2013-08-08, 13:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubisboy
Har man en ordentlig yxa borde det väl inte ta så länge va?

Men det stod väl uppeldad och inte uppdelad?
Citera
2013-08-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Att stycka en kropp är inget man gör i en handvändning. Såg ett fall där kroppen blivit uppdelad i 7 bitar där de hade delat kroppen vid lederna. Detta tog 6-7 timmar att göra för en muskulös person som dessutom behövde ta paus och vila för att det var så ansträngande. Dessutom behövde du vara kunnig i kroppens anatomi för att stycka på detta vis. Sågar du i kroppen går det förmodligen snabbare fast det är nog en ganska kladdig och obehaglig upplevelse.

Frågan är om tiden fanns för att göra detta?

Om man bortser från den psykiska delen (hur man nu gör det...) så tar det ju som referens inte 6-7 timmar att stycka en älgkropp och då är man försiktig om köttet. Det rent fysiska jobbet att stycka en människa i delar med kniv skulle jag uppskatta till någon timme på sin höjd. Om man då inte måste göra avbrott för att kräkas....
Citera
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så sanningen ändrar sig för det stod väl tidigt i tråden att det var med en kofot han miste livet med? Eller är det en släggskröna? Ioförsig har det inget med Dådet att göra...
Hur går det med AJ´s hemresa då, eller vill han kanske stanna i Polen?

Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Det stämmer, det var en kofot som avslutade livet för Stell*n. Jag har fått det bekräftat ifrån två oberoende källor att det stämmer.
https://www.flashback.org/sp44489423

Jag hörde också att det var en kofot först, men sedan fick jag höra att det tveklöst var en slägga. Ja, ja. Spelar ju ingen jättestor roll heller vad han slog ihjäl hunden med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Knappt 200m VSV om nedersta slussen mynnar en å i Göta älv. Nära åmynningen fanns förr en skjutbana från tiden runt 2:a v.kr. och detta med både en 25m-bana för pistol (SV om ån) och en 50m-bana för kpist (NO om ån). Kulfången/tavelställ på samma sidan som skjutplatsen för pistol. En enkel, gisten träbro över ån fanns alltjämt på plats för åtminstone ett par decennier sedan. Skjutbaneområdet används inte längre och platsen är delvis kraftigt igenvuxen. Området torde vara relativt lågfrekventerat numera, men från den näraliggande kajkanten kan säkerligen ännu idag en och annan gädda eller storvuxen abborre nappa. En bit uppströms längs ån (som där rinner i botten av en djup "ravin") fanns förr en bro för biltrafik över ån. För några år sedan revs emellertid denna och en gång-/cykelbro anlades i dess ställe, och denna nya bro är omöjlig att passera med bil. Så oavsett vilken väg man tar sig hit på, så är båda bilvägarna nuförtiden av typen återvändsgränd. Vill bara nämna detta f.d. skjutbaneområde med bl.a. en 5-6m bred å eftersom jag har en personlig god kännedom om det.

Ett möjlig dumpningsplats som jag kan hålla med om. Det var faktiskt vad jag föreslog i mitt första inlägg.
Citera
2013-08-08, 13:43
Medlem
Jag har tidigare påpekat om Öresjö-området som ett bra alternativ till dumpning av en kropp. MPS har väl inte sökt i det området vad jag vet, men eftersom man inte hittat Id@ ännu kanske det är dags att tänka om s a s. Det är inte långt att åka förrän man är ute i den enorma skogsterrängen.
Citera
2013-08-08, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Jag är tyvärr tveksam till att vännerna till AJ, DB och FH avslöjar vad de antingen vet eller anar just med tanke på att mindre grupperingar (politiska och religiösa) brukar hålla samman. Så varför inte ta in samtliga nära anhöriga för förhör och ev anhålla samtliga under några dagar för skyddande av brottsling.

Det är bara i Tyskland där det är ett brott att tillhöra och verka för en [ny-] nazistisk organisation och så som ovan kan inte polisen agera.

Den rimligaste hypotesen är att bara de misstänkta, eller kanske inte ens alla av dem, känner till var kroppen är dumpad. Det vidare nätverket finner förmodligen den möjliga kopplingen besvärande, av politiska skäl. Därför vill de troligtvis distansera sig från detta fall, i vart fall i offentlighetens ljus.
Citera
2013-08-08, 14:05
Medlem
Har polisen synat KP i sömmarna? kan han sitta inne på info? Fy f...vilka tragiska typer.
Citera
2013-08-08, 14:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Om man bortser från den psykiska delen (hur man nu gör det...) så tar det ju som referens inte 6-7 timmar att stycka en älgkropp och då är man försiktig om köttet. Det rent fysiska jobbet att stycka en människa i delar med kniv skulle jag uppskatta till någon timme på sin höjd. Om man då inte måste göra avbrott för att kräkas....

