2013-08-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjarnkoll
Det finns det säkert någonstans, var själv lite undrande om det fanns någon statistik på detta. Jag tror att hamnar man i denna situation, så dyker det säkert upp någon plats man känner till, anledningen är att man snabbt vet var man ska åka någonstans, jag tittade lite på tre fall. Örebro, Falun, boden vid dessa tillfällen var det väl inte längre en 1, 5-2 mil från hemmen, dessutom platser som GM känner väl till, i Falun fallet är jag i och för sig inte lika säker. Men det är en intressant fråga.

Håller med. När man försöker tänka ut en relativt säker plats att gömma kroppen på är det sannolikt att de man kommer på är sådana man känner väl till och vet hur folk rör sig på. Någon nämnde Alingsåsfallet tidigare i tråden där GM faktiskt körde kroppen och begravde den i anslutning till föräldrahemmet. Det kan tyckas att IF låg ganska öppet och ogömd men det tog ju trots allt fem veckor att hitta henne. Lite panik fanns nog med i bilden också, det var inte bara kroppen som skulle göras av med utan även kläder, bil, etc.

Att allt hittats så nära DB är inte speciellt bra för honom. Visst, någon kan försöka sätta dit honom men det har ju tydligen visat sig att han även varit på platsen (vilken av dem det nu hänvisas till).
Citera
2013-08-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Alla bråk behöver inte vara högljudda.

Om det stämmer att hon hade boots på sig när hon hittades kan det ju ha gått till så att han blev obehaglig på ett eller annat sätt, fast lågmält. Att hon bad honom gå men han vägrade.

Att hon då kände att hon inte vågade vara på samma plats som honom och därför bestämde sig för att själv lämna bostaden. Givetvis då med sonen på armen. Klädde på sig skorna innan hon i sista stund tänkte sig att plocka upp den sovande sonen. AJ var omkring henne och försökte lågmält övertala henne att stanna. Ingen av dem ville väcka sonen, därav de låga rösterna.

Hon fortsatte med sina åtgärder för att lämna bostaden och han blev förbannad. Och så vidare.

Klok man i stan!

Har också funderat på det där AJ sa, att han kände det som att hon kände sig inte trygg när han gick, han minns säker ett scenario som detta, sen blev allt svart... Han dödade henne i affekt, vem vill minnas något sådant efteråt? Tror sanningen ligger väldigt nära det du skriver om, sen alla detaljer, hur, varför & när, det är inte svar vi kommer få, troligtvis.
Citera
2013-08-09, 12:01
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Efter fem veckors intensivt sökande hittades den försvunna 23-åriga kvinnan från Trollhättan död på torsdagen. Nu fortsätter polisen att samla bevis i mordutredningen.

– Det är förstås en styrka att vi har hittat kroppen för det är en uppförsbacke i en mordutredning när man inte har ett lik, säger Thord Haraldsson, chef för länskriminalen och förundersökningsledare.

Kroppen efter tvåbarnsmamman hittades ett par kilometer utanför Grästorp, i närheten av orten Ås i Västra Götalands län på torsdagskvällen. Det var ortens kommunalråd Kent Larsson (M) som gjorde upptäckten.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/en-styrka-att-vi-har-hittat-kroppen/
Citera
2013-08-09, 12:08
Medlem
lilltoes avatar
Om Id* hade boots på sig vet väl ingen mer än polisen och upphittare.
Jag ser inget konstigt i det. Id* kan ha haft boots på sig hela kvällen, uppklädd. När jag var yngre, klädde jag och mina väninnor oss från topp till tå. Det inbegrep även skor/stövlar. Vi tog inte av oss dem även om vi var inomhus, då de tillhörde outfiten. Man kan inte kräva att gäster tar av sig skorna då de kommer, t ex.
Citera
2013-08-09, 12:15
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
http://www.dn.se/nyheter/sverige/en-styrka-att-vi-har-hittat-kroppen/

