2013-08-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
No worries, mate. Vår heliga skrift är endast rekommendationer.

Jag tror dock att vi pastafarianer skulle få utstå hård kritik om vår religion rekomenderade något så absurt som att undvika kroppskontakt med en viss sorts människor. Vi skulle anklagas för att diskriminera dom som diskriminerar, ironiskt nog.
Citera
2013-08-11, 23:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
Dessutom är den ingen skillnad på att tro på en skäggig gubbe bland molnen...än att tro på spagetthimonstret.

Jaså, inte det?

DFSM är hur enkel som helst att bevisa. Abrahamisterna däremot grävar fram SINA bevis från den skolastiska retorikens 'golden age' ... och tror på köpet att dessa bevis fortfarande är aktuella.
Citera
2013-08-11, 23:34
Medlem
Jag tycker att vi ska börja jobba stenhårt för att få den erkänd i Sverige. När den väl är erkänd så kan alla som är trötta på sitt jobb konvertera och dyka upp på arbetsplatsen med ett durkslag på huvudet. Får du sparken så är det bara att göra en DO-anmälan och få skadestånd. Tänk alla jobb ni kommer nekas sen på grund av er religion, man kan ju bli miljonär på detta!

Subventionerade durkslag till svenska folket nu!!!!!!
Citera
2013-08-12, 00:07
Medlem
highstakess avatar
Pastafariska tron, känns fräsh och modern, det ligger i tiden och faktiskt mer rimlig än dom gamla religionerna. När man tänker efter så finns det ju bevis på att pasta finns.
Citera
2013-08-12, 00:09
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Man kan verkligen undra hur det står till egentligen med den såkallade religionsfriheten, på ena sidan har man muslimer som får speciallagar, och trycka på andra med sin religion med motivering att alla har rätt till sin egen tro och att förbjuda någon för denna är ett direkt brott mot den rådande lagstiftningen, bara för att i nästa sekund förbjuda en annan tro bara för att inte lika många är med i den.

Inget annat änn korruption och ruttet hyckleri.

Håller med, jävla hyckleri!
Citera
2013-08-12, 03:11
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Har du en aning om vilken tid dinosaurierna fanns på jorden?...
6000år är ju ingenting.

Jag antar att han förstår orimligheten i det och det var därför han tog upp det. Däremot så för att få ihop bibeln så måste dinosarna ha levt tillsammans med människorna, för ja mindre än 6000 år sedan.

... och folk säger att spagetthimonstret låter dumt?
Citera
2013-08-12, 09:53
Medlem
Som ortodox jude välkomnar jag denna nya religion.
Den varma sommarn har varit jobbig. Det blir hett under Borsalinohatten när solen skiner och att sova med papiljotter på nätterna är plågsamt.
Nu konverterar jag till DFSM och byter till ett luftigt durkslag.
Citera
2013-08-12, 10:42
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
i dagens sverige är
religionsfrihet = vad än för tosigt påhitt muslimer har så har de rätt.
Vad alla andra vill = trams
Citera
2013-08-12, 10:47
Medlem
Jag tycker att poliser och annat tjänstefolk ska ha rätt till durkslag på arbetet . Om muslimer får ha slöja så är det inget snack

Dessutom känner jag mig kränkt av den muslimska tron
Citera
2013-08-12, 11:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dutch
Dessutom känner jag mig kränkt av den muslimska tron

Om du är/blir pastafarian och efterhand lär dig att vila tryggt i denna ... den ultimativa sanningens religion ..... blir du så stark, att du aldrig mer kommer att känna dig kränkt av andra religioner.

Stackarna i andra religioner vet ju inte bättre och förtjänar vår äkta .... inte FÖR patroniserande ... medkänsla.
Senast redigerad av Bogomil 2013-08-12 kl. 12:19.
Citera
2013-08-12, 12:05
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
Vi har religionsfrihet i Sverige. Ta med din advokat och stäm staten för att den diskriminerar din tro. Skulle tro att du vinner.

Pastafarianer har axakt samma rätt att utöva sin tro som alla andra. Det står i grundlagen. Dessutom är den ingen skillnad på att tro på en skäggig gubbe bland molnen...än att tro på spagetthimonstret.

Haha så jävla sant!
Citera
2013-08-12, 12:27
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Transportstyrelsen har avslagit minst en ansökan i Sverige med motiveringen att pastafarianismen inte var en etablerad religion. Bara att starta en kyrka och ansök

Vadå etablerad religion? Man får väl tro vad man vill och ha lika mycket rätt att utöva den som någon annan. Får man ha sjal ska man fan få ha durkslag också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in