2013-08-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brotuck
jo! jag VET, jag kan tänka, jag kan förstå och jag kan dra slutsatser själv. Vetenskapen däremot vet inte nånting som inte har med materia att göra, eftersom den inte är intresserad av kosmiska sammanhang och dess kunskaper de kan ge oss.

jag ser att du lärt dig en massa nya fina ord som du vill glänsa med, men gör det till dina studiekamrater istället. Jag blir inte impad tyvärr.

"kosmiska sammanhang"

Om du lär dig vad orden som Bogo använder faktiskt betyder så kanske du skulle bli impad, eller i alla fall bemöda dig med att bemöta vad som skrivs. Nu blir du enbart tragisk och ynklig.
Citera
2013-08-09, 12:31
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRT

Tack för den fina redogörelsen!
Citera
2013-08-09, 12:32
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
jo! jag VET, jag kan tänka, jag kan förstå och jag kan dra slutsatser själv. Vetenskapen däremot vet inte nånting som inte har med materia att göra, eftersom den inte är intresserad av kosmiska sammanhang och dess kunskaper de kan ge oss.

Märklig retorik. Du diskvaliserar vetenskapen eftersom den bara studerar det vi faktiskt kan skåda, men sedan klämmer du ur dig att du bevisligen vet, hämtad från fenomen ingen känner till.
Citera
2013-08-09, 12:35
Medlem
Nocets avatar
Citat:

jag ser att du lärt dig en massa nya fina ord som du vill glänsa med, men gör det till dina studiekamrater istället. Jag blir inte impad tyvärr.

Jag har bara en fråga gällande den mening som jag har markerat. Var du berusad när du skrev detta? Om du med det ville kritisera vetenskapen så anser jag att det misslyckades ordentligt.

/Nocet
Citera
2013-08-09, 12:36
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
).
.
.
Om du nu så hårt rättfärdigar homosexualitet vad säger du då om dem andra verserna i 3 Moseboken som förbjuder homosexualitet och straffar dem som begår det med döden? Verserna är klara, så vad säger du?

Dessa verser riktar sig till Guds egendomsfolk.
Se mitt inlägg: https://www.flashback.org/sp44690222https://www.flashback.org/sp44690222
Senast redigerad av LittleRedCap 2013-08-09 kl. 12:39.
Citera
2013-08-09, 12:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Märklig retorik. Du diskvaliserar vetenskapen eftersom den bara studerar det vi faktiskt kan skåda, men sedan klämmer du ur dig att du bevisligen vet, hämtad från fenomen ingen känner till.

Å andra sidan är det ett intressant tillskott till debatten om homosexualitet som annars bruka svänga mellan quotemining, vetenskap och filosofi.

Att inflika kiss-och-bajs argument för att rättfärdiggöra en 'gud' som postuleras vara oändlig, omnipotent och omniscient ... och kunne man mena, följaktligen höjd över mundan vulgaritet .... är mycket originellt.
Citera
2013-08-09, 13:05
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Förstår inte på vilken grund vi svenskar ska ta lärdom av muslimska länder gällande samhällsuppbyggnad - vi är bättre än er på i stort sett alla fronter och ni överger er profets folk snabbare än jag hinner säga "socialbidrag" - för att få leva i välstånd med oss gudlösa nordbor. Men ni tycker ändå ni har mer heder än oss? Ökenlogik
Citera
2013-08-09, 13:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Förstår inte på vilken grund vi svenskar ska ta lärdom av muslimska länder gällande samhällsuppbyggnad - vi är bättre än er på i stort sett alla fronter och ni överger er profets folk snabbare än jag hinner säga "socialbidrag" - för att få leva i välstånd med oss gudlösa nordbor. Men ni tycker ändå ni har mer heder än oss? Ökenlogik

Nu är du kanske inte bekant med TSs position. Han är inte det minste intresserad av "lärdom", det är predikande av religiös fanatism, anti-demokrati, makt och manipulation som han centrerar omkring.

