Försök att ta till dig av informationen istället för att tramsa.
Delsborn såg 3 personer stå och samtala med varandra. Visst han kan ha sett fel vid en snabb anblick mot Dekorimahörnet, men han kan också ha sett rätt, det vet ju ingen här något om? Med tanke på Lisbeths rövarhistoria och vad Björkman och Delsborn säger sig ha sett så blir man misstänksam.
Björkman säger dessutom att paret Palme och GM promenerade bredvid varandra i minst 5 meter, där tror jag knappast han har fel. 5 meter är ändå en bit.
Hur är det möjligt att du fortfarande misslyckas med att begripa att det ek/politiska utgjorde motivet att mörda Olof Palme ? jag har läst och förstått din och övriga landsförräderimisstankeförespråkande vilseledare, men misstanke om landsförräderi VAR INTE MORDMOTIVET. Got that ? Då skulle någon ur de grupper du anger ha skjutit Palme år tidigare. Landsförräderimisstankespåret kan liknas vid en satellit i en bana runt jorden som aldrig landar. Vilket beror på att den inte är tänkt att landa.
Nu får du väl ändå sluta upp med de här dumheterna. En som formulerar sig så väl som du kan omöjligen ha så svårt att förstå enkla sakförhållanden. När du i ren desperation nystar ur dig något som faktiskt skulle kunna ingå i ett seriöst resonemang blandar du det lik förbannat med dina karakteristiska logiska felslut och cirkelbevis.
Den fantasifulla satellitanalogin är onekligen en lämplig avslutning på ett inlägg som inte på något vis bemöter min kritik. Pinsamt försök att avleda uppmärksamheten från det faktum att du inte presenterar någon som helst logisk argumentation till stöd för din tes.
Jag har inte gjort vad någon skulle kalla "hätska utfall" mot landsförrädarspåret. Nej, det spåret har ingen bärkraft alls, det sjunker som en sten av egen kraft.
Ditt inlägg nummer 267 med det här rigida budskapet. Börjar misstänka att du är
en robot som de hemligare delarna av försvaret lyckats konstruera och testar i
denna tråd för att anhängare av det s k landsförrädarspåret ska ge upp av ren
utmattning. Hursomhelst så indikerar ditt agerande här att just detta spår är det
rätta, vilken uppfattning, glädjande nog, allt fler börjar påpeka som trolig.
Ja, det var just en massa rykten som var i omlopp om Palme. Om otrohet och
narkotikamissbruk och att han led av sinnessjukdom med mera. Rykten och illasinnat tal
om än det ena och än det andra.
När det handlar om utomäktenskapliga affärer så kan du bara direkt glömma bort allt
trams som skrivits om att OP hade ihop med amerikanska skådespelerskan Shirley Maclaine.
Det var bara möjligen i hennes egen fantasi som de förlustade sig med varandra.
Sedan har det varit mycket prat om ett förhållande med journalisten Marianne Höök som
tog livet av sig vid 51 års ålder 1970. Jag har aldrig sett en ordentlig bekräftelse på
att så verkligen var fallet. Bara rykten om saken alltså.
När aftonbladetjournalisten Annette Kullenberg skrev en biografi om Höök för några år sedan
drogs det upp där också och väckte viss uppmärksamhet.
Bara för att Kennedybröderna var närmast översexuella av sig och involverade sig med
en mängd sköna damer innebär ju inte det att alla andra framträdande politiker genom
tiderna har behövt bete sig på samma sätt.
Några nöjer sig med det dom har hemma. Frugan eller sambon. Försök att förstå det.
Jag har uppgifter om Palmes sexuella utsvävningar från samma obrottsligt pålitliga källa som om den i Sverige okände sonen Lisbet påstods ha med Andreas Papandreou. Dessa var radanmärkningar från min sida, tidigt i min medverkan i tråden och att betrakta som kuriosum och beskrivning av stämningsläget i Grekland när chockbeskedet kom att Olof Palme skjutits i Stockholm. Som jag tidigare nämnt trodde man spontant i Grekland att det rörde sig om ett svartsjukedrama, Palmes kärleksaffärer i Grekland var inte okända i de högsta grekiska samhällsskikten. Så långt min grekiska källa som jag förvisso inte kan gå i god för men som jag inte för ett ögonblick misstror, det fanns ingen anledning för källan att spetsa till historien med uppgifter av det här slaget, det som hänt var en tragedi och man var övertygad om att händelsen hade med makarna Palmes privatliv att göra.
Edit: Shirley Maclaine nämnde källan ingenting om. Vad föranleder ditt påpekande om Shirley Maclaine ?
Citat:
Varför skulle bröderna inte hävda det om det är med sanningen överensstämmande?
