2013-08-11, 22:54
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskit
Stämmer det verkligen? Hittade bara en med hans för- och efternamn på den adressen tyckte jag. Men om det du säger stämmer så var det säkert så!
Jag har också noterat att den på hitta och eniro är 27 år.
Citera
2013-08-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Någon som vet?
Kan man av bloddroppar bestämma ungefär vart det kommer ifrån? Någon skrev att tex nåt blod är lite ljusare och nåt är lite mörkare beroende på skada. Om det är näsblod i trapphuset borde inte rättsläkaren kunna bedöma det eller är jag helt ute?

Vid en kraftig skallskada torde väl serebrospinalvätska finnas närvarande, uppblandad med blodet. Har dock ingen aning om det går att detektera på något sätt.
Citera
2013-08-11, 22:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Stämmer det verkligen? Hittade bara en med hans för- och efternamn på den adressen tyckte jag. Men om det du säger stämmer så var det säkert så!
Det finns en man med samma för- och efternamn på den adressen. AJ tillbringar just nu en semester på ett andra klassens hotell i Polen.
Citera
2013-08-11, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Förundersökningsledaren gör förmodligen allt vad som står i hans makt för att förhindra att någon av de misstänkta får veta att Id@s kropp är återfunnen, tills dess att ett obduktionsresultat är tillgängligt.
Skulle inte tro det.
Förhör har garanterat påbörjats och de häktade har, OM de har med mordet att göra, fått veta att kroppen är funnen. Finns inte tid att vänta. Finns så många anledningar till att inte polisen skulle vänta med att säga det.
Citera
2013-08-11, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Är du säker på det?

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2285372-36-aringen-sjalv-intresserad-av-att-man-hittar-henne-
Advokaten har pratat med AJ i samband med att han överlämnade sig, ja.
Citera
2013-08-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Vid en kraftig skallskada torde väl serebrospinalvätska finnas närvarande, uppblandad med blodet. Har dock ingen aning om det går att detektera på något sätt.
Kraftig skallskada ? Då behövs det väl vara kraftigt övervåld ?
Citera
2013-08-11, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Ja, men sen han blev häktad har inte advokaten fått tag på honom.
Jo han var häktad i sin frånvaro när de pratades vid.
Men de har inte pratat sen han blev satt i en cell i polen.
Citera
2013-08-11, 23:09
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Jag menar att det telefon-nummer som är skrivet på hans namn, och på hans adress enligt eniro/hitta svarade någon med hans namn på i fredagskväll.
Ber om ursäkt för att det var lite otydligt!

Du har nog ringt hans granne med samma namn på samma adress, den stackars killen som blev nedbrottad av insatsstyrkan när dom sökte Andreas dagen efter I*a försvann, han sa att det inte var första gången dom tog fel.. Tydligen inte den sista heller
Citera
2013-08-11, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det bör ialla fall gå att analysera om blodstänken avsatts genom att blodet droppat rakt ner eller om det gjorts under rörelse.
Blod är olika, för att svara er båda.
Ljust eller mörkt.
Är det ljust är det ytligare, mörkt så är det värre.
Ungefär så
Citera
2013-08-11, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Blod är olika, för att svara er båda.
Ljust eller mörkt.
Är det ljust är det ytligare, mörkt så är det värre.
Ungefär så
Jo, men färgen påverkas när blodet torkar. Så det går ju inte att visuellt bedöma varifrån blodet kommer efter ett tag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kan ha varit nyköpta stövlar som hon passade på att gå in?

Hur mycket vet vi egentligen om deras relation? Var de vänner? kk? Syskon? Vad vet vi egentligen?

Normalt folk äter inte heller middag mitt i natten med sina vänner...
Det vi vet är att det va helg.
Troligtvis fyllekäk.
Absolut inget konstigt med det när folk dricker och äcklar sig.
Citera
Medlem
Citat:

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2233546-polisen-stormade-fel-lagenhet

är det denne stackarn du telefonterrat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in