Han struntar totalt i vilka argument som kan framföras omkring homosexualitet, syftet är att homosexuella ..... liksom alla andra .... skall underkasta sig islams självutnämnde auktoritet.
Citera
2013-08-09, 14:02
Medlem
angestlamusiques avatar
Vad är det här för skojrubrik?

Varför acceptera homosexualitet men inte mord, stöld och misshandel?

För att mord, stöld och misshandel gör människor illa.

Homosexualitet gör ingen illa.

Gå och lägg er.
Citera
2013-08-09, 14:29
Medlem
Motherships avatar
Det som listas i trådstarten är inte alls olagligt, i alla fall inte alla.
Varför nedan är olagligt (som handling) borde framgå med all önskvärd tydlighet - för er det inte är tydligt för borde söka hjälp.

Olagliga:

Krematistofil = Tänder på att betala för sex.
Nekrofil = Tänder på döda människor.
Pedofil = Tänder på små barn.
Pederast = Tänder på småpojkar.
Fontanellfil = Tänder på att pentrera ett spädbarns outvecklade hjässa.

Lagliga:
Actrotomofil = Tänder på amputerade kroppsdelar.
Agalmatofil = Tänder på utställningsdockor.
Anasteemafil = Tänder på långa eller stora människor.
Apotemnfil = Tänder på tanken att mista en kroppsdel.
Axillisme = Tänder på att ha sex i armhålan.
Bisexuell = Tänder på båda könen.
Dacryfil = Tänder på att partnern gråter.
Dendrofil = Tänder på träd & växter.
Emetofil = Tänder på att spy eller bli spydd på.
Exibitionist = Tänder på att visa upp sig.
Fetischist = Tänder på ett speciellt föremål.
Formikofil = Tänder på att ha insekter kravlande på könsorganet.
Gerontofil = Tänder på gamla människor.
Heterosexuell = Tänder på motsatta könet.
Homosexuel = Tänder på samma kön.
Koprofag = Tänder på bajs.
Maschosist = Tänder på att bli slagen och förnedrad.
Nasofil = Tänder på näsor.
Oculolinctus = Tänder på att slicka partnerns ögon.
Sacofricosis = Tänder på att onanera offentligt, utan att bli upptäckt.
Sadist = Tänder på att slå och förnedra.
Siderodromofil = Tänder på att köra tåg.
Taphefil = Tänder på att bli begravd levande.
Urofil = Tänder på kiss.
Vourerist = Tänder på att smygtitta.
Zoofil = Tänder på djur.
Abasiofili = Att tända på funktionshindrade.
Afrofili = Att tända på mörkhyade personer.
Cisvestism = Tänder på 1700-tals kläder, peruker osv
Frotteurist = Tänder på att gnida sig mot saker.
Fytofili = Sexuell dragning till växter i allmänhet.
Klysmafili = Att tända på lavemang.
Makrofil = Blir upphetsad av extremt överviktiga personer.
Narcissist = Tänder på sig själv.
Sodomi = Tänder på olagliga handlingar
Teutofil = Tänder på nazistuniformer, hårda ord på tyska, ridpiskor
Toxikofili = Att tända på gift/att bli förgiftad. T.ex. knarkare, alkoholister och giftdrickande filosofimartyrer.
Vourerist = Tänder på att smygtitta när ett annat par har samlag.
Vorarefil = Tänder på tanken att bli uppäten.
Wam (Fetishism) = Tänder på att vara våt eller kladdig
Citera
2013-08-09, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Jag har bara en fråga gällande den mening som jag har markerat. Var du berusad när du skrev detta? Om du med det ville kritisera vetenskapen så anser jag att det misslyckades ordentligt.

/Nocet

Vi är många som har frågor kring det textstycket, förhoppningsvis kommer vi snart få ett förtydligande och en förklaring som rätar ut alla frågetecken..............
Citera
2013-08-09, 14:38
Medlem
Bogomils avatar
Re Mothership:

Och blant top-tio: Tända på att ha ett sjukligt intresse för .... och för att lägga sig i .... andras sexualitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in