alla fall lite på om de sa åka dit.
Citera
2013-08-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift

Jag har inte läst regel 1.0 men regler kan man alltid gå runt, man kan ju ha en "privat" insamling utanför flashback eller liknande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in