2013-08-05, 13:34
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
är mordvapnet hittat?

Va? Näe, jag har inte läst nåt sånt. Vadå, skulle det ha med en liten röd bil att göra? I´m lost, ska jag ärligt säga.
Citera
2013-08-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Mycket troligt att det är Kabelvägen då den är lång och inte helt genomsökt vad det verkar.
Var det fr o m idag och en vecka framåt nu som polisen skulle ha tillgång till fyra likhundar?

Stämmer gott. Tycker f.ö. du gör ett mycket bra jobb med att hålla ihop denna tråd!
Citera
2013-08-05, 13:41
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Stämmer gott. Tycker f.ö. du gör ett mkt bra jobb med att hålla ihop denna tråd!

Men oj?! Tack så mycket!! =))

Tycker mest att jag är förvirrad som försöker hänga med allas teorier och så fastnar jag på nån detalj och fastnar ibland för mycket men jo, jag försöker nog liksom knyta ihop lite här och där och gå tillbaka till nåt inlägg eller som igår, till början, för att återta nåt vägskäl eller en teori som när den var ny då, kanske kan vara aktuell även nu.

Tack snälla!!
Citera
2013-08-05, 13:44
Medlem
Citat:
Va? Näe, jag har inte läst nåt sånt. Vadå, skulle det ha med en liten röd bil att göra? I´m lost, ska jag ärligt säga.

förmodligen ingenting, men lite nyfiken, hittade mps nånting under dom första söken runt Id*s bostad och område??
Citera
2013-08-05, 13:47
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Tråden är så gigantiskt lång och med flera luckor tidsmässigt osv och jag skulle kunna länka till och citera flera inlägg där från början, från 1 juli men då skulle jag spamma tråden totalt så det kan jag inte göra men när jag läste från den tiden i tråden, stod mycket som jag själv både glömt bort och missat men som nu när man hängt med tills nu, kan läsa med andra glasögon än man gjorde då.
NI slog på stort på söndagseftermiddagen och gjorde flera tillslag och har som du säger, säkert då pratat även med pappan.
Ja, precis! Sedan ska man hålla reda på alla antaganden och begynnande trådsanningar också
Citat:
förmodligen ingenting, men lite nyfiken, hittade mps nånting under dom första söken runt Id*s bostad och område??
Ryggsäck, liggunderlag och gamla kläder om jag inte minns fel, så något av det var på hunneberg
Senast redigerad av Tomato 2013-08-05 kl. 13:57.
Citera
2013-08-05, 13:48
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:

Fritt ur minnet så hittades det kläder som sen konstaterades hade legat för länge för att kunna ha nåt med fallet att göra men i övrigt vet jag inte om nåt är konstaterat. Det ryktades om keps och ryggsäck osv men det var nog nära att bli mer av en trådsanning än konstaterad fakta.

Men när jag läste från början av tråden igår kväll, läste jag även dina inlägg du skrev då och det fanns då fler som skrev intressanta iakttagelser men även uppgifter kring de inblandade och den här tråden behöver nog ta några djupa andetag och dels gå tillbaka dit men även hovra upp en bit och plocka ut det som är viktigast att fylla ut av luckor.

Vi vet ju t ex inte ens när AJ kom till Id* under lördagen. Eller så är inte det viktigt kanske.
Citera
2013-08-05, 13:49
Medlem
Citat:

Om du tror att du sett något bör du kontakta polisen. Låt dem bedöma om det är av betydelse eller ej. De vet mer än vad tråden vet, t ex om MPS ev fynd.
Citera
2013-08-05, 13:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Fanns väl en bild på DB. FB sida på bilen eller minns jag fel .
Den var inte brunnen då, vad jag minns.
Citera
2013-08-05, 13:50
Medlem
Citat:

En pistol eller revolver upphittades i plastpåse på Hunneberg. Men denna var kraftigt rostangripen och är uppenbarligen helt avskriven från fallet. Vet ej vilka verktyg/föremål som mps funnit. Har du någon teori om något "okonventionellt" vapen?
Citera
2013-08-05, 13:51
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ryggsäck, liggunderlag och gamla kläder om jag inte minns fel, så något av det var på hunneberg

Menar inte att vara petig men flikade du in den här meningen i mitt citat?

"Ja, precis! Sedan ska man hålla reda på alla antaganden och begynnande trådsanningar också" för jag skrev ju inte det.

Sorry, jag undrar ärligt och är inte alls grinig *s*
Citera
2013-08-05, 13:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Menar inte att vara petig men flikade du in den här meningen i mitt citat?

"Ja, precis! Sedan ska man hålla reda på alla antaganden och begynnande trådsanningar också" för jag skrev ju inte det.

Sorry, jag undrar ärligt och är inte alls grinig *s*
Haha... Jag undrade precis vart det tog vägen.
Sitter med tabben i solen och ser lite illa, men det skulle föreställa ett svar på citatet
Citera
2013-08-05, 14:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
"Det handlar om ett vidsträckt område, en vägsträcka uppemot en mil, så organisationen räknar med att insatsen tar minst ett par dagar."

= Kabelvägen ?
Det kan knappast vara något annat. 9,5 km genom outforskad västgötsk djungel. http://goo.gl/maps/1QOJU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in