2013-08-03, 23:58
Medlem
Hej! Jag hörde att min granne spelade den absolut skönaste partylåten ever! Känner så väl igen den.. Har hört den massor av gånger men vet inte vad dom sjunger lr va den heter..

Introt är väldigt speciellt och mäktigt och jag tror ALLA känner igen det., en typisk house/partylåt.. Efter introt är det en kille med mörk röst som sjunger.,

Snälla hjälp mig!
Citera
2013-08-03, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeej
Hej! Jag hörde att min granne spelade den absolut skönaste partylåten ever! Känner så väl igen den.. Har hört den massor av gånger men vet inte vad dom sjunger lr va den heter..

Introt är väldigt speciellt och mäktigt och jag tror ALLA känner igen det., en typisk house/partylåt.. Efter introt är det en kille med mörk röst som sjunger.,

Snälla hjälp mig!

OBS! Det är inte en ny låt utan en gammal goding:-)
Citera
2013-08-04, 00:28
Medlem
Det här klippet är världsberömt. Jonathan and Charlotte chockar publiken och rör dem till tårar med låten "The Prayer" i "Britains got talent". Så det är inget frågetecken om den låten. MEN när de sjungit färdigt så spelas en låt i bakgrunden som producenterna antagligen lagt på efteråt för att höja stämningen i TV-programmet. Jag undrar vad DEN låten heter??? Påminner lite om Whitney Houston eller Celine Dion kanske, börjar på ca 04:11 och ligger kvar i bakgrunden i stort sett resten av klippet. http://www.youtube.com/watch?v=7knUFWY2P44
Citera
2013-08-04, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerbalKSKint2
Det här klippet är världsberömt. Jonathan and Charlotte chockar publiken och rör dem till tårar med låten "The Prayer" i "Britains got talent". Så det är inget frågetecken om den låten. MEN när de sjungit färdigt så spelas en låt i bakgrunden som producenterna antagligen lagt på efteråt för att höja stämningen i TV-programmet. Jag undrar vad DEN låten heter??? Påminner lite om Whitney Houston eller Celine Dion kanske, börjar på ca 04:11 och ligger kvar i bakgrunden i stort sett resten av klippet. http://www.youtube.com/watch?v=7knUFWY2P44

Leona Lewis - footprints in the sand
Citera
2013-08-04, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Bandet tror jag är Perkele, men kan mkt väl vara nåt liknande... refrängen går typ "it's gonna go on and on and on"

Jävligt lite att gå på, men skulle vilja veta vilken låt det är innan det gnager sönder skallen på mig

Journey -dont stop believing? Där sjunger dom on and on blabla innan refrängen.
Citera
2013-08-04, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxmo
Leona Lewis - footprints in the sand

Oj! Jag får inte lyssna på såna vackra låtar så här dags, blir så uppvarvad så jag kan inte sova!
Tack så mycket Faxmo!
Citera
2013-08-04, 04:44
Medlem
zuppja0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeej

Snälla hjälp mig!
infinity med gissningsvis klaas som remaker kanske?
Citera
2013-08-04, 05:03
Medlem
Obscurites avatar
Någon som vet om låten i bakgrunden är gjord av någon eller om det bara är en random hemma-remix?

http://www.pown.it/145
Citera
2013-08-04, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
infinity med gissningsvis klaas som remaker kanske?

Nä det är inte den
Citera
2013-08-04, 12:00
Medlem
Seffexs avatar
Nu får jag allt ta och be om er expertis, har letat som en galning men verkat hopplöst. Var på en bar igår och de verkade ha reggaetema och det var skönt gung hela kvällen, men det var en låt som jag verkligen fastnade för. Det mesta av låten gick ut på typ "All the things you can do, I can do it better". Ibland var det istället för "better" tex "fiercer" eller "faster".

Tack!
Citera
2013-08-04, 13:51
Medlem
Rippless avatar
Hörde igår på radion en låt som lät precis som Frank Ocean i verserna, sen i refrängen var det som en tjej som sjöng med hes falsett. Har lyssnat igenom alla Oceans låtar men hittar inget. Ungefär som rösten i refrängen i "Thinking About You" lät det som. Någon som vet?

EDIT: Hittade den. Kim Cesarion - Undressed.
Senast redigerad av Ripples 2013-08-04 kl. 14:07.
Citera
2013-08-04, 14:49
Medlem
Jag åkte förbi ett fik där de spelade låtar från nån svensk tjejgrupp (kanske kan ha varit en ensam tjej) som gjorde covers på bla "in the summertime" av mungo jerry och "sommartider" av gessle. Det var väldigt lugna melodiska covers. Har försökt shazama, spotifya och googla men hittar inte ett skit... Någon som har en aning om vad detta kan vara för artist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in