2013-08-02, 16:09
Avslutad
Ja e som talar för att det inte finns några fotspår i lägenheten är ju att det inte finns några utanför. Det kan ju vara så att han har jävligt blodiga sockar iofs. Så fotavtryck kanske det finns..
Men vi vet ju inte, det kan ju vara helt utsmetat med någonting. Man tycker ju att om det finns såpass mycket blod så borde det vara alla möjliga avtryck i det. Mängden blod borde väl på något sätt vittna om hur hon bragts om livet också. Jag menar, om någon får ett rejält kok stryk så et blöder ur öron å näsa å mun å ögon så tycker jag ändå det bofde ta sin lilla tid för två liter att rinna ut. Nu känner vi ju inte till den faktiska mängden utan gissar bara på 2liter, vilket jag tycker verkar rimligt för att kunna räkna någon som död. Om hon däremot skurits på något sätt kan de ju rinna till rätt bra.
Citera
2013-08-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Allt lämnas ju inte ut till press & allmänheten. Var det nersölat med blod bör det rimligen finnas bra med spår. Vi får se!

Lägenheten är nogrannt undersökt av kriminaltekniker. Om AJ har befunnit sig i lägenheten efter Id@s död vore det märkligt om han inte hade lämnat några spår efter sig.
Citera
2013-08-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Dumpning av lik i djupt vatten har den stora fördelen att det går fort och att det inte lämnar några spår på ytan, som vid grävande i jord. Det krävs inte så mycket utrustning för vattendumpning. Ett stycke rep och en stadig väska, eller liknande, som kan fyllas med exempelvis stenar. Lätt att variera och improvisera.

Den som ofta använder ett långt flugfiskespö kan även diskret loda vattendjupet på möjliga dumpningsplatser.

För infödda trollhättebor som än någorlunda fiskeintresserade har man koll på älven och djupet.

Rakt nedanför kajen vid Trollhättans Terminal skulle jag draggat om jag vore polis.
Bara att köra fram till kajkanten, förtynga kroppen och sedan direkt över kanten.

Uppströms är det inhängnat och mer svårtillgängligt.
Citera
2013-08-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Om så är fallet är väl det en stor anledning till att man letar så intensivt vid Kabelvägen. Så länge de två sitter häktade kan de ju inte åka dit och flytta en eventuell kropp eller annat som kan finnas där i närheten. Enda chansen för GM är att AJ eller någon annan av hans kompisar beger sig dit för att flytta eller röja undan bevis.
Eller ta dit dom häktade för vallning,då kanske ångesten kryper fram...
Citera
2013-08-02, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nissa
Tycker det ser ut som nåt kemikaliespill av nåt slag
Nu kommer vissa bli upprörda, och många har redan listat ut att jag skulle skriva, och vad jag kommer skriva.
Men kan det vara lite syra - spill?
Kan tyvärr inte se bilderna.
Citera
2013-08-02, 16:16
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Nu kommer vissa bli upprörda, och många har redan listat ut att jag skulle skriva, och vad jag kommer skriva.
Men kan det vara lite syra - spill?
Kan tyvärr inte se bilderna.

Haha...faktum är att någon av bilderna såg ut som om någon spillt något, troligen diesel från en skogsmaskin eller så.
Citera
2013-08-02, 16:18
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
För infödda trollhättebor som än någorlunda fiskeintresserade har man koll på älven och djupet.

Rakt nedanför kajen vid Trollhättans Terminal skulle jag draggat om jag vore polis.
Bara att köra fram till kajkanten, förtynga kroppen och sedan direkt över kanten.

Uppströms är det inhängnat och mer svårtillgängligt.

Hur är djupet i det inringade området på bilden?
https://anonfiles.com/file/db00503db8069a2ba0916ea968369e22
Och känner du till djupet vid bron över Göta Älv i Vargön?
Även djupet nere vid rastplatsen (den södra) där man kan köra bil ända ner till vattnet vore intressant att veta.
Senast redigerad av Grotrocken 2013-08-02 kl. 16:20. Anledning: Ajajaj...dålig länk. Ny länk
Citera
2013-08-02, 16:21
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad är det för fotbollströja som AJ:s advokat Tommy Nilsson har på sig?
http://ttela.se/image_processor/1.2276003.1375436091!/image/1141576770.jpg_gen/derivatives/wide/1141576770.jpg?maxWidth=627

Tror Björn Borg har hittat sin brorsa

Game set Match åklagaren
Citera
2013-08-02, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
På tal om Advokaten, hur kan man låta polisen utse vilken tomte som helst när man är misstänkt för ett mord Aj har väl knappast begärt att få honom??
Sen detta med att medhjälpare ev har eldat upp bevis? Hur kan man vara så dum att man beblandar sig med sådant? Personen eller personerna måste stå i en väldig tacksamhetsskuld till GM i så fall?

Till sist om de 2 redan häktade börjar gola bara för att utredarna lovar guld och gröna dalar. (dom är bra på övertalning) Så är ju målet redan i hamn?

Men men vi får se vad som händer? Till sist när skall om senast omhäktas, när har dom suttit häktade i 2 veckor?

Advokaten, Tommy Nilsson, är en med Trollhättemått en känd advokat. Åtminstone i Trollhättan.
Citera
2013-08-02, 16:29
Medlem
Quarrels avatar
TTELA: Rikskrim: "Vi väntar på besked"
Citat:
När överlämnandet väl sker är det kriminalvårdens transporttjänst som sköter transporten av den misstänkte.

- Troligast är att det kommer ske nästa vecka någon gång, men det beror på hur mycket transporttjänsten har att göra, säger [JS].
Citera
2013-08-02, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Dom är kompis sedan tidigare. Varför är han en tomte? Vad har han gjort för fel? Eller är felet att han pratar dialekt? Eller vad?

Att kalla Ajs advokat för tomte är fel, my bad jag har aldrig hört talas om honom. Ska formulera om mig i ett fall med mordmisstanke på en småbarnsmamma.

Ett fall som nu har blivit en riksangelägenhet så skulle jag nog försökt skaffa mig en mer erfaren advokat som kan ta media och all uppståndelse runtomkring på bästa möjliga vis.

Helt enkelt för mig verkar han vara en kunnig men en enkel småstadsadvokat?

En annan fundering nog så viktig. Hur länge kunde AJ läsa om sig själv på FB och vilken betydelse har det i så fall för målet?
Citera
2013-08-02, 16:35
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Att kalla Ajs advokat för tomte är fel, my bad jag har aldrig hört talas om honom. Ska formulera om mig i ett fall med mordmisstanke på en småbarnsmamma.

Ett fall som nu har blivit en riksangelägenhet så skulle jag nog försökt skaffa mig en mer erfaren advokat som kan ta media och all uppståndelse runtomkring på bästa möjliga vis.

Helt enkelt för mig verkar han vara en kunnig men enkel småstadsadvokat?

En annan fundering nog så viktig. Hur länge kunde AJ läsa om sig själv på FB och vilken betydelse har det i så fall för målet?

Han är den med mest rutin i trakten, och han är duktig, även om jag vet att många har svårt för honom som person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in