2013-08-12, 19:52
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Citatet "I did talk with my CEO" från "Jan Helin" är ju alldeles förträffligt. Jan Helin är CEO på Aftonbladet. Han styr skiten. Oavsett vad så hoppades jag att ingen skulle ta det allvarligt, för det vore bara för dumt. Vad har världens största dagstidning för intresse i att släcka ner en "konkurrent" som eventuellt snor någon promille av deras läsare?

Översätts verkligen chefredaktör till CEO? I vilket fall som helst så kan det vara CEO för Schibsted som avses. Och i båda fallen så är det som sagt osannolikt att konversationen har någon verklighetsförankring.
Citera
2013-08-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Loggen känns ungefär lika trovärdig som hushlittledarling skulle jag säga.
Nog för att det var ett tag sedan jag använde IRC, men mellanslag är väl inte ens tillåtna i nicknames?

Beror på IRC server(om jag minns rätt). Flashbacks nerlagda IRC chatt tillät mellanslag till exempel.
Senast redigerad av Znorken 2013-08-12 kl. 19:59.
Citera
2013-08-12, 19:53
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Det verkar vara rena sandlådan på denna tråden nu. Höj ribban lite i alla fall !

Det intressanta är givetvis att Avpixlat som bedriver journalistik ur ett annat perspektiv än det stora medierna är tystat.

Vem ligger bakom ?

Är DDoS attacken "ideell", eller finns det någon/några som känner sig så hotade att dom har pyntat upp för detta ?

När dimman har skingrat sig blir det intressant att se vad/vem som låg bakom.

Med tanke på att DDos attacker och liknade är olagligt, så bara antar jag att SÄPO, FRA, och Polis och åklagare har satt in alla tillgängliga resurser för att gripa förövarna.

Kanske blir något för flashbackgrävarna att gräva upp. Jag befarar att våra rättsvårdande instanser inte kommer att lägga två strån i kors för att reda ut detta.

Att svenska myndigheter skulle bry sig om att utreda en attack mot en webbplats som ligger på en server i USA låter ju högst osannolikt, oavsett hur mycket svenska besökare den webbplatsen än må ha.

Tror heller inte att de på AP har resurser för att nysta i vem eller vilka som initierade attacken. Spekulera kan de säkert, men att utreda saken ordentligt kostar förmodligen för mycket. Vad som kanske skulle kunna ge något är väl om det företag som AP köper serverplats av tar tag i ärendet, vilket kanske skulle kunna hända om andra av deras kunder drabbats av trafikanstormningen.
Citera
2013-08-12, 20:00
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Beror på IRC server. Flashbacks nerlagda IRC chat tillät mellanslag till exempel.

Aha, tack för infon! Trodde att det reglerades av protokollet snarare än servrarna.
Citera
2013-08-12, 20:02
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Vad menar du? Jag ser liksom inte vad det ena har med det andra att göra. Avpixlat är utsatt för en högst odemokratisk attack, som i förlängningen även innebär ett hot mot yttrandefriheten och demokratin. Att du sen inte gillar vad som skrivs på AP är ovidkommande. Du borde vara den förste att fördöma detta istället. Förr eller senare så kommer även DIN åsikt att förbjudas.

Självklart är det lika olagligt att slå en rasist på käften som att slå en frälsningssoldat.

Men poänget är att om dom hade följt dom demokratiska spelreglerna hade dom också kunnat få skydd och hjälp från samhället. Nu har dom valt att bedriva en verksamhet utanför Sveriges lagar och regler och får helt välförtjänt inget sådant skydd. Och det har dom mage att klaga på. Det är roligt
Senast redigerad av EugeneHutz 2013-08-12 kl. 20:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Aha, tack för infon! Trodde att det reglerades av protokollet snarare än servrarna.

Jag kan ha fel dock? Om inte Flashbacks chatt hanterade mellanslag igenom att sätta ett _ som mellanslag istället. Har luddigt minne om de där, hängde mest på Quakenet förr och där gick det inte med mellanslag.
Citera
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Översätts verkligen chefredaktör till CEO? I vilket fall som helst så kan det vara CEO för Schibsted som avses. Och i båda fallen så är det som sagt osannolikt att konversationen har någon verklighetsförankring.

Helin är så kallad publisher. I mediebranschen är det någon som är både VD och ansvarig utgivare.

CEO är (lite slarvigt) samma som VD. Ytterligare ett tecken, om man inte redan förstått, att chatten är fejk.
Citera
2013-08-12, 20:07
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Helin är så kallad publisher. I mediebranschen är det någon som är både VD och ansvarig utgivare.

CEO är (lite slarvigt) samma som VD. Ytterligare ett tecken, om man inte redan förstått, att chatten är fejk.

Helin är publicist. Inte publisher.
Citera
2013-08-12, 20:08
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag hoppas både AP och Fria gör en polisanmälan pronto om inte redan gjorts.

Inte en chans. De är anonyma, dessutom så skulle en ddos attack mot en utländsk sida som AP är, inte ha någon som helst verkan.
Citera
2013-08-12, 20:08
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag hoppas både AP och Fria gör en polisanmälan pronto om inte redan gjorts.

Fria tider har jag ingen kolla på. Men avpixlat är ju en anonym sajt. Så vem har då utsatts för brott? Och i vilket land, deras server är väl utomlands?
Citera
2013-08-12, 20:09
Medlem
Funkar inte för mig. Oroande.
Citera
2013-08-12, 20:10
Medlem
käppss avatar
Kan det ha något att göra med Obamas förestående besök i Sverige? Den svenska regimen vill inte ha någon kritik och "obehaglig" läsning innan och under halvnegerns vistelse här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in