Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Rigor mortis, likstelhet, då avsätter inte kroppen blod, eller? Om KJ bagageutrymme använts för att frakta kroppsdelar borde det hittats större mängder blod där, såvida kroppen inte styckats efter att likstelheten inträtt. Kan huvudanledningen till styckningen vara att kunna få ner kroppen i bagageutrymmet, en likstel kropp?
Kan der vara så att besudlingarna på matta och påse kommer från hjälpmedel och persedlar, och att kroppen fraktats med ett annat fordon?
Kanske mördades VB i en bostad, men inte i KJ:S?
Historien om att han drack öl och att VB avböjde skjuts känns intuitivt som något uppdiktat. KJ drack inte öl tidigare, för några år sedan, och inget talar för att han börjat gilla öl. Kan det vara en mGM som kommit på att KJ ska säga att han drack öl? Utan att reflektera över att det inte stämmer med hans bakgrund så kör han den valsen? Att någon annan är inblandad kan det faktum att fp ligger nära KJ föräldrahem tala för.
En mGM kan ha rådgjort med KJ om en lämplig plats att dumpa på, och KJ med bristande förmåga att tänka i flera steg föreslår en plats han känner till.
Ett försök att finna en förklaring, vad tror ni?
Visst kan det vara så att hon styckades efter likstelheten för att få plats i bagageluckan, absolut. Enligt källa jag hänvisade till tidigare i tråden så sägs det att blodfläcken i bilden var stor och på en matta (antagligen mattan i bagageutrymmet). Därför tror jag att fläcken kommer från kroppen och inte från något verktyg. Men det är bara vad jag tror.
Jag tror också att hon antingen mördades i annan bostad eller ute i terrängen.
Ang ölen så hade han väl setts med en systembolag-påse utanför sin lägenhet, om jag inte minns fel.
Jag tror också att det finns en mer eller mindre aktiv MGM. Eller flera.