2013-08-14, 14:37
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Tror mannen skulle få mest makt eftersom råstyrka blir eftertraktat på en ö utan civilisation.

Styrka är bara en sak bland massa andra lika nödvändiga egenskaper. Intelligens torde vara den vinnande egenskapen.

Vem tror du överlever längst? en hulk med IQ 50 och proteinbehov utan dess nåde eller en liten, seg kvinna med IQ 100? jag vet då vad jag skulle sätta mina slantar.
Citera
2013-08-14, 14:46
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Styrka är bara en sak bland massa andra lika nödvändiga egenskaper. Intelligens torde vara den vinnande egenskapen.

Vem tror du överlever längst? en hulk med IQ 50 och proteinbehov utan dess nåde eller en liten, seg kvinna med IQ 100? jag vet då vad jag skulle sätta mina slantar.
Dock är intelligens och styrka viktigt. Män har mer styrka men män och kvinnor har likvärdig intelligens, vilket borde ge männen ett klart försprång.
Citera
2013-08-14, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn

och hur har historien sett ut? en massa framgångsrika gummor på en och en halv meter?
Citera
2013-08-14, 14:48
Bannlyst
Citat:
Dock är intelligens och styrka viktigt. Män har mer styrka men män och kvinnor har likvärdig intelligens, vilket borde ge männen ett klart försprång.
har du bevis på att kvinnor är lika smarta som män?
kan du räkna upp några uppfinningar som styrker din tes?
Citera
2013-08-14, 14:52
Medlem
Citat:

Ja så länge de män som är starkast vill utöva makt över svagare män och kvinnor kommer det att göra det. Är det de starkaste männen som anser att deras kvinnliga släktingar och andra kvinnor ska vara med och bestämma så blir det så. Det blir de starkaste som bestämmer ett tag. Sen så kommer man väl till dagens läge med feminism och hela härligheten!
Citera
2013-08-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batemanz

Alla barn som uppfostrats av kvinnor och matats på ett sånt sätt att de överlevt kanske duger?
Citera
2013-08-14, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Alla barn som uppfostrats av kvinnor och matats på ett sånt sätt att de överlevt kanske duger?
vad är matningsmaskinen för uppfinning?
aha du menar tuttarna som gud försett er med? tyvärr räknas det inte som en uppfinning..
Citera
2013-08-14, 15:02
Medlem
Citat:
vad är matningsmaskinen för uppfinning?
aha du menar tuttarna som gud försett er med? tyvärr räknas det inte som en uppfinning..

Barn överlever inte länge på bröstmjölk. Att "uppfinna" näringsrik kost är en styrka i alla sammanhang, både då och nu. De som matar sina barn på ett sätt som är mindre bra får mindre intelligenta barn och svagare rent fysiskt. Så vill man ha starka söner till exempel så gäller det att mata dem bra.

Uppfinningar i sig är ju inte det enda som får människan att överleva. Det ska mer till än så.
Citera
2013-08-14, 15:08
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Är intelligens att producera nya uppfinningar? I såna fall är majoriteten av befolkningen (99,99 % minst) obotligt korkad.
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Ja så länge de män som är starkast vill utöva makt över svagare män och kvinnor kommer det att göra det. Är det de starkaste männen som anser att deras kvinnliga släktingar och andra kvinnor ska vara med och bestämma så blir det så. Det blir de starkaste som bestämmer ett tag. Sen så kommer man väl till dagens läge med feminism och hela härligheten!
Det blir fortfarande männen som har makten.
Citera
2013-08-14, 15:13
Medlem
Citat:
Är intelligens att producera nya uppfinningar? I såna fall är majoriteten av befolkningen (99,99 % minst) obotligt korkad.

Man kan inte säga att männen har makten om de inte har makten. Man har inte makten om man inte använder den.

Det är som att säga att kvinnorna har egentligen makten i ett sånt samhälle för de kan slå alla män utom fem med stenar i huvudet så de dör och fängslar de fem som fått överleva. De kan göra det men gör de inte det så har de inte heller tagit makten och har således inget makt.

Ta ett äktenskap/förhållande där är mannen nästan alltid starkare men han har inte alls alltid all makt för det.

Om en stark man låter sig styras av en fysiskt svagare individ så har han inte alls makt. Han kan till och med vara i den fysiskt svagares våld beroende på en massa olika omständigheter.
Citera
2013-08-14, 15:16
Bannlyst
Citat:

det är iaf en hint om intelligens. att kvinnor inte uppfinner är en hint om att dom är lite mer lågbegåvade än oss mansvidunder :-)
så, vill man att ön ska må bra, låt män stå vid rodret. så kan kvinnorna göra det dom är bra på; laga mat, ligga på rygg samt föda barn.
Citera
2013-08-14, 15:19
Medlem
Citat:
det är iaf en hint om intelligens. att kvinnor inte uppfinner är en hint om att dom är lite mer lågbegåvade än oss mansvidunder :-)
så, vill man att ön ska må bra, låt män stå vid rodret. så kan kvinnorna göra det dom är bra på; laga mat, ligga på rygg samt föda barn.

Vad är det män ska bestämma då tänker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in