2013-08-16, 15:49
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En fågel som bevistade den offentliga delen av häktningsförhandlingen idag viskade att TB också var där, och var väldigt frågvis till de som var närvarande utanför rättssalen.
Det förvånar mig inte överhuvudtaget att ödlan var frågevis hon misstänker väl att alla som var i rättsalen var flashbackare som skulle döma hennes AJ. Sedan tror jag att den där NJ är skenmanöver för det är morot hon vill ha. Vänta om det blir övergrepp i rättsak så kan det bli häktning för hennes del med Vilket fint gäng det skulle bli i häktet i Udv.
Citera
2013-08-16, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Jag misstänker att "Moroten" kommer få 14 alt livstidsstraff Dpb kommer få 3-4år och Fh samma som dpb. Men frågan är om dom kommer hamna på samma anstalt eller olika anstalter för att hålla dom isär.
De kommer med all säkerhet inte få komma till samma anstalt.
Extremt ovanligt.
Endast om man är golare.
Citera
2013-08-16, 15:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag ber er att hålla er till topic och att sluta tjafsa.

//Mod
Citera
2013-08-16, 15:51
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av existenten
Så är det ju så klart, men även om man har dörrknackat i området så har man ju inte regelrätt förhört varje person som öppnat.

Jaja, jag lär få vänta på FUP:en för att få veta vilka alla dessa människor är. Tycker bara det låter väldigt mycket med 500 pers när det handlar om ett brott med få (om några) regelrätta vittnen.

Det kommer de säkert att göra i så fall, det gjorde de i fallet L*nda Ch*n. Vissa grannar förhörde de 2 eller fler gånger.

Siffran 500 kommer säkert att öka varefter utredarna går framåt i utredningen och pinpointar lite mer exakta tider när allt skett.
Citera
2013-08-16, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En fågel som bevistade den offentliga delen av häktningsförhandlingen idag viskade att TB också var där, och var väldigt frågvis till de som var närvarande utanför rättssalen.

Fick du veta något mer om vad hon sa/frågade om? Hade varit intressant att veta vad, och även vilka mer som var där förutom TB för att "stötta" AJ.
Citera
2013-08-16, 15:53
Medlem
existentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Siffran 500 kommer säkert att öka varefter utredarna går framåt i utredningen och pinpointar lite mer exakta tider när allt skett.
Med tanke på att åklagaren redan nu sagt att det inte finns en chans att de är redo om två veckor så har du nog väldigt rätt i det.
Citera
Medlem
Citat:
http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1917744-36-aringen-fortsatt-haktad

Varför vill AJ:s advokat att häktesförhandlingen inte ska ske bakom stängda dörrar?

Kan någon förklara ingående för mig tack, jag förstår inte fördelen med det.
AJ kanske tror att hans historia kan nå DB och FH genom media och rätta sig efter det eller kanske hans vänner dyker upp som vittne och bekräfta hans historia?
Citera
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelstyre666
Fick du veta något mer om vad hon sa/frågade om? Hade varit intressant att veta vad, och även vilka mer som var där förutom TB för att "stötta" AJ.
Skulle inte förvåna mig att mamma morot var där och sedan hon den blonda bimbon som poserade vid kortet. Frågan är om chefen var där också.
Citera
2013-08-16, 15:56
Medlem
Citat:
Det kommer de säkert att göra i så fall, det gjorde de i fallet L*nda Ch*n. Vissa grannar förhörde de 2 eller fler gånger.

Kan inte denna siffra även bero på att dom förhör människor omkring de misstänka, och anhöriga till Bo, för att samanställa en gärningsmannaprofil/er, eller på nått sätt "knyta ihop säcken" och förstå helheten i brotten genom att nära inpå studera varje inblandad individ?
Citera
2013-08-16, 15:57
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
AJ kanske tror att hans historia kan nå DB och FH genom media och rätta sig efter det eller kanske hans vänner dyker upp som vittne och bekräfta hans historia?

Huu då, hemska tanke.

Tror AJ är en sån som bara genom en blick kan få någon av sina polare att hålla käften. Jag hoppas verkligen att han inte på något vis(vad det än må vara) får möjlighet att påverka DB o FH.
Citera
2013-08-16, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Det förvånar mig inte överhuvudtaget att ödlan var frågevis hon misstänker väl att alla som var i rättsalen var flashbackare som skulle döma hennes AJ. Sedan tror jag att den där NJ är skenmanöver för det är morot hon vill ha. Vänta om det blir övergrepp i rättsak så kan det bli häktning för hennes del med Vilket fint gäng det skulle bli i häktet i Udv.

Hon hamnar isf. på film och det är fullt med vittnen. Jag antar att om "ödlan" blir frihetsberövad kan det bara vara positivt...för barnen menar jag ?
Di kan inte ha det lätt om mamma springer runt och heltidssysselsätter sig med att försvara en ökänd kvinnomisshandlare.
Citera
2013-08-16, 15:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelstyre666
Nej, men en annan fågel viskade nyss att det antagligen var AJ:s mor. Är de förväxlingsbara, eller pratar de om två olika personer?

Tillägg: En tredje fågel kom till fågelbordet:
Citat:
TB frågade runt lite om bland annat hur häktningsförhandlingarna går till, lite om journalistyrket och om journalister läser Flashback.
Senast redigerad av Quarrel 2013-08-16 kl. 16:02. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in