2013-08-08, 21:02
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khryztof
Precis,källa på att liket har boots? Som du säger så vore det väl ändå konstigt om hon blivit mördad i lägenheten om hon har stövlar.
Jag har ingen källa, det var ett av de första inläggen om fyndet som påstod det. Jag hajade också till över uppgiften om bootsen, tyckte det lät märkligt.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ja det stödjer även min tes och där vi har letat, även om jag trodde det skulle vara längre ifrån bebyggelse och väg (om det nu är I, det vet faktiskt inte ännu). Jag åtminstone förväntat mig att de hade kört in på en liten skogsväg eller så och kastat henne där. OM det är I* så är chansen för att kroppen ska bli upptäckt rätt så stor om fyndplatsen stämmer. Snarare ett mirakel att kroppen inte hittats förrän NU på det stället.

Det var det första jag tänkte när fyndplatsen började tydliggöras; nämen, det är ju hus där!! Och bebyggelse osv och inte alls helt öde eller så som jag trott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Hur kommenterar du din vänskap med AJ?

Han är min vän. Jag är varken kär eller betuttad eller förälskad i AJ, han har inte heller hotat mig och jag har aldrig varit rädd för AJ.
Den som sitter och påstår annat känner uppenbarligen inte varken mig eller AJ.
Det är den enda kommentaren jag har om min vänskap med AJ.
Citera
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Detta har jag missat. Enligt AB:

" Polisen har tidigare vädjat till allmänheten att söka igenom brunnar och dammar som ett led i sökandet."

När vädjade de om det?
Senast igår skrev ttela om det.
Citera
2013-08-08, 21:03
Bannlyst
Citat:
Detta har jag missat. Enligt AB:

" Polisen har tidigare vädjat till allmänheten att söka igenom brunnar och dammar som ett led i sökandet."

När vädjade de om det?

Igår

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2282368-ber-markagare-leta-i-brunnar-och-dammar
Citera
2013-08-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii
Han är min vän. Jag är varken kär eller betuttad eller förälskad i AJ, han har inte heller hotat mig och jag har aldrig varit rädd för AJ.
Kommer du ta avstånd ifrån honom det det visar sig att han är en kvinnomördare?
Citera
2013-08-08, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii

Ponera att det är Ida de hittat nu, och di kan bevisa att AJ gjort brottet.
För just bevisa verkar vara viktigt för dig.

Behåller du honom som vän då ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Kommer du ta avstånd ifrån honom det det visar sig att han är en kvinnomördare?

Inget jag kommenterar i dagsläget.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Länk till TBs Facebook, blogg osv?
Citera
2013-08-08, 21:06
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Det är sant. Men det beror väl till stor del på att alla observationer som offentligjorts har varit i de nämnda områdena. Att de tre är kända med området även norr om Grästorp är ju naturligt. Möjligtvis har de tänkt sig att åka och flytta kroppen igen. På det viset är det bra att FH och DB suttit häktade hela tiden. Det är ju inte helt ovanligt att rätten släpper ut misstänkta.

Det tror jag med. De fick panik eller blev störda, slängde av henne för att senare flytta henne. Vem vet ifall AJ drog på sin tripp utan de andras vetskap?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Dumpningen, kan den visa att de inte var så rädda att kroppen skulle hittas? Så nära folk är mystiskt. Kan det vara så att det enda de ville uppnå var en osäkerhet om när dödsfallet inträffade och att AJ därmed skulle klara sig med att åklagaren aldrig kan bevisa att annan GM är utesluten? Kan de ha lyckats?

Jag tror inte att de tänkte klart utan dumpade kroppen på en plats de kände till. Det är ju inte första gången sådant händer... Man "råkar" döda någon och dumpar kroppen nästan hemma på sin gårdsplan.
Citera
Medlem
Nod2013s avatar
Hon måste ha möglat snabbt
det är augusti " rött månaden"
vart börjar man ruttna först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto