2013-08-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Asså. Är det random people som är håller jag med dig utan tvekan. Eftersom du skriver "av tävlan" så förutsätter jag att du vet vilka de är. Hade det vart närmat sörjande så kan det dock knappast kallas perverst eller "av tävlan". Då är det väl snarare beklagligt men givet att de vill sörja sin älskade vid fyndplatsen i tron att polisen är klara där.

Jag förstår vad du menar, men närstående (om några) har vett att respektera avgränsningar. Det här är idioter och inget annat som ska frossa i eländet.
Citera
2013-08-12, 12:31
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Jag förstår vad du menar, men närstående (om några) har vett att respektera avgränsningar. Det här är idioter och inget annat som ska frossa i eländet.

Ok. Då kan dom brinna i helvetet enligt mig.
Citera
2013-08-12, 12:36
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Kan Moroten någon Polska??? Han har väl tillbringat en del tid i Polen hos sina brunögda Ariska vänner som inte ens är blonda . Han har ju även tagit polskt MC-kort.

Tagit polskt körkort är inte riktigt rätt, han har "fixat" ett polskt körkort med rätt kontakter (enligt honom själv på facebook)
Citera
2013-08-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
http://img41.imageshack.us/img41/3333/yw9k.jpg
http://img843.imageshack.us/img843/6162/y2kn.jpg

Nej,det var inte en sådan cykel jag såg... Men det har inte med mordet att göra utan var vid svampplockning förra eller förrförra hösten. Tänkte att om det var D*nnis cykel jag såg så visste jag var han började gå. Nu har jag ingen aning från var han kom när vi möttes. Svårt att leta kniv på Hunneberg om man inte vet var han plockar svamp...
Citera
2013-08-12, 12:48
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Tagit polskt körkort är inte riktigt rätt, han har "fixat" ett polskt körkort med rätt kontakter (enligt honom själv på facebook)
Riktigt så var det väl inte, även om han nog försökte få det att låta så?
Han skrev att det var bra med kontakter, om jag inte minns fel.

Om jag skulle ta körkort i Polen, så skulle jag inte ens försöka utan att ha bra kontakter, som kan hjälpa mig.
Citera
2013-08-12, 12:50
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag

I en tidningsartikel stod att han hade blivit tillfrågad i Polen om han förstod varför han blivit häktad och han sa ja. Det framgick dock inte riktigt vilket språk som användes vid frågan. Är ni säkra på att det inte är polsk import det rör sig om?
Citera
2013-08-12, 14:03
Medlem
Cocinellas avatar
T minus 2 i dag.

Lär väl inte hända så mycket innan vi får hem vår polenturist så jag antar att det är tålamod som gäller.
Citera
2013-08-12, 14:12
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
I en tidningsartikel stod att han hade blivit tillfrågad i Polen om han förstod varför han blivit häktad och han sa ja. Det framgick dock inte riktigt vilket språk som användes vid frågan. Är ni säkra på att det inte är polsk import det rör sig om?

Import? Menar du av mc'n då, inte kortet?
Nä, jag är inte säker på något.. Bara spekulerar runt dom få uppgifter som finns..
Tror däremot inte han lärt sig polska, funkar bra med engelska i det landet jag har turistat där en hel del och folk är duktiga på det
Citera
2013-08-12, 14:26
Medlem
Kan vi alla gå igenom vilka konkreta bevis som finns mot A.J, förutom att hans var i I*as lägenhet och var den sista som såg henne vid liv
Citera
2013-08-12, 15:04
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det skall bli intressant att se hur di bedömer en sådan sak.
Bara att lämna barnet blir ju likgiltighet och då blir ju åldern omvänt viktig...

Man kan bara hoppas att barnet låg i en spjälsäng med dörren stängd och sov.
Det värsta vore ju om barnet har vaknat och gått runt med nallen i blodpölarna och ropat efter mamma
Oavsett betingar detta ett längre straff, det finns ett uppsåt och kan inte blundas för.

Hade barnet varit äldre, i GM:s ögon stor nog att fatta och kunna berätta, törs jag inte ens tänka konsekvensen av det vittnesmålet, risken för barnets berättelse och näe, jag ryser bara jag tänker på det

Det känns som att likgiltigheten i det här fallet blir lite värre just för att barnet var så litet som det var, bara 1,5 år gammalt.
Citera
2013-08-12, 15:36
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag tror att jag ska rätta mig själv. Enligt Högsta domstolens vägledande dom om "likgiltighetsuppsåt" talas dels om "effekt", dels om "omständighet". Att barnet t.ex. gör sig illa är en "effekt" men det faktum att barnet lämnats ensam är en "omständighet". Att lämna ett litet barn utan uppsikt eller ensam hemma är en form av bristande omsorg som kan betraktas som barnmisshandel och är därmed brottsligt. Därför tror jag att det finns grund för likgiltighetsuppsåt, vilket känns bra eftersom det rimmar med vår rättskänsla.

Tack för det! Även om barnet inte gjort sig illa, som är en effekt, finns absolut den risken då han lämnats ensam, så detta med hennes son ska banne mig ge GM extra tid bakom lås och bom!!
Jag kan i alla fall inte tänka mig att rätten på något sätt ser förbi det faktum att sonen var ensam i ca 12 timmar. Och den mängden blod som nämnts, ett barn kan halka och slå sig rejält illa så GM har på alla sätt varit totalt likgiltiga i detta.
Citera
2013-08-12, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
T minus 2 i dag.

Lär väl inte hända så mycket innan vi får hem vår polenturist så jag antar att det är tålamod som gäller.

Jag tror inte det blir förhör innan torsdag.
Innan dess skall man grilla DB/FH med nyheten om fyndet. Inte för att jag tror tungorna kommer lossna på ett sanningsenligt vis, men kanske di lyckas trassla in sig i en och annan lögn...till...som AJ kanske kan svara på.

Jag hoppas inte ÅK är ironisk ?
Citat:
– Det ska bli intressant att se hur han förklarar de, som hans advokat kallar det, ”små, små frågetecknen” som framkommit gällande hans roll i det hela, säger R*nsell.

Senast redigerad av mypenisatrap 2013-08-12 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in