Ni som känner de tre häktade, är det troligt att någon/några skulle kunna klara av en styckning?

Jag spekulerade i en styckning ganska tidigt med anledning av den stora blodmängden i lägenheten.

I det uppmärksammade Örebro-fallet så hittade de huvudet, bålen och benen var för sig. Armarna har jag inte sett att de hittat.
Citera
2013-08-08, 14:15
Medlem
Hade det inte varit bättre att grunden för häktningen hade varit skyddande av brottsling för alla 3 ifall dom nu kan knytas till BP. Men om man inte kan bevisa GM så kan ju den som är misstänkt för detta gå fri om det inte kan bevisas medans man fortfarande kan fälla dom 2 andra för skyddande p.g.a teknisk bevisning på BP. Man kan väl ändra brottsrubriceringen senare om bevis mot GM dyker upp.
Eller kan ÅK tro sig ha så starka bevis att hen tror att det räcker för att åtala för mord? Vilka bevis skulle det kunna vara? Om nu inte nån "talat ut".
Citera
2013-08-08, 14:20
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Knappt 200m VSV om nedersta slussen mynnar en å i Göta älv. Nära åmynningen fanns förr en skjutbana från tiden runt 2:a v.kr. och detta med både en 25m-bana för pistol (SV om ån) och en 50m-bana för kpist (NO om ån). Kulfången/tavelställ på samma sidan som skjutplatsen för pistol. En enkel, gisten träbro över ån fanns alltjämt på plats för åtminstone ett par decennier sedan. Skjutbaneområdet används inte längre och platsen är delvis kraftigt igenvuxen. Området torde vara relativt lågfrekventerat numera, men från den näraliggande kajkanten kan säkerligen ännu idag en och annan gädda eller storvuxen abborre nappa. En bit uppströms längs ån (som där rinner i botten av en djup "ravin") fanns förr en bro för biltrafik över ån. För några år sedan revs emellertid denna och en gång-/cykelbro anlades i dess ställe, och denna nya bro är omöjlig att passera med bil. Så oavsett vilken väg man tar sig hit på, så är båda bilvägarna nuförtiden av typen återvändsgränd. Vill bara nämna detta f.d. skjutbaneområde med bl.a. en 5-6m bred å eftersom jag har en personlig god kännedom om det.
Det är Ryrbäcken som mynnar ut där och där finns också ytterligare en ingång till avlopps-tunnelsystemet. Det finns ju en sån nära BP. (jag antyder INTE att någon tagit sig genom stan DEN vägen!) Jag har svårt att tro att man dumpat där, då man i så fall fått dumpa från bron om man inte ska bära långt.

Jag tror inte heller man tagit sig väster om kanalen/älven, då passagerna dit/därifrån är lite av nålögon och man nog vill undvika sådana utifall någon slagit larm.

Däremot är Hamnbassängerna som många varit inne på eller Stallbackaån som jag själv bl a varit inne på är sannolika platser. (Gallret i slutet av Stallbackaån har nog ingen tänkt på i brådskan) Tyvärr långt från de enda sannolika platserna!
Citera
2013-08-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen

Han som poliserna frågade sa att han höll på i 6-7 timmar. Detta var på TV4 fakta i forensic files.
Citera
2013-08-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Det är Ryrbäcken som mynnar ut där och där finns också ytterligare en ingång till avlopps-tunnelsystemet. Det finns ju en sån nära BP. (jag antyder INTE att någon tagit sig genom stan DEN vägen!) Jag har svårt att tro att man dumpat där, då man i så fall fått dumpa från bron om man inte ska bära långt.

Jag tror inte heller man tagit sig väster om kanalen/älven, då passagerna dit/därifrån är lite av nålögon och man nog vill undvika sådana utifall någon slagit larm.

Däremot är Hamnbassängerna som många varit inne på eller Stallbackaån som jag själv bl a varit inne på är sannolika platser. (Gallret i slutet av Stallbackaån har nog ingen tänkt på i brådskan) Tyvärr långt från de enda sannolika platserna!

Jag tycker att du överdriver risken för att bli stoppad av polis en tidig söndagsmorgon. Någon angav samma argument mot dumpning i älven i Stallbacka industriområde. Uppenbarligen tyckte inte polisen att det var en starkare invändning än att de sökte av älven med vattensökhundar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in