Vet dom med sig att det var Pettersson och ingen annan som hade ihjäl deras far, och
de litar fullständigt på att inte mamman misstagit sig alls, så varför i all världen skulle
de då släppa den övertygelsen? Bara för att du och inte andra inte kan förlika er med
den obekväma tanken att lösningen var så "enkel"?
Då har du sannolikt läst eller hört fel för jag har aldrig stött på den uppgiften i något
som helst sammanhang.
Fetat: Inleder med en motfråga. Varför är bröderna Palme inte källkritiska beträffande Lisbets uppgifter ? Ingen av bröderna borde känna sig övertygad om Christer Petterssons skuld mot bakgrund av Lisbets svajiga utsagor och vittnesmål. Hart när obegripligt tycker du inte ? Och, Vad menar du gör tanken med CP obekväm och alltför enkel ? Jag hade föredragit att lösningen var mycket enklare än så om det varit möjligt. T ex att CP skjutit OP och infångats omgående av någon rättrådig civilist - eller halkat och brutit benet i trappan på väg upp mot Malmskillnadsgatan, och saken hade VERKLIGEN varit klar beträffande gärningsman. Men så vist är inte naturen inrättad tyvärr, "Fallet Palme" ÄR komplicerat, men Christer Petterson SKÖT INTE Olof Palme.
Vidare, varför utgår du från att det är jag som läst fel och inte du som inte varit observant eller lyckats missa den uppgiften ? Jag HAR läst ELLER hört det här, ingen tvekan om detta. Minns bara inte vem av bröderna som yttrade detta, men jag tror det var Joakim. Alternativet skulle i så fall vara Mårten. Du verkar i alla händelser inte ha en aning om det här och varför skulle du ha det ?
I Bosse Strömstedts memoarer "Löpsedeln och Insidan" beskrivs hur Nordisk tidningsutgivare på konferens i köpenhamn överraskar Olof Palme och Shirley Maclaine dinerande på en av Tivolis krogar.
Att det inte skrevs om detta säger en del om hur svensk press fungerade under 70-talet.
Själavandringen till trots innehåller hennes berättelse intressant detaljer om "Gary" . Exempelvis hans fotarbete i talarstolen.
Jag har uppgifter om Palmes sexuella utsvävningar från samma obrottsligt pålitliga källa som om den i Sverige okände sonen Lisbet påstods ha med Andreas Papandreou. Dessa var radanmärkningar från min sida, tidigt i min medverkan i tråden och att betrakta som kuriosum och beskrivning av stämningsläget i Grekland när chockbeskedet kom att Olof Palme skjutits i Stockholm. Som jag tidigare nämnt trodde man spontant i Grekland att det rörde sig om ett svartsjukedrama, Palmes kärleksaffärer i Grekland var inte okända i de högsta grekiska samhällsskikten. Så långt min grekiska källa som jag förvisso inte kan gå i god för men som jag inte för ett ögonblick misstror, det fanns ingen anledning för källan att spetsa till historien med uppgifter av det här slaget, det som hänt var en tragedi och man var övertygad om att händelsen hade med makarna Palmes privatliv att göra.
Edit: Shirley Maclaine nämnde källan ingenting om. Vad föranleder ditt påpekande om Shirley Maclaine ?
Fetat: Inleder med en motfråga. Varför är bröderna Palme inte källkritiska beträffande Lisbets uppgifter ? Ingen av bröderna borde känna sig övertygad om Christer Petterssons skuld mot bakgrund av Lisbets svajiga utsagor och vittnesmål. Hart när obegripligt tycker du inte ? Och, Vad menar du gör tanken med CP obekväm och alltför enkel ? Jag hade föredragit att lösningen var mycket enklare än så om det varit möjligt. T ex att CP skjutit OP och infångats omgående av någon rättrådig civilist - eller halkat och brutit benet i trappan på väg upp mot Malmskillnadsgatan, och saken hade VERKLIGEN varit klar beträffande gärningsman. Men så vist är inte naturen inrättad tyvärr, "Fallet Palme" ÄR komplicerat, men Christer Petterson SKÖT INTE Olof Palme. P
Vidare, varför utgår du från att det är jag som läst fel och inte du som inte varit observant eller lyckats missa den uppgiften ? Jag HAR läst ELLER hört det här, ingen tvekan om detta. Minns bara inte vem av bröderna som yttrade detta, men jag tror det var Joakim. Alternativet skulle i så fall vara Mårten. Du verkar i alla händelser inte ha en aning om det här och varför skulle du ha det ?
Då tar vi det igen:
Även om jag håller med dig i sak om att CP inte sköt Palme så är ju inlägget bara ytterligare en onödig textmassa eftersom du som vanligt inte skriver VARFÖR det är så.
Ingen behöver läsa det ytterligare en gång, ska du övertyga Grandioso så måste du ge honom ett skäl att göra det.
Maken till korkad människa......
Jag har uppgifter om Palmes sexuella utsvävningar från samma obrottsligt pålitliga källa som om den i Sverige okände sonen Lisbet påstods ha med Andreas Papandreou.
Dessa var radanmärkningar från min sida, tidigt i min medverkan i tråden och att betrakta som kuriosum och beskrivning av stämningsläget i Grekland när chockbeskedet kom att Olof Palme skjutits i Stockholm. Som jag tidigare nämnt trodde man spontant i Grekland att det rörde sig om ett svartsjukedrama, Palmes kärleksaffärer i Grekland var inte okända i de högsta grekiska samhällsskikten. Så långt min grekiska källa som jag förvisso inte kan gå i god för men som jag inte för ett ögonblick misstror, det fanns ingen anledning för källan att spetsa till historien med uppgifter av det här slaget, det som hänt var en tragedi och man var övertygad om att händelsen hade med makarna Palmes privatliv att göra.
Jag tillåter mig faktiskt att även fortsättningsvis inta en skeptisk hållning gentemot
din grekiska källa oavsett hur "obrottsligt pålitlig" du försäkrar att den är. Du får ursäkta
men så är det och så förblir det från detta håll. Tills den stund då du eventuellt kan
framlägga ovedersägliga bevis för din sak i det här fallet. Det räcker således inte med några
hänvisningar till en okänd källa någonstans i ett annat land.
Shirley Maclaines namn blev ofrånkomligt att nämna i sammanhanget av obekräftade
rykten kring otrohet signerade vår mördade statsminister.
Citat:
Fetat: Inleder med en motfråga. Varför är bröderna Palme inte källkritiska beträffande Lisbets uppgifter ? Ingen av bröderna borde känna sig övertygad om Christer Petterssons skuld mot bakgrund av Lisbets svajiga utsagor och vittnesmål. Hart när obegripligt tycker du inte ?
Och, Vad menar du gör tanken med CP obekväm och alltför enkel ? Jag hade föredragit att lösningen var mycket enklare än så om det varit möjligt. T ex att CP skjutit OP och infångats omgående av någon rättrådig civilist - eller halkat och brutit benet i trappan på väg upp mot Malmskillnadsgatan, och saken hade VERKLIGEN varit klar beträffande gärningsman. Men så vist är inte naturen inrättad tyvärr, "Fallet Palme" ÄR komplicerat, men Christer Petterson SKÖT INTE Olof Palme.
Vidare, varför utgår du från att det är jag som läst fel och inte du som inte varit observant eller lyckats missa den uppgiften ? Jag HAR läst ELLER hört det här, ingen tvekan om detta. Minns bara inte vem av bröderna som yttrade detta, men jag tror det var Joakim. Alternativet skulle i så fall vara Mårten. Du verkar i alla händelser inte ha en aning om det här och varför skulle du ha det
?
Intressant att du befattar dig med ordet "källkritisk"....
Ja i vart fall så är alla nu, mor och bröder, säkra på saken. Förstår du?
Vad andra sen tycker om deras övertygelse i skuldfrågan spelar mindre roll. Så är det bara.
De vet och vi är ett par stycken som respekterar deras övertygelse och inte finner
någon som helst anledning att dra den i tvivelsmål.
Du är inte en av dessa förvisso och det är ingenting att göra något åt.
När det gäller att vara säker så är du ju rätt bra på det själv har det framgått några gånger.
I Bosse Strömstedts memoarer "Löpsedeln och Insidan" beskrivs hur Nordisk tidningsutgivare på konferens i köpenhamn överraskar Olof Palme och Shirley Maclaine dinerande på en av Tivolis krogar.
Att det inte skrevs om detta säger en del om hur svensk press fungerade under 70-talet.
Själavandringen till trots innehåller hennes berättelse intressant detaljer om "Gary" . Exempelvis hans fotarbete i talarstolen.
Har du också lämnat hemmet utan att släcka lyset? Varför skulle inte OP få gå på restaurang utan att det blev braskande rubriker i tidningarna? Man undrar varför vissa håller huvudet under armen när de ska "tänka till" om Olof Palmes privatliv...?
Senast redigerad av iesho 2013-08-13 kl. 23:08.
Vilka personer eller organisationer mm , anser ni rent konkret(alternativt trodde sig tjäna) tjänade på att Palme mördades?
Menar du ekonomiskt eller mer allmänt? Vad som har framskymtat är att det tycks ha funnits "organisationer" som försökte samla in medel för att finansiera ett mord och man kan anta att insamlade medel inte redovisades så noggrannt. Sedan, om CIA/NATO ville ha honom mördad så kan många personer, storföretag och andra organisationer tyckt att de borde hjälpa till för att hålla sig väl med den dominerande supermakten.
Senast redigerad av iesho 2013-08-13 kl. 23:06.