2013-08-14, 05:06
Medlem

Instämmer. Lägg så till vad obduktionen kan komma att visa. Med tanke på den stora blodmängden i lägenheten har våldet uppenbarligen varit synnerligen grovt.

Konfronterade med den senaste tidens fynd och analysresultat är chansen dessutom stor att någon av de som f.n. sitter häktade i Uddevalla, kanske i första hand DB, redan har erkänt sitt deltagande. Han kan ha betraktat det som ett specialfall att gola ner sig själv... Den sitsen lär i så fall AJ inte kunna slingra sig ur. Då lutar det nog snarare mot rättspsykiatrisk vård för honom.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-14 kl. 05:09.
Citera
2013-08-14, 07:03
Medlem
Tomatos avatar
Mordmisstänkte 36-åringen förs hem idag.
Citat:
I dag hämtas 36-åringen dock hem av kriminalvårdens personal. Han lär landa på Landvetters flygplats i eftermiddag.– Då förs han direkt till häktet i Uddevalla och i morgon är förhör inplanerade, säger 36-åringens advokat Tommy Nilsson.Han har inte haft någon kontakt med den mordmisstänkte sedan strax innan denne överlämnade sig.– Jag har biträdits av en polsktalande kollega på plats. Han har försökt få återkoppling till mig, om vad som händer och att jag ville få kontakt med min klient. Men det har varit helt tyst från polsk polis
Citat:
Utöver 36-åringen är ytterligare två personer, en 31-åring och 35-åring, är häktade misstänkta för skyddande av brottsling. Båda förhördes på nytt under tisdagen.Men vad som framkom uppges varken av polis eller åklagare.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2290619-mordmisstankte-36-aringen-fors-hem-i-dag
Citera
2013-08-14, 08:00
Medlem
Nu har jag missat mycket på slutet, men vad det RDY som hittade I*a?
Citera
2013-08-14, 08:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themancunian

Nej, ett kommunalråd som kollade upp platsen för att det var någon som hade känt en stank därifrån och bett honom kolla så det inte fanns något djurkadaver där.
Citera
2013-08-14, 08:07
Medlem
enkopptills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themancunian

Nej, RDY hittade en andra brandplats men det är väl inte bekräftat att den har med Id@s försvinnande att göra än.
Citera
2013-08-14, 08:22
Medlem
Quarrels avatar
GT: Misstänkte mördaren poserar med vapen
Citat:
Polisen vet att de båda männen spenderade mordnatten i den ene mannens bostad, bara kilometer från den plats där småbarnsmamman hittades död. I början av augusti gjordes även andra fynd, i form av en eldningsplats och spår av brända kläder, i närheten av bostaden.

- I första hand är platsen där vi anträffat kroppen nära den plats där de (31- och 35-åringen) säger att de sovit den aktuella natten. Det tycker jag är besvärande för dem, har vice chefsåklagare [P-ER], tidigare sagt till GT.
Citera
2013-08-14, 08:22
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
TROLLHÄTTAN. Vapen och kvinnor är hans stora intressen.36-åringen som misstänks för mordet på småbarnsmamman i Trollhättan beskrivs som charmig och trevlig - men också fullständigt hänsynslös.- Det är som om det är två olika personer, säger en bekant till mannen.

http://expressen.se/gt/misstankte-mordaren-poserar-med-vapen/
Citera
2013-08-14, 08:27
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkopptill
Nej, RDY hittade en andra brandplats men det är väl inte bekräftat att den har med Id@s försvinnande att göra än.
Jag tycker Haraldsson så gott som bekräftar det här?
Citat:
Vi gjorde ju fynd i förra veckan, brända kläder och en del annat, och vi har genomutredningen fått fram att de misstänkta rört sig i aktuellt område så sätt kan vi säga att misstankarna stärkts.Kvinnan hittades bara några kilometer ifrån 35-åringens bostad. Även fynden i form av brända kläder gjordes i närheten av dennes bostad. Polisen har nu fått resultat från analysen på dessa fynd.– Det är inget jag går in på men de är intressanta, mycket intressanta i utredningen.

http://expressen.se/gt/nya-ledtradarna-vi-har-sakrat-en-del-fynd/
Citera
2013-08-14, 08:30
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Mordmisstänkte 36-åringen förs hem idag.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2290619-mordmisstankte-36-aringen-fors-hem-i-dag
Någon som vill stå på flygplatsen och ta bilder? Eller är det att ta i för mycket?
Jag tänkte "why not?".
Citera
2013-08-14, 08:56
Medlem
IroniskJags avatar
Från expressen idag klippte jag denna sammanfattning..

