2013-08-15, 07:15
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Vill bara göra ett litet tillägg eftersom jag i en del inlägg har uppfattat det som om en del tror att de häktade känner till att det är fler häktade. Normalt vet en häktad inte om enbart hen sitter häktad eller om kumpanerna också sitter. Det är troligen förklaringen till att DB och FH har haft separata häkningsförhandlingar, fast under samma dag. Ingen har berättat för DB att FH sitter häktad och vice versa. Ingen kommer troligen inte heller att berätta för AJ att både DB och FH är häktade.

Det är en del som ingår i det som sparas till det är dags att släppa "bomben".

DB borde väl veta att FH är häktad då han frihetsberövades dagen efter?
Citera
2013-08-15, 07:21
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Jag är lite nyfiken på TBs FB status under/efter den aktuella natten där hon skrev att hon hamnade på Hemlig adress och fick reda på att hon levde. Mystiskt. Sen kan jag inte sätta mig in i deras livsöden, men med en vän som AJ och pojkvän som JN och med ett jobb som barnen inte pratar högt om, så kan man misstänka att man får vad man förtjänar
Jag är intresserad ut av dom telefonsamtalen som har skett mellan TB,AJ under mordnatten, Vad samtalen handlade om och varför TB pratade med A.J flera gånger under natten.
Jag har fått flera oberoende kvitter på detta.
Citera
2013-08-15, 07:31
Medlem
Quarrels avatar
GT: Mordmisstänkte 36-åringen i häktet
Citat:
Västra Götalandspolisen arbetar utifrån att det handlar om ett mord i hastigt mod - att det inte var planerat.

Ingen har försökt dölja blodspåren i trappuppgången, fynden som gjorts i den döda kvinnans lägenhet, sättet som kroppen dumpats på, att den på intet sätt dolts och att den efter försvinnandet brunna bilen samtidigt anmäls stulen - är alla tecken som stärker den teorin.
Citera
2013-08-15, 07:39
Medlem
http://m.expressen.se/gt/mordmisstankte-36-aringen-i-haktet/

Kl 09.15 skall han till tingsrätten Vänersborg
Nu går det snabbt .
Citera
2013-08-15, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
http://m.expressen.se/gt/mordmisstankte-36-aringen-i-haktet/

Kl 09.15 skall han till tingsrätten Vänersborg
Nu går det snabbt .

imorgon, ja
Citera
2013-08-15, 07:46
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
TB pratade med AJ, inte bara på natten då det hände, utan även på morgonen efter och då han var efterlyst.
Jag fick uppgiften i pm för ett tag sen och källan verkar vara säker, säker men hemlig.

Fick samma pm, men ifrågasätter trovärdigheten.
Citera
Medlem
Jag tycker inte man skall överdriva detta med att hon låg så nära en väg. Det fungerade i fem veckor. Här i tråden har många även menat att om man bara lägger en kropp mitt i skogen så kommer djur att dra iväg med kroppsdelarna så att ingen bärplockare förstår vad resterna visar. AJ kan ha tänkt på precis samma sätt (rätt eller fel tänkt spelar ingen roll, han kan ha tänkt som många andra här) och därför valt en plats där han räknar med att ingen letar, precis som Meegamind gissade att det gått till:

Citat:
Jag skulle tro att hon ligger på mark enbart täckt av något( på en plats där ingen söker) för att djuren så fort som möjligt ska få henne att försvinna av sig själv.

Hon var ju på mark täckt av tätt sly ovanför...
Citera
Medlem
Orsas avatar
GM trodde nog att bilbranden skulle förstöra alla blodspår. Det finns bättre och enklare metoder som det är onödigt att nämna här, annat än att de kontaminerar DNA så att bevisvärdet sjunker.

En läsvärd artikel: "Yrke: Forensiker"

http://www.skl.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Kriminalteknik/yrke%20forensiker_webb.pdf

– Vi upptäcker ibland att man har försökt sopa undan spåren, men det är
svårt. Även om man har försökt bränna bort spåren så brukar det finnas delar
som har stått emot hettan som man kan utvinna DNA ur, säger Helena.
Citera
2013-08-15, 07:59
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Katt*s R*imers SD politiker och nämndeman i tingsrätten är en av dem.

Nämndeman! Hoppas att man har Södertälje-målet i gott minne där förhandlingarna fick tas om pga jäv.
Citera
2013-08-15, 08:09
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Nämndeman! Hoppas att man har Södertälje-målet i gott minne där förhandlingarna fick tas om pga jäv.
Är hon R*im*r nämnde man kan någon tipsa tr i vänersborg så det inte blir jäv.
Citera
2013-08-15, 08:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Du kan faktiskt uppge källan utan att avslöja den, t ex "en person i de häktades närhet", "en med insyn i utredningen" osv....att jag eller ngn annan här skulle lista ut vem du syftar på är rätt osannolikt.
Och vips så blir uppgiften sann! En källa som inte är kontrollerbar?
Tänk om jag bara hittat på källan.
Citera
2013-08-15, 08:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Fick samma pm, men ifrågasätter trovärdigheten.
Det är nog känt av flera personer i hennes bekantskapskrets. Men vet du att vi har fått det av samma pm:are?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in