2013-08-12, 18:31
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejonson
Det är fortfarande en blogg med syfte att sprida propaganda för att gynna Sverige(/jude)demokraterna. Expressen och Aftonbladet är måhända inte de bästa nyhetskällorna för objektiv rapportering, men som tur är finns det andra mer objektiva nyhetskanaler att bruka vid behov.

Vilka då?
Citera
2013-08-12, 18:31
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Att Aftonbladet överhuvudtaget har en sådan stark agenda tror jag är vad som retar många. De får visst vara opinionsbildande och politiska, men det finns ju en stor fara när nästan samtliga stora aktörer i media övergår från att ha information, opartiskhet och sanning som ledstjärna till att sätta den politiska doktrinen högst. Det måste ju till och med du inse, det här har ju inget att göra med vilken sida man står på, det här handlar om grundfunktioner i vår demokrati.

Hela fenomenet med Avpixlat, Sverigedemokraternas framgångar och hela den "sverigevänliga" rörelsen är ju i grunden ett symptom på den enorma diskrepans det finns mellan svensk mainstream-politik och vad media försöker vinkla som de rätta åsikterna i vissa frågor och vad gemene man i Sverige faktiskt tycker.

Om du hade levat i Tyskland 1930-talet hade du fortfarande tyckt att man till varje pris skulle förtrycka oliktänkande och att den "sanning" som då byggdes i media skulle få vara oemotsagd? Tror du att den största lärdom vi drog av nazityskland är att nazism och nationalism är fel?

Vad för agenda har Aftonbladet om du jämför med DN, Expressen, Dagen, Dagens Industri
Göteborgs-Posten, GT, Metro, Svenska Dagbladet, UNT, Barometern, Skånska dagbladet, Norrlandskuriren, dalademokraten, N24, falukuriren?

Ja, jag kan ta varenda landsortstidning också... Har AB nån unik agenda som inte resten av sveriges medialandskap har?

90% av tidningarna är borgerliga.

Avpixlat är ju enbart vinklat.

Världen idag
Citera
2013-08-12, 18:34
Medlem
Sperssons avatar
.
Folk blir knappast mer positiva till massinvandring för att Avpixlat ligger nere.

Jag tycker det är alla människors rätt att läsa sanningsenliga nyheter, så därför borde regeringen eller polisen se till att sidan kommer upp igen.

Det snackades Avpixlat hela dagen på jobbet.
Citera
2013-08-12, 18:35
Medlem
stigmas avatar
Saxat från Fria Tiders kommentarsfält :

Citat:
De påstår att det är en ddosattack. Avpixlatservern
har inte haft dom karaktäristiska dragen en överbelastad server har.
Det ska tidvis gå att nå servern, men väldigt segt. Det har gått att nå servern utan problem, men portarna har varit stängda. Ursäkten att det skulle vara en attack är ren bullshit.
Citera
2013-08-12, 18:36
Medlem
[quote=Buddisch13|44744116]
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling

Du glömde lite saker, 7 klövern står i media varje dag å talar om va man ska tycka & tänka för att va PK & passa in annars e man en arg ung vit man & rasist! Det gäller Aftonbladet Expressen & 90% av all annan slaksmedia. Så att du kallar SD för en sekt men inte dom andra regeringspartierna visar på hur jäkla korkad & enögd du är!

Ja. De står varje dag och du verkar bry dig.
Jag bryr mig inte. Du retar dig för att du vet att de nånstans har rätt.
Du läser på avpixlat och ser att de inte skriver samma... nån säger... "Fulmedia skriver inte det vi skriver..." ja, nej, det är sant... det gör de inte... oj... det skriver inte samma som http://www.godhatestheworld.com heller.

Tänk om varenda ridsportsblogg skulle gå till attack... "de skriver inte samma som jag... de hatar hästar..."

Ni beter er som crybabies. Håll er till sektens åsikter och låt oss andra leva i fred.
Det är inte vi som är bittra... det är ni...

Avpixlat påstår sig vara hackat.... jag tror det är ekeroth som inte vill betala mer för att de inte gör sitt jobb.... de är inte tillräckligt hatiska mot muslimer.
Citera
2013-08-12, 18:37
Medlem
Pellejonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Vilka då?

Jag skulle vilja säga att SvD är ett bra alternativ även om de inte alltid är objektiva i alla nyhetsinslag. Men vilken tidning är det?

Annars så finns det tekniska lösningar som man kan använda som blockerar reklamen(deras källa för intäkter) om man känner för att läsa på aftonbladet eller expressen och själv sålla bort trams.
Citera
2013-08-12, 18:38
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Demokraturen i Sverige måste väck med alla medel.

Citera
2013-08-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aimulaikon
Du som verkar tro dig veta hur världen ser ut. Hur sitter skygglapparna om du ser att motsättningarna mellan invandrare och svenskar ökar i samhället? Att någon sida driver på för att detta ska fortsätta eskalera? Tycker du i så fall att det är rätt och riktigt att man slår sönder ett samhälle på det här viset?

Mig veterligen har det alltid varit "motsättningar" mellan rasister och invandrare... inte oss andra svenskar... jag har ingen konflikt.

Konflikten verkar rasisterna se... det är ni som hatar, inte vi andra.

Att det finns idioter som hatar svenskar... ja, jisses det är väl inte så konstigt... det finns 1,5 miljoner invandrare i sverige.
Hur många av de hatar svenskar? Beväpnar sig och går ut och krigar... var finns kriget?
Var sker slagen?

Mig veterligen är den bilden påhittad av rasister och nazister och sektmedlemmar...

Vi andra jobbar med invandrare, jag anställer invandrare i mitt företag och jag har inget krig... inte mina kunder heller som ibland är invandrare. Har inga krig med de.

När jag går ner på Götgatan och på alla de restauranger som är utländska ser jag inga krig.
De upplopp som sker beror inte på hatet mot sverige... det beror på frustration med polis, mellan krimienella gäng...

Krigen mellan kriminella MC-gäng skyller du det på sverigehat också..?
Citera
2013-08-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodkorven
Du har tyvärr missuppfattat hela konceptet med Avpixlat

Har jag? Nej. Det tror jag inte. Konceptet är att sprida dynga till sektens medlemmar så det ska tro att det gör nytta för sverige.
Citera
2013-08-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Folk blir knappast mer positiva till massinvandring för att Avpixlat ligger nere.

Jag tycker det är alla människors rätt att läsa sanningsenliga nyheter, så därför borde regeringen eller polisen se till att sidan kommer upp igen.

Det snackades Avpixlat hela dagen på jobbet.

Det är lika vinklat som all media. Läser du alla tidningar + Avpixl, Fria Tider, så får de en lite mer samlad bild av "sanningen".

Och ja, jag vill gärna ha en mer ovinklad ocensurerad media...men Avp och Fria Tider är inte ovinklade de heller.
Citera
2013-08-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Så en person med kallbrand i tårna är inte döende menar du om man låter bli att göra något åt saken?
Invandringen är en allt större förlustaffär och har varit så i 20 år! Ingen seriös rapport har kunnat påstå annorlunda? Avpixlat är enbart symptomen på kallbranden och det förbud mot att tala om saken som sjukhusets ledning utfärdat! Istället för att beskriva och göra något åt orsaken till patientens sakta försämrade hälsotillstånd, så låtsas man att orsaken är allt från nageltrång till inbillning!
Om media beskrev vilka som begår mord våldtäkter utpressning organiserad brottslighet så skulle inte avpixlat finnas!
Är det för att mångkulturen fungerar som media och politiker måste ljuga?

Förlustaffär?
Svenska företag har aldrig någonsin gått så bra som nu?
Svenska företag har aldrig tjänat så mycket pengar som nu.
Sverige är ett av världens bästa länder att leva och verka i.
700 000 invandrare går till jobbet.
70 000 företag ägs och drivs av invandrare... är det en förlust?

Bullshit. I sektens värld är det det...

Det finns fakta som visar på att det är en en vinst för samhället.
Citera
2013-08-12, 18:43
Medlem
dANiis avatar
Kraftig Ddos attack, nog uppe inom 24 timmar igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in