Göran Skytte skrev sin sista spalt i Svenska Dagbladet i helgen.Då tog han upp Malmö och Ilmar Reepalu.
En sak ångrar jag. I denna spalt har jag inte tillräckligt uppmärksammat den antisemitism som vuxit fram i Malmö, min hemstad. Vid krigsslutet var Malmö en stad som med öppna armar tog emot judar från nazisternas koncentrationsläger. Idag flyr judar bort från Malmö – bort från utbredd militant antijudisk islamism, och bort från stadens under många år ledande socialdemokrat, Ilmar Reepalu.
Reepalu satsade på att röstmaximera i stadens stora muslimska bostadsområden. Reepalus röst-fiske och uttalanden har medfört att många i dag sätter likhetstecken mellan Malmö och antisemitism.
Icke-västlig invandrarpedofil häktad för 185 fall av grooming
31-årige Wissam El Souri, icke-västlig invandrare med svenskt medborgarskap, häktades på fredagen av Malmö tingsrätt på sannolika skäl misstänkt för sexuellt ofredande på Internet, s.k. “grooming” mot inte färre än 185 flickor, varav många inte äldre än 12 år. I ett stort antal fall har El Souri förmått flickorna att posera avklätt och sexuellt utmanande framför kameran.
El Souri hade när dessa kontakter inleddes precis släppts ut i friheten efter att ha avtjänat ett två år och åtta månader långt fängelsestraff för våldtäkt mot två 14-åriga flickor som han fått kontakt med på liknande sätt.
"Han är ökänd för sina bedrägliga bilaffärer. Nu avtjänar han fängelsestraff.
Men Sydsvenskan träffade 40-årige Lasse Bergino på hans nya jobb – en bilfirma.
Kriminalvården har godkänt arbetsplatsen."
Göran Skytte skrev sin sista spalt i Svenska Dagbladet i helgen.Då tog han upp Malmö och Ilmar Reepalu.
En sak ångrar jag. I denna spalt har jag inte tillräckligt uppmärksammat den antisemitism som vuxit fram i Malmö, min hemstad. Vid krigsslutet var Malmö en stad som med öppna armar tog emot judar från nazisternas koncentrationsläger. Idag flyr judar bort från Malmö – bort från utbredd militant antijudisk islamism, och bort från stadens under många år ledande socialdemokrat, Ilmar Reepalu.
Reepalu satsade på att röstmaximera i stadens stora muslimska bostadsområden. Reepalus röst-fiske och uttalanden har medfört att många i dag sätter likhetstecken mellan Malmö och antisemitism.
Judarna skall ha samma behandling som dom har i Israel mot svarta. Israel har apartheid. Judar har det mycket lätt i Malmö. Träffar jag en jude spottar jag på honom för det är jävlar. Judar har hjälpt muslimska turkiska barbarer i över 500 år.
" Under 2012 och 2013 har anmälningarna
om hatbrott med antisemitiska motiv
nästan tredubblats i Malmö.
Och Malmö utmärker sig.
Så pass mycket att när Brottsförebyggande
rådet i slutet av juni kom ut med en rapport
om hatbrott i Sverige var man tvungen att
exkludera Malmö från en del av den nationella
statistiken. Siffrorna från Malmö påverkade
statistiken för mycket."
Judarna är för Israel som är så rasistiskt att det är värre än gamla Sydafrika. Judar har inte våldtagits bränts levande eller flåtts i Malmö. Det har dom flesta judar inga problem med att hjälpa turkar göra mot kristna ursrpsungsbefolkning i Turkiet.
20-40 vittnen som nu har sett var skiten i Malmö kommer ifrån.För media tiger så där får man inga svar.Den skjutne 18-åringen är känd av polisen sedan tidigare.