2013-08-08, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan en bil ha haft trasig ljuddämpare och låtit som en V8?
Nä, V8 har sin speciella rytm...
Citera
2013-08-08, 18:59
Medlem
Zebrastripes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Jo det stämmer, vittnet säger att h*n kände igen DB på tatueringarna i ansiktet, och tipset är självklart lämnat till polisen. Personerna satt inte inne i bilarna och bara väntade utan stod runt bilarna och pratade.
Finns det någon uppgift om hur många personer vittnet har sett?
Citera
2013-08-08, 19:01
Bannlyst
Citat:
Jag har inte sagt att han bara hade de två valen. Men enligt fågeln valde han ambassaden i Warszawa för han var rädd för C. Han trodde alltså inte att C var i Warszawa, som du försökte få det till.

Ok, måste missuppfattat isånafall.

Citat:
Man måste förklara så småbarn förstår. AJ hade två val, att gå till ambassaden i Warszawa, eller till polishuset i Trollhättan, för att överlämna sig. Han valde att gå till ambassaden av rädsla för C. Han vågade inte åka till Trollhättan.

Synd att man måste förklara och överbevisa småbarn då dom har så dåligt minne som inte ens sträcker sig mer än några minuter.

Vad sa du där? Förklara gärna om du inte skrev att han hade två val. För det var precis vad du skrev.
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2013-08-08 kl. 19:07.
Citera
2013-08-08, 19:05
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
FH flickvän har förutom en VW Golf en avställd Chevrolet Camaro, men om den är körbar har jag ingen aning om.

Du som är hemma i trakterna och har varit på platserna, vad tror du är syftet med busshållplatsen? Som jag skrev förut, mot Trollhättanhållet finns en större P-plats som mer kan gå under rastplats och åt andra hållet om man passerar hållplatsen kommer en väl skymd rastplats som en avkrok som sen går ihop med vägen igen

http://goo.gl/maps/7TYao

Vill man vara skymd är ju det en bättre plats. Det får mig att känna att antingen tänkte man inte alls när man stod på hållplatsen eller så var det just där de ville stå, av nån anledning.
Citera
2013-08-08, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men du är ju riktigt dum i huvudet anal-kalle, bor man en bit ifrån och bara ser lycktorna från 2 st bilar samt hör ljudet av en V8... Klart du viftar bort saker du inte förstår, eller kanske vet du något om dumpningen och vill leda bort folk från att finna henne... Känner du AJ? Tänkte på att du öppet i tråden beskrivit din CV från Hinseberg eller vad det var du var inlåst. Så kanske du känner han. Eller

Klart man borde söka runt denna vattenhålan och kolla efter spår där bilarna stod, kanske har de tappat något smått som kan spåras.
Smart. Verkligen!
Hinseberg. Nej, jag har berättat om häkte bland annat.
Din svenska är inte korrekt så jag svarar inte på resten.
Lär dig läsa, men framförallt skriva riktigt din mupp.

Ok, så spanaren har alltså sett flera personer vid bilarna, kan denne beskriva någon fler vid bilarna?
Hur kan denne känna igen DB? (tatuering, jag vet) men va de inte mörkt?
Hur såg di andra ut?
Citera
2013-08-08, 19:08
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Kan en bil ha haft trasig ljuddämpare och låtit som en V8?

Nej, såvida personen inte är

1, lomhörd

2, döv

3, aldrig hört en bilmotor för

en V8 låter inte som en fyra med trasig ljudämpare
Citera
2013-08-08, 19:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Ok, måste missuppfattat isånafall.

Synd att man måste förklara och överbevisa småbarn då dom har så dåligt minne som inte ens sträcker sig mer än några minuter.

Vad sa du där? Förklara gärna om du inte skrev att han hade bara två val.
Jag sa inte att han bara hade två val. Jag återgav vad fågeln sa. Fågeln sa inget om varför han inte valde någon annan plats.

Käre Kanel-Kalle, jag kan inte förklara på en lägre nivå. Vänligen, svara inte mig igen.
Citera
2013-08-08, 19:16
Medlem
Ida är förmodligen hittad, strax utanför grästorp! Vet inte om det redan är sagt!
Citera
2013-08-08, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Affe78
Har hört från säkra källor att de hittade del av kroppen i lägenheten, någon mer som hört detta?
Pfft. Säkra källor, är det alltså flera som sagt det?
Det skulle vi veta vid detta laget
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackisback
Ida är förmodligen hittad, strax utanför grästorp! Vet inte om det redan är sagt!

Det var en nyhet. Vet du mer?
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Det är ju detta jag har undrat över.. Om nu PT misshandlat Id@ så svårt varför va inte han rädd för Cl*ff? Om id@ hade hennes pappa bakom sig varför vågade hon inte fullfölja polisanmälningarna? Läste länkarna från Facebook där någon skrivit att cl*ff skulle se till att de inblandade "försvinner" när de kommer ut..

Om det inte var pappan som hade skrivit det och du kan lägga länkar här så ska vi nog ta det med en nypa salt. Att han inte redan har gjort något (då de var ute) tyder på att han är en helt normal människa som låter vårt rättssystem sköta straffet. Var det inte så att I*a bara var rädd för PT när han var påverkad av droger?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackisback
Välkommen till Flashback!

Det var en välkommen nyhet. Får jag drista mig till att fråga hur du vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in