2013-08-06, 17:28
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Min uppfattning när jag såg brädorna vid brandplatsen är att dom legat där länge, jag tror inte att brädorna hamnade där i samband med bilbranden.
https://anonfiles.com/file/a0bd5bada66b7e7ca417e1727c6d408c

Dessutom såg dom väldigt ruttna ut. Ser ut som gammal ytterpanel (21x95 mm), "vild gissning". Tveksamt om man kunnat använda dom till något vettigt.
Citera
2013-08-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Det är väl inget konstigt med att DB har jobbat dagen efter.

Läste att de såg nedstämda ut. Ja, om man tänker efter före så slipper man häkte p g a en "kompis".

Det är väl FH som är 31-åringen? Vad finns det för personliga skäl till varför han skulle släppas (vilket ju inte gjordes)?

Nu dröjer det nog inte länge till dess att AJ är på svensk mark.

Det du svarade på var att jag inte vet om han kom FÖRSENT till jobbet som vissa påstår. Men att han jobbade lördag och söndag VET jag... Men han sa inte att han kom försent, och jag har svårt att tro på det, men som sagt... Det är min gissning. Ja f.H är 31 år.
Citera
2013-08-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Panzertax ypperliga rapport med bilder:
https://www.flashback.org/p44318125#p44318125

Tack. "Kräftdammen" ser naturligare ut än de gräva dammar jag tänkte på. Kanske en naturlig pöl som ev. bättrats på; i så fall kan det ju finnas djupa hålor i botten (men någon siffra finns inte, den kanske inte är djupaste än någon meter).
Citera
2013-08-06, 17:36
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Jag har svårt att förstå varför man inte draggat / håvat under bron eller vid kanter runt dammen som kan användas för att sänka en kropp.

Stället är för bra för att vara sant.
Ligger insynsskyddat och på en för tidpunkten relativt obesökt plats. (Tidigt en söndags gryning)
Noll sikt, inte för grund.
Kanske med kadaverätande djur på botten ?

Kanske MPS elitgrupp som söker punktmässigt tar en lov här ? En får hoppes...
Man kan ju hoppas att Polisen passar på att kolla upp dammen ordentligt nu när dom har fyra likhundar att tillgå denna vecka, och inte långt ifrån brandplats 2 börjar vildsvinshägnet...det känns som att en sväng där med hundarna hade varit en bra idé också.
Citera
2013-08-06, 17:36
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Dessutom såg dom väldigt ruttna ut. Ser ut som gammal ytterpanel (21x95 mm), "vild gissning". Tveksamt om man kunnat använda dom till något vettigt.

Eller så är dessa skrotet som blev över, de värsta brädorna

Det bästa är ju om han med dammen kikar på bilderna.
Citera
2013-08-06, 17:38
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Allt just nu kretsar ju kring där GM har setts och där de har vallats, klädbranden osv och den här kräftdammen är svår även för mig att släppa för det var ett jäkla liv i tråden då när den började komma på tal och polisen tipsades osv.
Det var mothugg och trolleri av alla de slag.

Bara jag som minns det så?

Nä då, jag kommer också ihåg. Synd att dygnet inte har fler timmar, tänk vad bra med ett diagram över samtalsämnena i tråden kontra hur många inlägg som i samband med dessa vill få det åt något annat. Inte med fokus på vem som postat utan mer på omfattningen av protester.

Åh vad luddigt jag uttalar mig, hoppas nån fattar ändå.
Citera
2013-08-06, 17:40
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Eller så är dessa skrotet som blev över, de värsta brädorna

Det bästa är ju om han med dammen kikar på bilderna.
Jag vet att han har koll på tråden här, men om han är reggad så han kan skriva vet jag ej.
Citera
2013-08-06, 17:42
Medlem
Novisa79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ca 7 mil till Källby och familjen Dafgård, men efter hästen i IKEA köttbullarna har de nog skärpt rutinerna.

DOGGY har väl fabrik intill E20 i Vårgårda?!
Citera
2013-08-06, 17:48
Medlem
Finns det närbilder på FH`s kåk? Vad jag kan se så kan bräderna vid bilbranden mycket väl komma från hans hus. Även om nyanserna i färgen från bilderna från BP1 inte riktigt matchar den mörkare nyans FH`s verkar ha. Kan bero på att kameran ljusar upp färgen gul vid det ljuset. Man kan även se att det finns en annan färg under det gula, på min skärm ser det ljust blågrönt ut. Skulle vara intressant att se en närbild på färgen från "drömkåken".
Citera
2013-08-06, 17:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag har svårt att förstå varför man inte draggat / håvat under bron eller vid kanter runt dammen som kan användas för att sänka en kropp.

Stället är för bra för att vara sant.
Ligger insynsskyddat och på en för tidpunkten relativt obesökt plats. (Tidigt en söndags gryning)
Noll sikt, inte för grund.
Kanske med kadaverätande djur på botten ?

Kanske MPS elitgrupp som söker punktmässigt tar en lov här ? En får hoppes...

De kan ju sökt men inte funnit något som intresserar dem. Allt redovisas inte i media och i synnerhet inte det som inte ger något resultat.

Om kroppen skulle ha dumpats där så återstår det väl inte så mycket om det finns kräftor i dammen.
Hur står sig skelett mot dessa djur?
Citera
2013-08-06, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Tack. "Kräftdammen" ser naturligare ut än de gräva dammar jag tänkte på. Kanske en naturlig pöl som ev. bättrats på; i så fall kan det ju finnas djupa hålor i botten (men någon siffra finns inte, den kanske inte är djupaste än någon meter).

Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Man kan ju hoppas att Polisen passar på att kolla upp dammen ordentligt nu när dom har fyra likhundar att tillgå denna vecka, och inte långt ifrån brandplats 2 börjar vildsvinshägnet...det känns som att en sväng där med hundarna hade varit en bra idé också.

Kan man tänka sig att den äventyrliga duon AJ/DB som både har passion för fiske och kriminalitet idkat sk. tjyvafiske och avnjutit kräftor med hembränd sprit, samtidigt som di skrattat åt skattebetalare ?
Och att di under sådan upptåg förskaffat sig information om djup & bottenbeskaffenhet ?
Kanske i spritdimmorna även diskuterat huruvida fiender till NSF kan undangömmas på dito plats ?
Citera
2013-08-06, 17:52
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nä då, jag kommer också ihåg. Synd att dygnet inte har fler timmar, tänk vad bra med ett diagram över samtalsämnena i tråden kontra hur många inlägg som i samband med dessa vill få det åt något annat. Inte med fokus på vem som postat utan mer på omfattningen av protester.

Åh vad luddigt jag uttalar mig, hoppas nån fattar ändå.

Jodå, jag fattar Leker med tanken nu att det stämmer detta, att dammen är rätt, de skulle ju i så fall tjoat och studsat när det pratades om....well, nåt i tjottahejti och fått alla att tänka "hmmmm, vad nu då??" och ökat intresset där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in