2013-08-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror att Cl*ff väntar tills AJ blir dömd och hamna i fängelse. Därefter gör han en brott för att själv bli dömd och skickas till samma fängelse som AJ sitter i

Jag tror att de i så fall tänker på att AJ mördat Clif*s dotter och inte placerar herrarna på samma ställe.
Citera
2013-08-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror att Cl*ff väntar tills AJ blir dömd och hamna i fängelse. Därefter gör han en brott för att själv bli dömd och skickas till samma fängelse som AJ sitter i

Jag tror att du har tittat på för många amerikanska filmer
Citera
2013-08-09, 15:59
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Jag förstår inte varför missing people sökte 1 vecka på hunneberg

Ja precis, varför letade de inte där hon låg.....
Citera
2013-08-09, 16:09
Medlem
redeyeddevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Vem vet hur länge AJ varit där, Kanske sket hon i att ta av skorna efter hon öppnat till AJ, Men varför ta på sig boots för att öppna porten, Tofflor eller vanliga skor borde funka bättre & snabbare & som nån skrev hon kanske bara varit nere & rökt. Annars kanske hon har gått ut för att fixa/handla nåt & AJ passat ungen sen har nåt hänt efter hon kom till tbx...Som du märker bara spekulationer från min sida men innan FUP så e det väl det enda som finns

Jag ser inget konstigt med att man kanske har skor på sig inomhus är väldigt vanligt att kvinnor har det. Speciellt när man vill känna sig lite extra snygg.
Citera
2013-08-09, 16:10
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Håller någon koll på Cl*ff?

Hoppas att han tänker på sina övriga barn och inte gör något nu i vredesmod men det hade nog redan skett i så fall. Om x antal år när de har kommit ut så kanske de aldrig kan vara riktigt säkra på vem som knackar dem på axeln ...

Snygg karta i trådstarten! Vet man om FH var hos sin flickvän den kvällen? Kan det vara av intresse att få in hennes hus på kartan?
Citera
2013-08-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Jag förstår inte varför missing people sökte 1 vecka på hunneberg
De kanske tyckte att det var roligare att leta efter IF längre tid, annars hade de gått direkt dit, där *das kropp fanns?
EDIT:
Nej! Det var så som Quarrel svarade.
Senast redigerad av matematiker 2013-08-09 kl. 16:29.
Citera
2013-08-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Hoppas att han tänker på sina övriga barn och inte gör något nu i vredesmod men det hade nog redan skett i så fall. Om x antal år när de har kommit ut så kanske de aldrig kan vara riktigt säkra på vem som knackar dem på axeln ...

Snygg karta i trådstarten! Vet man om FH var hos sin flickvän den kvällen? Kan det vara av intresse att få in hennes hus på kartan?
Var FH inte hos DB den aktuella kvällen?
Citera
2013-08-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Jag ser inget konstigt med att man kanske har skor på sig inomhus är väldigt vanligt att kvinnor har det. Speciellt när man vill känna sig lite extra snygg.

Som reddevil skriver, en del tjejer klär gärna upp sig med skor och allt hemma ifall de ska få en kille över på middag och förmodligen/förhoppningsvis sex. Så inget konstigt med det.
Citera
2013-08-09, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebisthlm
Det är praxis hos polisen att hitta på hur fynd görs om fynden bygger på tips från informatörer. En klassiker är att saker hittas av en person som är ute med hunden. Tänk själv: anta att en av de misstänkta medhjälparna/bekanta till dem har berättat för polisen var kroppen ligger. Det är ju inte nåt som polisen kan gå ut med till massmedia.

Senast jag hörde en högt uppsatt polis berätta hur man hittar på hur fynd gått till var i P3 Dokumentär om MC-infiltratören. Finns på P3:s hemsida.

Jag föreslår också att du tonar ner arrogansen lite när du inte vet vad du pratar om.

Du har rätt i att man skyddar informatörer, men jag pratade om fyndet av Ida.

Tycker du det är vettigt att man använder ett kommunalråd + en person till "med näsa" i denna komplott ? Så listigt av Polisen, men hade det inte varit enklare om en anonym person gick förbi med hunden, det var ju inte så att hon låg svåråtkomlig, eller på en annan komprometterande FP ?

Nu vill jag höra om du håller det för troligt när Ida hittades, var en "golning", läs här:

http://nlt.se/startsidan/grastorp/1.2284314-kommunalradet-fann-kvinnan-fran-trollhattan
http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2284435-han-hittade-kroppen-i-grastorp
Citera
2013-08-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Du har rätt i att man skyddar informatörer, men jag pratade om fyndet av Ida.

Tycker du det är vettigt att man använder ett kommunalråd + en person till "med näsa" i denna komplott ? Så listigt av Polisen, men hade det inte varit enklare om en anonym person gick förbi med hunden, det var ju inte så att hon låg svåråtkomlig, eller på en annan komprometterande FP ?

Nu vill jag höra om du håller det för troligt när Ida hittades, var en "golning", läs här:

http://nlt.se/startsidan/grastorp/1.2284314-kommunalradet-fann-kvinnan-fran-trollhattan
http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2284435-han-hittade-kroppen-i-grastorp

Långsökt att tro att polisen ringt kommunalrådet och sagt "en av de häktade har golat och vi undrar om du kan kolla XXX och se om det stämmer att kroppen finns där".

Snarare är hans version inte alltför otrolig, då han är jägare så är det inte konstigt om vännen frågar honom.
Citera
2013-08-09, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Långsökt att tro att polisen ringt kommunalrådet och sagt "en av de häktade har golat och vi undrar om du kan kolla XXX och se om det stämmer att kroppen finns där".

Snarare är hans version inte alltför otrolig, då han är jägare så är det inte konstigt om vännen frågar honom.

Är det en av di MT så TROR jag inte di får vara anonyma lämnare av uppgifter, men här kan någon mer juridiskt kunnig säga till.
Det skulle göra det möjligt att förhandla med ÅK, vilket inte sker i Sverige.
Citera
2013-08-09, 16:46
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Fråga från en oinsatt idiot: Används MPS för att söka efter eventuellt bevismaterial även efter att kroppen är återfunnen eller upphör deras insats nu?
Kolla vad förkortningen MPS står för, så tror jag du har ett svar. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in