2013-08-10, 15:12
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Det orange färgade vildskägget gör ju helt klart att han sticker ut en del... så han lär väl antagligen raka av det om han planerar att hålla sig borta.
Citera
2013-08-10, 15:13
Medlem
Herregud, att vi NU får veta om det röda skägget och tydligen fanns en bild. Går att undra om psykiatrin gav polisen "alla uppgifter" i första hand, vem är ansvarig för att undanhålla viktig information???
Citera
2013-08-10, 15:14
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisson 81
Bild på mannen-
http://www.svt.se/cachable_image/1376138372/nyheter/article1388876.svt/alternates/large/rymling_992.jpg

Den där mannen har jag själv varit med och "vårdat" en gång i tiden. Han är ungefär lika mentalt begåvad som en treåring och beter sig ungefär därtill också. Har svårt att se att han blir borta under en längre tid. Med den tandraden, den kroppsbyggnaden och hans personlighet så borde han inte vara långt bort.
Citera
2013-08-10, 15:16
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Bild på mannen-
http://www.svt.se/cachable_image/1376138372/nyheter/article1388876.svt/alternates/large/rymling_992.jpg

Det var som fan! Denna liraren har jag haft och göra med "vårdat" för ett tiotals år sedan i Växjö. Jag kunde ge mig fan på att det var han när jag läste om det röda skägget och att han varit inom vården länge. Då hette han L*sse - efternamn kommer jag inte ihåg. Riktigt utpräglad stockholmsdialekt och med en försmak för bakelsen dammsugare.

Nu när jag vet vem personen ifråga är så kan jag inte förstå hur i helvete denna STORA KLOSSEN kan lyckas springa eller cykla ifrån personal.

För han är JÄTTESTOR.

Det var som fan, haha, ja där ser man!
Senast redigerad av Smegma 2013-08-10 kl. 15:20.
Citera
2013-08-10, 15:29
Medlem
"Vi har skickat ut information till andra län. Han är efterlyst, men vi gör ingenting aktivt idag. Vi hoppas att han ska utmärka sig, säger Tobias Sköldäng, biträdande vakthavande vid Södermanlandspolisen.

Mannen beskrivs som farlig och ett zonlarm har gått ut i kransregionerna Stockholm, Västmanland, Örebro och Östergötland. Polisen tar emot tips på 112 och upprepar varningen att inte närma sig mannen.

....bra tänkt snutjävlar. Gör ingenting utan vänta till han begår en ny våldtäkt eller grov misshandel.

"Beslutet att gå ut med bild på mannen ökar möjligheterna att hitta honom, säger polisens presstalesman Lars Hj Ånestrand."

....varför går svenska polisen inte ens ut med signalement de 1000-tals gånger per år då invandrare har begått grova brott och är på flykt/rymmen??
Citera
2013-08-10, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Det var som fan! Denna liraren har jag haft och göra med "vårdat" för ett tiotals år sedan i Växjö. Jag kunde ge mig fan på att det var han när jag läste om det röda skägget och att han varit inom vården länge. Då hette han L*sse - efternamn kommer jag inte ihåg. Riktigt utpräglad stockholmsdialekt och med en försmak för bakelsen dammsugare.

Nu när jag vet vem personen ifråga är så kan jag inte förstå hur i helvete denna STORA KLOSSEN kan lyckas springa eller cykla ifrån personal.

För han är JÄTTESTOR.

Om det var tiotals år sedan så kanske han har bantat/tränat? Det är inte alls säkert att han är lika stor idag. Det är inte heller säker att han behåller skägget efter 10 år. Det är mycket lång tid. Du kanske t.o.m minns fel och det inte ens är samma person?
Citera
2013-08-10, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Om det var tiotals år sedan så kanske han har bantat/tränat? Det är inte alls säkert att han är lika stor idag. Det är inte heller säker att han behåller skägget efter 10 år. Det är mycket lång tid. Du kanske t.o.m minns fel och det inte ens är samma person?

Men enligt polisens signalement så var rymlingen igår stor och tjock och hade ett rött yvigt skägg när han avvek.
Citera
2013-08-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma

För han är JÄTTESTOR.

Du har inte tänkt på det där med tystnadsplikten?
Citera
2013-08-10, 16:07
Medlem
iNViSiBiLiTYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan

Knulla din mun..

Ont. Varför har de inte fotbojor på sig under permis? Är de vanligt att man har permis utan fotboja eller är de från anstalt till anstalt?
Citera
2013-08-10, 16:15
Medlem
Citat:
Bild på mannen-
Rektangulärt ansikte? Kan inte riktigt se att det skulle vara så väldigt rektangulärt ?
Citera
2013-08-10, 16:16
Medlem
Citat:
På FB har väl ingen tystnadsplikt ?
Citera
2013-08-10, 16:19
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Tystnadsplikten stoppar ingen från att prata hur mycket strunt och skit om personer som helst, bara viss information som kan skada personen får man inte prata om. Av någon anledning är det så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in