2013-08-04, 08:47
Medlem
Vänersborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator

Jag var vid Igelsjön idag och kikade. Bommen var öppen och det gick att köra ända fram till sjöns "strand". Vet inte om bommen brukar vara öppen?

Nej, den brukar vara stängd.
Citera
2013-08-04, 08:48
Medlem
Grymt123s avatar
Jag har kollat polisen västra Götaland aktuelle dagen och dagarna efter men hittar inte någon anmälan eller rapport om stöld på s40 i Grästorp. Varför är det så? kom det inte in någon eller vad tro ni?
Citera
2013-08-04, 08:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Jag har kollat polisen västra Götaland aktuelle dagen och dagarna efter men hittar inte någon anmälan eller rapport om stöld på s40 i Grästorp. Varför är det så? kom det inte in någon eller vad tro ni?
På vilket sätt har du kollat? Alla anmälningar kommer inte in på webben.
Citera
2013-08-04, 08:58
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På vilket sätt har du kollat? Alla anmälningar kommer inte in på webben.
Det är där jag kollade varför kommer inte allt in där? Kan man ringa och begära ut dessa som saknas då?
Citera
2013-08-04, 09:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är där jag kollade varför kommer inte allt in där? Kan man ringa och begära ut dessa som saknas då?
Det skulle bli rätt mycket om allt kom in. Visst kan man ringa och begära, men man får inte veta något. Anmälningar är sekretessade.
Citera
2013-08-04, 09:02
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Jag var vid Igelsjön idag och kikade. Bommen var öppen och det gick att köra ända fram till sjöns "strand". Vet inte om bommen brukar vara öppen?

Den brukat vara stängd men polisen har öppnat en massa vid sökningarna men inte varit så flitiga på att stänga... Just den bommen minns jag inte om jag kontrollerade på måndagen efter mordet. Annars har det varit stängt överallt från Prästeklev, söderut förbi Kvarnsjön och upp till brandplats 1 förutom den öppna grind som finns markerad på Quarrels karta.
Citera
2013-08-04, 09:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag tror inte du förstått något tyvärr.
Vissa människor har tyvärr inte förmågan att ta till sig och bearbeta andras tankegångar.
Det är inget negativt menat.
Vi som håller på med beteendevetande kan vara lite röriga ibland.
Jo jag förstår precis vad du menar och har jag har svarat enkelt och korrekt till dig. Vi som är kunniga i de beteendevetenskapliga ämnena måste inte krångla till det. /Sociologen
Citera
2013-08-04, 09:14
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisja
Nice ! Blir fint med en bild. Finner det troligt att ljusskygga personer väljer den här färdvägen. Dock är det ett stort områden att finkamma. Det gäller att hitta platser, där gärningsmän kan operera med viss form av trygghet....
Ursäkta mig men "ljusskygga" personer färdas väl troligen inte på Thunhemsvägen från Id@s bostad? Enligt min mening har de helt klart åkt Kardanvägen därifrån. Inte en själ som bor där och den leder ända fram till tennishallen mitt emot Id@:s hus. DET är en färdväg för ljusskygga element!
Citera
2013-08-04, 09:15
Medlem
Jag har funderat lite och undrar nu om någon vet hur väl de känner områdena mot Salstad?
De borde väl vara kunniga däromkring också? Finns det några lämpliga ställen där?

Tror inte de ville bli synliga från några boende utefter vägen, så därför tror jag mest på Kardanvägen. Möjligen att de åkt över berget och har de inte dumpat henne någonstans på berget, så skulle kanske någonstans mot Salstad vara möjligt.

Att bilen kan ha bänts samma natt, ser jag inte som orimligt. Jag har varit med där man bränt lite skräp och använt bildäck för att hetsa på. Det har kunnat ryka från platsen ett helt dygn efteråt. Eldar man mycket kan det ryka en hel vecka.
Citera
2013-08-04, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Är det någon som har koll på vilka platser/hos vem (om ens någon), husrannsakan egentligen har gjorts? Det faktum att någon misstänkts ha mördats, ger inte polisen rätten att rota igenom någons hem eller bil utan att ha en väldigt bra motivering för detta.
Polisen får, vid misstanke, rota igenom vilket hem somhelst.
"Nya" bestämmelser, sedan kanske 10 år tillbaks i tiden.
Förr var det åklagare som måste godkänna, inte nu längre, ääven fast det kan gå till så fortfarande, så har polisen själv makt att bestämma detta nuförtiden.
Citera
2013-08-04, 09:22
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
vet du vilken tid? Anmälan på DB volvo kom in
Ingen tid och ort, men datum.
http://img547.imageshack.us/img547/1515/dxy8.jpg
Citera
2013-08-04, 09:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ingen tid och ort, men datum.
http://img547.imageshack.us/img547/1515/dxy8.jpg
Jag ser inget anmälningsdatum, bara stölddatum. Stölden kan anmälas dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in