2013-08-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Så ung, vacker, hela livet framför sig.. 2 barn som kommer vara berövad det viktigaste i sina liv.
Nu du AJ.. Välkommen hem till sverige! Jag hoppas att bevisen sätter dig på en lång tid framöver.. Helst för alltid men så funkar dessvärre inte svenska rättsväsendet. Efter att tidningen publicerat att han har 21 olika åtal för kvinnomisshandel, Vapen brott mm hoppas jag att kvinnor, som tex TB, tänker till en extra gång innan de släpper honom inpå livet!
Det tror jag du kan glömma. Förmodligen blir hon ännu mer sugen på stollen.
Citera
2013-08-14, 11:45
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Så ung, vacker, hela livet framför sig.. 2 barn som kommer vara berövad det viktigaste i sina liv.
Nu du AJ.. Välkommen hem till sverige! Jag hoppas att bevisen sätter dig på en lång tid framöver.. Helst för alltid men så funkar dessvärre inte svenska rättsväsendet. Efter att tidningen publicerat att han har 21 olika åtal för kvinnomisshandel, Vapen brott mm hoppas jag att kvinnor, som tex TB, tänker till en extra gång innan de släpper honom inpå livet!

Vackert bildspel, en tår föll

Med allt gammalt som AJ har i bagaget, och kommit så lindrigt undan med tidigare, så hoppas jag verkligen att han blir frihetsberövad under mycket lång tid om det visar sig att det finns bevis att fälla honom. Jag har svårt att tro att han kommer att erkänna oavsett, men under kan ske.

Jag har min GM klar, tills motsatsen har bevisats.... vilket jag inte tror det kan.
Citera
2013-08-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Vackert bildspel, en tår föll

Med allt gammalt som AJ har i bagaget, och kommit så lindrigt undan med tidigare, så hoppas jag verkligen att han blir frihetsberövad under mycket lång tid om det visar sig att det finns bevis att fälla honom. Jag har svårt att tro att han kommer att erkänna oavsett, men under kan ske.

Jag har min GM klar, tills motsatsen har bevisats.... vilket jag inte tror det kan.
Det är bara för alla oss med barn att hålla våra tummar och tår och att denne man försvinner för gott denna gång. Han kommer att dräpa mer av våra barn om han får den chansen. Har ju bara varit en tidsfråga innan hans första dödliga utgång skulle komma.
Och han rynkar inte på pannan åt det en gång. så jävla frustrerande att veta att han mår lika gott efter han gjort sådana här saker.
Senast redigerad av fliiiickan 2013-08-14 kl. 11:57.
Citera
2013-08-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Om det nu är samma advokat som AJ valt kan man ju undra på hur klokt detta är. Var enligt min mening inte pga advokaten som den i Marinafallet åtalade walked

Utan snarare på den bristfallande utredningen och löjden till åklagare.

Någon Silbersky lär den av AJ valde advokaten inte vara

Har AJ själv valt advokat tror du? Han har inte tilldelats en? Har han inkomst så han kan stå för advokaten själv?
Citera
2013-08-14, 12:22
Medlem
drdracula141s avatar
Vad tror ni att Aj kommer få flyga reguljärt eller privat till Sverige? Hittar inte några ankommande flyg i från Polen varken på Säve eller Landvetter.
Citera
2013-08-14, 12:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Vad tror ni att Aj kommer få flyga reguljärt eller privat till Sverige? Hittar inte några ankommande flyg i från Polen varken på Säve eller Landvetter.
Privat blir det knappast. Han kanske får mellanlanda i Köpenhamn. Det kommer plan 15:00 och 18:05 tilll Landvetter.
Citera
2013-08-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han är tillförordnad, och behöver troligen bara närvara vid förhör och häktningsförhandling i morgon. Hans yrkesskicklighet behöver inte sättas på prov.
Vad har en tillförordnad advokat för uppgifter? Vad har en förordnad advokat?
Citera
2013-08-14, 12:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Har AJ själv valt advokat tror du? Han har inte tilldelats en? Har han inkomst så han kan stå för advokaten själv?
TR kan förordna den advokat som den misstänkte väljer. Då står staten för fiolerna.
Citera
2013-08-14, 12:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Vad har en tillförordnad advokat för uppgifter? Vad har en förordnad advokat?
Den förordnade advokaten är den ordinarie advokaten. En advokat har, liksom alla andra, rätt till semester och kan handha flera mål samtidigt. Ibland kan detta kollidera och då kan en advokat tillförordnas. Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tillförordnande
Citat:
Ett tillförordnande (förkortat t.f.) tilldelas en person i en tjänst eller befattning under viss tid.
Den tillförordande advokaten ersätter den ordinarie när den har förhinder.
Citera
2013-08-14, 12:48
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Om det nu är samma advokat som AJ valt kan man ju undra på hur klokt detta är. Var enligt min mening inte pga advokaten som den i Marinafallet åtalade walked

Utan snarare på den bristfallande utredningen och löjden till åklagare.

Någon Silbersky lär den av AJ valde advokaten inte vara
Nej, advokaten behövde inte lyfta ett finger i MJ-fallet.
Citera
2013-08-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TR kan förordna den advokat som den misstänkte väljer. Då står staten för fiolerna.

Men OM den misstänkte har inkomst så får han själv stå för fiolerna eller?
Citera
2013-08-14, 12:53
Medlem
Hur fan kan det ta så långt tid 10 dagar att polisen från Polen kör han ut till Sverige jag tror mer att svenska polisen har skitit på sig igen , svensk polis kunde ha åkt ner och hämta han efter 1a dagen han anmält sig till svenska ambassaden i Polen . Snacka om polis effektivt 8 timmars effektivt arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in