2013-08-14, 14:36
Bannlyst
Nu när sötmåns ska sluta höjs rösterna för en kvinnlig programledare. Argumentet är att föregångarna varit män.

Som denna usla krönika: http://www.gp.se/kulturnoje/1.1909957-johan-lindqvist-dags-for-en-kvinnlig-programledare

Föregångrana har också varit över 1,70 cm långa. Borde det inte var dags för en dvärg då?

Och alla har varit högerhänta. Dags för en vänsterskrivare.

Och svenskar. Dags för Abdel Muhammed.

Och lyckade höginkomsttagare. Dags för hemlösa alkiskenta att ta över.

Kan den här idiotin ta slut nån gång? Kan man inte bara välja den som passar bäst? Eller måste man prompt kvotera in en kvinna? Vad händer då med dvärgen, den vänsterhänta och Muhammed?
Citera
2013-08-14, 14:38
Moderator
manamanahs avatar
Tusen spänn på att Gina får jobbet.
Citera
2013-08-14, 14:38
Bannlyst
Intressant frågeställning, ja, varför måste det vara en kvinna? Jag tror det blir Gina Dirawi, hon e kvinna och arab, kan inte bli mer politiskt korrekt
Citera
2013-08-14, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
blatte, kvinna och redan hemtam i SVT-korridorerna. tja, det blir nog som du säger. dessvärre. jag hade hoppats på en dvärg.
Citera
2013-08-14, 14:40
Bannlyst
Citat:

kan man betta på det nånstans?, där kan man nog tjäna lite go deg på en negativ nyhet hehe
Citera
2013-08-14, 14:47
Bannlyst
Citat:
Går det att spela på? Vilken sida?
Citera
2013-08-14, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Intressant frågeställning, ja, varför måste det vara en kvinna? Jag tror det blir Gina Dirawi, hon e kvinna och arab, kan inte bli mer politiskt korrekt

Mer PK skulle möjligen vara att välja en papperslös. Jag menar, är det inte lite diskriminerande att det måste vara en svensk medborgare?
Måste man verkligen ha rätt att vistas i Sverige för att få bli programledare på SVT 2013? Har vi inte kommit längre??
Citera
2013-08-14, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DienBienPhu
Mer PK skulle möjligen vara att välja en papperslös. Jag menar, är det inte lite diskriminerande att det måste vara en svensk medborgare?
Måste man verkligen ha rätt att vistas i Sverige för att få bli programledare på SVT 2013? Har vi inte kommit längre??
exakt. jag tycker vi tar en muggzigenare. plocka första bästa på tuben som blivit av med sitt barn. znella znella, tio kroneeer.. -du får inga pengar men du ska leda allsång på skansen. du vet, bland alla andra djur, du kommer att trivas!
Citera
2013-08-14, 14:54
Medlem
FM-Hilos avatar
Men då är det väl dags att byta ut Lotta på Liseberg? Varför inte en Anders eller Sven?
Citera
2013-08-14, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FM-Hilo
Men då är det väl dags att byta ut Lotta på Liseberg? Varför inte en Anders eller Sven?
ja det måste samma journalister kämpa för
Citera
2013-08-14, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DienBienPhu

hahahahahahaha, ja det hade varit bra!

eller allra helst:....trrrumvirvel: en papperslös transexuell zigenarkvinna med 3 kön som tidigare blivit dömd för misshandel av en gammal gubbe efter att han vägrat att ge henne pengar när hon med plakat har ljugit ihop att hennes son är dövstum utanför en hemköp.

eller?
Citera
2013-08-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM-Hilo

Hur många år har egentligen Lotta hållit på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in