2013-08-15, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det var inte min avsikt att ta ord ur din mun, vad jag ville få fram var att innan advokaten är ålagd yppandeförbud av domstol så kan han säga precis vad han vill om fallet, han kan berätta att inget nytt har kommit fram t.ex.

Att det sedan kommer att bli en fruktansvärd slagsida till åklagarens fördel när det klassiska yppandeförbudet kommer det är en helt annan sida av myntet.

Nej, du väljer att misstolka det jag skriver. Prova google så förstår du.
Förundersökningssekretess har inget med yppandeförbud att göra. Jag tänker inte klargöra en tredje gång, utan förutsätter att du rättar till ditt misstag i tråden, precis som jag rättade mig själv, genom att ta reda på fakta.
Citera
2013-08-15, 20:46
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
tycker att polisen verkar fortfarande ha svagt underlag. polisen förhör han nekar .
om det fortsätter så här så är risken stor att tingsrätten friar igen AJ .

Har du inblick i polisens bevisning?
Citera
2013-08-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
MGM sitter häktad i Uddevalla men rättegången förs i Vänersborg och utredande polis finns i Trollhättan. Hur många kommuner är egentligen inblandade i detta brottmål?

Har du aldrig varit i småstäder? Trollhättan och Vänersborg har gemensam tingsrätt.
Trollhättan har få häktesplatser som är reserverade för kortidshäktninhar har jag för mig, rör det sig om längre häktningstider förflyttas man till Uddevalla.
Citera
2013-08-15, 20:49
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det märks tydligt att lokalblaskan ttela.se bevakar och hämtar mycket artikelmaterial från Flashback.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2292195-mordmisstankte-fortsatter-neka

Hur menar du? Flashback består väl mestadels utav uttalanden gjorda utifrån det som står i media och inte tvärtom?
Citera
2013-08-15, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det var inte min avsikt att ta ord ur din mun, vad jag ville få fram var att innan advokaten är ålagd yppandeförbud av domstol så kan han säga precis vad han vill om fallet, han kan berätta att inget nytt har kommit fram t.ex.

Att det sedan kommer att bli en fruktansvärd slagsida till åklagarens fördel när det klassiska yppandeförbudet kommer det är en helt annan sida av myntet.
Jag har för mig att AJs advokat är belagd med yppandeförbud sedan förra häktnngsförhandlingen.
Citera
2013-08-15, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Precis!

Jag satt med fulla restriktioner under 4 veckor för ett grovt brott. Min företrädare kunde ej delge mig annan info än den som framgick i förhören. Jag frågade hur media tolkat händelsen, fickk pass svar. Enda som min advokat kunde meddela mig var hur min familj tog händelsen och om de mådde bra. Så jag vore förvånad om AJs advokat delger honom annat än vad som kommit fram under förhör.
Ja, det är ju så det måste fungera.
Citera
2013-08-15, 20:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Vi vet väl inte vad dem konfronterat honom med eller har förhörsledarna gått ut i media och sagt vad dem lagt fram för GM? I så fall har jag missat något.
Väldigt bra sagt!
Citera
2013-08-15, 20:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har för mig att AJs advokat är belagd med yppandeförbud sedan förra häktnngsförhandlingen.

Kan inte svara på om det stämmer, men det borde ju finnas någon i tråden som har mer koll.

Men med tanke på hur länge TN varit med i spelet så tror jag inte att det finns ett sådant i nuläget.
Citera
2013-08-15, 20:59
Medlem
Citat:
Jo men eftersom det är en omhäktningsförhandling imorgon så har ju polisen/åklagaren lite tidspress. De måste ju få fram uppgifter som håller för att hålla honom fortsatt i förvar. Om de gamla uppgifterna håller för en ny häktning beror ju på vad AJ har svarat.

De har väl ingen tidspress för omhäkningen. Huvudpersonen har suttit inlåst ett par veckor och en hel del nytt har ju hänt under tiden. Läget ser nog bra ut för ÅK.
Citera
2013-08-15, 21:00
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Har du aldrig varit i småstäder? Trollhättan och Vänersborg har gemensam tingsrätt.
Trollhättan har få häktesplatser som är reserverade för kortidshäktninhar har jag för mig, rör det sig om längre häktningstider förflyttas man till Uddevalla.

Trollhättan har endast arrest, sedan gem häkte i Uddevalla. Man kan inte förutspå hur länge man kommer sitta häktad.
Totalt 44 platser. Se länk så ser du vad häktets upptagningsområde är.

http://kriminalvarden.se/sv/Hakte/Vara-hakten/Uddevalla/
Citera
2013-08-15, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
De har väl ingen tidspress för omhäkningen. Huvudpersonen har suttit inlåst ett par veckor och en hel del nytt har ju hänt under tiden. Läget ser nog bra ut för ÅK.
Det här nya som hänt verkar dock inte vara något de tänker använda vid morgondagens häktningsförhandling, därav mina frågor.
Citera
2013-08-15, 21:05
Medlem
Citat:
Advokaten har sagt att polisen inte lagt fam något nyare än de uppgifter han häktades för i sin frånvaro den 24 juli. De brända kläderna hittades efter den 24:e, ergo AJ har inte konfronterats med detta än.

Det har väl inte varit något direkt förhör. De har önskat hon väkommen hem och undrat om han vill ändra eller tillägga något. Han kanske t.o.m. har cyklat ihop en ny version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in