Avståndet från vägen ökar..
Citera
2013-08-09, 12:18
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Om Id* hade boots på sig vet väl ingen mer än polisen och upphittare.
Jag ser inget konstigt i det. Id* kan ha haft boots på sig hela kvällen, uppklädd. När jag var yngre, klädde jag och mina väninnor oss från topp till tå. Det inbegrep även skor/stövlar. Vi tog inte av oss dem även om vi var inomhus, då de tillhörde outfiten. Man kan inte kräva att gäster tar av sig skorna då de kommer, t ex.
Jag tänkte också så. Kanske var det helt nya boots som hon ville visa upp?

Jag tror att man krånglar till det alldeles för mycket om man tror att hon hade dem på sig för att hon försökte fly från lägenheten. Ville hon fly hade hon knappast stannat i hallen för att sätta på sig boots.
Citera
2013-08-09, 12:20
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För all del.

Jag antar att vägen är bekant för herrarna i fråga vid resa från krogen i Trollhättan hem med minsta risk för störande element i blå-vita bilar på vägen.

Tack!

Nu har jag hunnit ifatt att läsa den rasande tråden.

Det är alltså två bud som gäller på tänkbara vägar.

Antingen strunta i frånvaron av körkort och närvaron av länsman och ta den snabbaste vägen ut ur staden - Rv 44.

Eller så slingra sig fram på mindre vägar för att undgå upptäckt och försöka finna en skyddad dumpningsplats - blå vägen.

Båda tycker jag är rimliga, på varsitt sätt.

"Only FUP will tell." (Och med FUP menar jag då inte mig själv.)
Citera
2013-08-09, 12:21
Medlem
Ni som fortfarande hävdar att I*a kan ha levt och skulle köras till ett sjukhus för vård, lägg ner det nu, så slipper vi alla trådar i onödan. I*a dog i sin lägenhet. Vi utgår därifrån, från och med nu, i våra spekulationer. Tack om ni förstår!
Citera
2013-08-09, 12:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Ja vad som hände lär vi kanske inte helt få svar på men att hon dog i sin lägenhet är rätt självklart. Allt annat talar emot sitt förnuft. Släpp det där att I*a svårt skadad skulle köras till något sjukhus, bara löjligt, enligt mig. Finns inget som talar för annat än att hon blev dräpt där, sen kan andra med en dåres envishet hävda annat...
Jag tror också att hon dödades i lght, med stövlarna på.

Min tanke var att hon inte dog efter en smäll/ett slag/ett hugg/ett stick, utan att det var upprepat våld som ledde till hennes död.
GM kanske gjorde slut på henne när han insåg att hon inte skulle tiga om vad han hade gjort. För att rädda sitt eget skinn så valde han att döda henne.
Citera
2013-08-09, 12:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Tack!

Nu har jag hunnit ifatt att läsa den rasande tråden.

Det är alltså två bud som gäller på tänkbara vägar.

Antingen strunta i frånvaron av körkort och närvaron av länsman och ta den snabbaste vägen ut ur staden - Rv 44.

Eller så slingra sig fram på mindre vägar för att undgå upptäckt och försöka finna en skyddad dumpningsplats - blå vägen.

Båda tycker jag är rimliga, på varsitt sätt.

"Only FUP will tell." (Och med FUP menar jag då inte mig själv.)
Lilleskogsvägen är väl minst lika sannolik som 44:an i så fall, så den skulle jag gärna lägga till.
Citera
2013-08-09, 12:35
Medlem
Undrar vad den fd nazisten nu får för straff om han fälls. (håller alla tummarna att det går vägen).

Livstid lär han väl klara sig ifrån eftersom Sverige är ett mesigt land. Blir väl 15 år och ute efter 10 typ.
Citera
2013-08-09, 12:37
Moderator
KomissarieBecks avatar
Då lär det väl bli följande rubriceringar.

1. Mord A.J
2. Skyddande av brottsling. DB

Brott mot griftefriden........???????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in