2013-08-08, 20:17
Medlem
Hoppas det är Id@. Får läsa på lite mer men om det är hon så är det väl inte en särskilt avancerad dumpningsplats? Eller i och för sig har hon ju inte hittats förrän nu. Säkert RDY som hittat henne!
Citera
2013-08-08, 20:17
Medlem
enkopptills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Var är fyndplatsen belägen i relation till den tidigare ämnda bussfickan där mgm påstås ha stått?
Och måtte det vara I och att detta fasansfula brott kan få en lösning.

Närmare en mil skulle jag tro?
Citera
2013-08-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Var är fyndplatsen belägen i relation till den tidigare ämnda bussfickan där mgm påstås ha stått?
Och måtte det vara I och att detta fasansfula brott kan få en lösning.
Är väl ganska när vad jag kan förstå. Stod bilarna i riktning mot eller i från fyndpl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaghetti
"Kroppen påträffades av en privatperson som larmade polisen vid 18-tiden"

Det utesluter ju att det är någon av de häktade som lättat sitt samvete.

Tror nog inte polisen kommer att berätta det om de pratat. I så fall är det nog en deal de kommit fram till. För att skydda personen.
Citera
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:

Fem spänn på att det är RDY som varit ute och motionerat igen
Citera
2013-08-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomer
Står inget om att en privatperson hittade kroppen i polisens notis. Det står på aftonbladet.

Jag VET att det var en privatperson som hittade kroppen!
Citera
2013-08-08, 20:20
Medlem
Ingen som kan sätta ut platsen på kartan?
Citera
2013-08-08, 20:20
Avslutad
Tänk om det är RDY som hittat henne. fäsiken va coolt.
hoppas på en jävla massa kladdiga fingeravtryck på henne nu..
Citera
2013-08-08, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Jag skriver sällan men när jag gör det känns det som att jag har något att säga.

Jag citerar mig själv ännu en gång skrev natten 4 Augusti. Jag trodde verkligen Polisen kollade brunnar som jag skev söndagsnatt med BILD, sen visade det sig att 2 dygn senare att Polisen gick ut via riks tv och uppmanade folk att kolla sina dräneringsbrunnar? !

Sen en sak till jag sagt hela tiden, glöm örngott glöm styckningar Id@ ligger i djup vatten lindad i kabel eller ståltråd med vikter typ 3-4 mjuka sportväskor fyllda med sten.

Hmm ok läst i Aftonhoran kropp funnen just nu 20.18 Är det Ida så är saken klar!
End of case rätt folk sitter. Lider med anhöriga och barnen i första hand.

P.S Tur att inte den ilska pappan hann först, han har mer barn att ta hand om. D.s
Citera
2013-08-08, 20:21
Medlem
Orsas avatar
Citat:

Jag avskyr att citera mig själv, men så här skrev jag igår morse

"Det finns dessutom en del som talar för att FH inte känner till dumpningsplatsen. "Det två vet är en hemlighet, det tre vet, vet alla". FH blev i så fall inkallad som chaufför med körkort utan att från början veta vad det handlade om ("hämta något hos IF") och mot sin vilja blev det sedan för sent att ångra sig. Kom också ihåg att den första häktningsframställan innehöll "medhjälp till människorov" och att FH hade lägre nivå (ett kryss mindre) på misstanke jämför med DB som åklagaren ville häkta för grovt brott. Nu accepterade i och för sig inte tingsrätten medhjälp till människorov men häktningsframställan byggde naturligtvis på förhören med de misstänkta. Kanske hade FH medgivit att de "kommit till platsen" som åklagaren senare uppgav.

Slutsats. Man åkte tillbaka till DB bostad och släppte av FH som troligen åkte hem igen (om han bodde hos sin flickvän så har hon säkert vittnat om när FH var borta "på fest hos DB"). Om FH kallades in för att han hade körkort så har AJ och DB åter igen samma problem, måste undvika att bli stoppade med lik i lasten. Dumpningsplatsen bör därför inte ligga väldigt långt borta från DB bostad. Eventuellt fick FH hjälpa DB med bilbranden senare på kvällen.

Det är ev. också tänkbart att AJ skötte dumpningen helt själv. Fundera också på varför FH blev misstänkt så tidigt att han anhölls i sin frånvaro samtidigt med DB när åklagaren till sin besvikelse inte lyckades få AJ häktad. Den brunna bilen hade kopplats till DB, men varför känner polisen till FH?Gola på polare?"
Citera
2013-08-08, 20:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Ingen som kan sätta ut platsen på kartan?
Det är någon som har gjort det. http://goo.gl/maps/FZfij
Citera
2013-08-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
fattar ni trögt?
Jag har ALDRIG påstått att han är oskyldig!!
Ja dom aktuella tiderna jag har berättat/skrivit om. INGA andra tider.
KAN NI LÄSA NORMAL SVENSKA , så bevisa det... Annars kan ni KNIPA!
OK. Det verkar att jag har missuppfattat dig helt och hållet. Jag trodde att du har information som kan hjälpa DB. Viktiga timmarna är 02.00-14.00 d.v.s. tiden som *da blev dödad, dumpad och bevismaterialen blev utbrända. Men vi har förstått från dina inlägg att DB är en mjuk och snäll kille innerst inne som ser tuff utåt och du vet precis vad han gjorde kl 15.00 och framåt men inte innan dess. Har jag nu fattat rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in