2013-08-13, 15:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Kontentan av detta med fruns iakttagelser är att hon rimligen bör veta bättre än oss här på forumet om och när något känns fel, när hon själv varit med där. Hon var ju gift med karln. Det är mycket "lätt" efter 30+ år för andra på ett diskussionsforum att "avgöra" vad som är sant och inte är sant. Ni säger att det är något fel på henne.Det kan faktiskt vara så att det är något fel på ex-maken.

Hur hon uppfattat Obducenten kanske hon inte var ensam om? Denne gav henne taskiga vibbar. Är det då något fel på henne?

Det är ju faktiskt inte exfrun som har stått i de anklagades bås utan hennes exmake

För en person som är oinvigd i detta fall så måste det ju framstå som helt galet att mediemordsfolket hela tiden misskrediterar alla vittnen som någon gång uttalat sig i någon form negativt för läkarna.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-08-13 kl. 15:24.
Citera
2013-08-13, 15:20
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ändå är det som Saba sagt så trovärdigt? Narkomaner och prostituerade verkar vara trovärdiga så länge det talar för läkarna på något vis...
Av det jag har sett har de du kallar läkarvänner även diskuterat Sabas utsaga utifrån ett ytterst kritiskt perspektiv.
Citera
2013-08-13, 15:21
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
På föreläsningen eller ombord på tåget?
Vid vittnesmålet.
Citera
2013-08-13, 15:25
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är knappast bara narkomaner som far med osanning, herregud människa, ta av dig skygglapparna för guds skull.
Jag sa väl inte att de var de enda.
Citat:
Har du tillgång till någon sorts statistik som visar att narkomaner ljuger mer än "vanligt folk" ?.
Generellt, sa jag.
Jag är förvånad att du som är så intresserad av ämnet inte har satt dig in i detta!
Citera
2013-08-13, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nej, det är ju flera som upplevt honom på detta sätt och det är lätt att förstå att en "skum" person får diverse misstankar mot sig. Så fungerar folk.
Och det är just hans beteende som gjort att vi har det vittnesmål som du nyss tog upp.

Var det inte fastslaget att de hade alibi för alla tidpunkter förutom 9 och 11 juni?

Kan det vara så att Obducenten är skum just för att han är morbid?

Ingen av läkarna har kunnat ge något fullgott alibi för pingsthelgen och personer runt dem (anhöriga, vänner, grannar) har inte heller kunnat ge dem det. Snarare var det så att det var väldigt rörigt och osäkert.
Citera
2013-08-13, 15:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag vet, men vittnesmålets dignitet hade varit ett helt annat om hon hade fört ett samtal med Härm.

Vad skulle hon ha sagt då ?
Hej läget ?

Observationen gick antagligen ganska så snabbt till i tunnebanan och Råden hann reagera över det "udda paret", dom satt ju knappast vid samma bord och åt och drack
Citera
2013-08-13, 15:30
Bannlyst
Citat:
Av det jag har sett har de du kallar läkarvänner även diskuterat Sabas utsaga utifrån ett ytterst kritiskt perspektiv.

De är beredda att tro på Sabas utsagor, långt mer än vad de är beredda att tro på dagboksvittnet. I direkt jämförelse.

Saba kan minnas fel, ha misstagit sig etc., vad 15/6 beträffar.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-08-13 kl. 15:33.
Citera
2013-08-13, 15:31
Bannlyst
Citat:
Vid vittnesmålet.

Varför då, då, om man får fråga? Varför är det så viktigt?
Citera
2013-08-13, 15:31
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Kan det vara så att Obducenten är skum just för att han är morbid?
Det är inte så lätt att beskriva en "skum" person med några få ord, det finns ju otaliga varianter på att vara skum. Han kanske bara varit "nördig".
Men om det är sant att han lät sin fru prostituera sig för att han skulle få pengar till studierna, har han ju mer att förklara.
Bonus: Han lät (hösten 1985) döpa sin son till Robin Octavianus!

Citat:
Ingen av läkarna har kunnat ge något fullgott alibi för pingsthelgen och personer runt dem (anhöriga, vänner, grannar) har inte heller kunnat ge dem det. Snarare var det så att det var väldigt rörigt och osäkert.
Jag är själv alltså inte insatt i detta.
Citera
2013-08-13, 15:34
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad skulle hon ha sagt då ?
Hej läget ?

Observationen gick antagligen ganska så snabbt till i tunnebanan och Råden hann reagera över det "udda paret", dom satt ju knappast vid samma bord och åt och drack
Men eftersom nu detta inte skedde, vet vi ju alltså dessvärre inte om det verkligen var Härm hon sett.
Citera
2013-08-13, 15:38
Bannlyst
Citat:
Det är inte så lätt att beskriva en "skum" person med några få ord, det finns ju otaliga varianter på att vara skum. Han kanske bara varit "nördig".
Men om det är sant att han lät sin fru prostituera sig för att han skulle få pengar till studierna, har han ju mer att förklara.

"Nördig" är knappast en person som skurit av huvudet på en (död) kvinna i sin tjänst, när det inte ens var befogat. Han har själv medgivit att han kunde ha genomfört en röntgenundersökning av skallen. Stå och gröta i en död kvinnas könsorgan är inte heller vad jag skulle vilja kalla för "nördigt".

PS. Nu ska vi inte hänga ut hans son med namn, eller hur.
Citera
2013-08-13, 15:39
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
De är beredda att tro på Sabas utsagor, långt mer än vad de är beredda att tro på dagboksvittnet. I direkt jämförelse.
Just Seppälä faller på att hon dök upp så sent med sin "dagbok".
Trist för oss alla, men så är det.
Men även Sabas utsgor måste man ju granska utifrån vem hon var - och det anser jag att man gör här i tråden.
Citat:
Saba kan minnas fel, ha misstagit sig etc., vad 15/6 beträffar.
Ja visst, hade vi bara haft hennes vittnesmål om detta hade det varit helt otillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in