30 juni. Hittas blodspår i en trappuppgång i området Dannebacken i Trollhättan. Spåren ledde till småbarnsmammans lägenhet. Inne i kvinnans bostad gjorde polisen fynd som fick dem att misstänka att kvinnan bragts om livet. Kvinna var försvunnen.
1 juli. Anmäldes en bil som ägs av en 35-årig man och kompis till den mordmisstänkte 36-åringen stulen. Bilen hittas senare utbränd på Hunneberg. Bilfyndet fick polisen att söka igenom berget, de fick bland annat hjälp av internationella insatsstyrkans dykare och Missing people.
2 juli. 36-åringen som den försvunna småbarnsmamman ätit middag med på kvällen den 30 juni anhålls i sin frånvaro misstänkt för människorov. Dagen efter kommer 36-åringen med sin advokat till polisen i Trollhättan frivilligt.
5 juli. Vänersborgs tingsrätt försätter 36-åringen på fri fot eftersom polisens bevis för hans inblandning i försvinnandet inte håller.
6 juli. En 31-årig man och en 35-årig man båda kompisar till 36-åringen grips, anhålls och häktas misstänkta för skyddande av brottsling. De sitter fortfarande häktade.
24 juli. Vänersborgs tingsrätt beslutar att på sannolika skäl häkta den 36-årige trollhättebon misstänkt för mord. Han blir samtidigt internationellt efterlyst eftersom man vet att han lämnat landet.
29 juli. Den mordmisstänkte 36-åringen går in på svenska ambassaden i Warszawa i Polen och anmäler sig frivilligt.
1 augusti. En månad efter att småbarnsmamman försvann, hittar en privatperson en eldningsplats i en skog i Grästorp. Rester av kläder och en bok fanns på platsen när polisen kom. En bit längre bort fanns även ett blått örngott. 35-åringen som i mordutredningen är häktad för skyddande av brottsling bor strax intill.
2 augusti. En domstol i Warszawa beslutar att den mordmisstänkte 36-åringen skall utlämnas till Sverige.
8 augusti. Dålig lukt fick en person att undersöka en skogsdunge i Grästorpstrakten. Han såg en död person och ringde polisen. Polisen kunde snabbt bland annat med stöd av den försvunna småbarnsmammans tatueringar konstatera att den döda var hon. Bara några kilometer från fyndplatsen bor 35-åringen och enligt vice chefsåklagare Per-Erik Rinsell spenderade han och 31-åringen mordnatten tillsammans.

Edit: länk till artikeln http://www.expressen.se/gt/misstankte-mordaren-poserar-med-vapen/
Där står också att dom har spenderat natten i DB's hus
Senast redigerad av IroniskJag 2013-08-14 kl. 09:00.
Citera
2013-08-14, 09:01
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Bara några kilometer från fyndplatsen bor 35-åringen och enligt vice chefsåklagare Per-Erik Rinsell spenderade han och 31-åringen mordnatten tillsammans.

Nej, men det var en bra sammanfattning, tror jag (hann bara snabbläsa den). Ska kolla igenom den mer noggrant snarast.

Någon som kan spana på flygplatsen idag?
Citera
2013-08-14, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Från expressen idag klippte jag denna sammanfattning..

30 juni. Hittas blodspår i en trappuppgång i området Dannebacken i Trollhättan. Spåren ledde till småbarnsmammans lägenhet. Inne i kvinnans bostad gjorde polisen fynd som fick dem att misstänka att kvinnan bragts om livet. Kvinna var försvunnen.
1 juli. Anmäldes en bil som ägs av en 35-årig man och kompis till den mordmisstänkte 36-åringen stulen. Bilen hittas senare utbränd på Hunneberg. Bilfyndet fick polisen att söka igenom berget, de fick bland annat hjälp av internationella insatsstyrkans dykare och Missing people.
2 juli. 36-åringen som den försvunna småbarnsmamman ätit middag med på kvällen den 30 juni anhålls i sin frånvaro misstänkt för människorov. Dagen efter kommer 36-åringen med sin advokat till polisen i Trollhättan frivilligt.
5 juli. Vänersborgs tingsrätt försätter 36-åringen på fri fot eftersom polisens bevis för hans inblandning i försvinnandet inte håller.
6 juli. En 31-årig man och en 35-årig man båda kompisar till 36-åringen grips, anhålls och häktas misstänkta för skyddande av brottsling. De sitter fortfarande häktade.
24 juli. Vänersborgs tingsrätt beslutar att på sannolika skäl häkta den 36-årige trollhättebon misstänkt för mord. Han blir samtidigt internationellt efterlyst eftersom man vet att han lämnat landet.
29 juli. Den mordmisstänkte 36-åringen går in på svenska ambassaden i Warszawa i Polen och anmäler sig frivilligt.
1 augusti. En månad efter att småbarnsmamman försvann, hittar en privatperson en eldningsplats i en skog i Grästorp. Rester av kläder och en bok fanns på platsen när polisen kom. En bit längre bort fanns även ett blått örngott. 35-åringen som i mordutredningen är häktad för skyddande av brottsling bor strax intill.
2 augusti. En domstol i Warszawa beslutar att den mordmisstänkte 36-åringen skall utlämnas till Sverige.
8 augusti. Dålig lukt fick en person att undersöka en skogsdunge i Grästorpstrakten. Han såg en död person och ringde polisen. Polisen kunde snabbt bland annat med stöd av den försvunna småbarnsmammans tatueringar konstatera att den döda var hon. Bara några kilometer från fyndplatsen bor 35-åringen och enligt vice chefsåklagare Per-Erik Rinsell spenderade han och 31-åringen mordnatten tillsammans.

Edit: länk till artikeln http://www.expressen.se/gt/misstankte-mordaren-poserar-med-vapen/
Där står också att dom har spenderat natten i DB's hus

Det blev nästan rätt. Inte illa för att vara Expressen.
FH anhölls 5 juli samma dag, DB anhölls samma dag och greps dagen därpå. De häktades den 9:e.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in