Citat:
Ursprungligen postat av
hazhar
Tycker ni inte att det utbildas för många ingenjörer inom bygg i Sverige och det byggs nästan ingenting???
Man kan säga att det generellt utbildas för många ingenjörer i Sverige i relation till arbeten. Detta gör att några kommer att tvingas ta arbete som egentligen är underordnad deras kompetens, de andra får ta och sadla om och satsa på en annan utbildning/yrke.
Läser man här på FB så skall så klart alla bli ingenjörer och alla skall tjäna minst 40 000 i månaden, jag säger grattis till den dagen då ni kommer ut i verkligheten. Jag vet för så var det när jag utbildades. Då skulle alla få chefsjobb med minst 40 000 i månaden. Men hur blev de? -jo vi fick alla börja runt 25 000 och med arbetsuppgifter som var ganska triviala.
99% av allt som skriva här på FB är lögn ,förbannad lögn och rent påhitt.
TS.
Du måste förstå att din historia med utbildning i mellanöster väcker vissa misstankar. jag hade aldrig anställt dig om du kommit med det intyget och dessutom pratat bristfällig svenska. Har också bekanta som kommer från andra länder i mellanöstern men de pratar ungefär som jag (dock kan de ha problem med vissa skånska ord, men det är de ingen som anklagar dem för heller).
Tänk lite som så att när jag kommer hem från min nästa resa från Asien så skal jag ha med mig ett intyg från en skola i jungeln där det står att "karatekung90" nu är certifierad kranieborrare (hjärnkirurg). Skulle de vara ok för dig att gå och lägga dig på mitt operationsbord och bli behandlad av mig? Eller måste jag också först dra till med rasistkortet?
Din historia med att du inte fick fortsätta pga du kom försent en dag köper jag inte heller under din praktik. Antagligen drar du en rövare för oss, eller så var chefen en ful fisk som bara utnyttjade dig.
Din utbildning och din i övriga kompetens får jag inte heller ihopa -du säger du är högutbildad men fattar ändå inte ens hur du skall söka jobb i Norge
Så det finns nog skäl till varför du gått arbetslös så länge

Arbeta istället med dina fel och brister istället för att slänga ur dig rasistanklagelser.