Citat:
Ursprungligen postat av
porkeatingcrusader
vart har du läst att armborster inte anses som vapen om dom har en anslagsenergi under 10J ?
Joule är inte kraften som används för att skicka iväg nånting, Joule är den energi som ett föremål träffer ett annat föremål med
armborster är licenspliktiga i sverige , så den är fult laglig, om du/han har licens
Som du säger, så har jag iaf för mig att armborst är totalt olagligt. Oberoende av energi, men du säger att man kan få licens? I vilket syfte? Inte jakt iaf. Av samma orsak att du inte får jaga med pilbåge, har jag för mig.