2013-08-02, 11:02
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Aj då, so sorry!!!! Men det gör det inte sämre..... Ingrid betancourts biografi är en typisk tjejbok även den!!!!! Inte ett dugg förvånad om BO hade den hemma för att läsa, läst eller kanske fått i present. En rätt vanlig presentbok till en tjej när den kom ut. Hennes öde och styrka fängslade en hel världs kvinnor.

Det var intressant! Menar du verkligen det , och om boken kommer från Id*s lägenhet, så borde det gå att spåra i hennes bekantskapskrets om någon gett henne den i present,, eller känner till den, i fall man inte hittar hennes dna på boken. Då bör orsaken till branden ha varit att den varit blodbesudlad på något sätt

I fall boken är en biblioteksbok så är den ofelbart registrerad nu som försenat lån. Om boken är lånad före början av juli , dvs någon gång i juni, kan den inte vara utlånad fortfarande den den 2 augusti utan att vara kraftigt försenad och krav på boken skickat hem till låntagaren. Normal lånetid är ca 1 mån, över sommaren 1,5.

I det fall det stämmer som du säger att Betancourt setts som hjältinna bland unga tjejer så lägger jag min röst på att boken kan kopplas till BO , inte GM.

Ang örngottskvalitet: Detta är inte ett äkta sidenörngott ni som tror det, det är i så fall av polyesterkvalitet eller bomullsatin, vilket är något helt annat och helt andra prisklasser. Ett sidenörngott kanske kostar 400-500 spänn, ett i poly eller bom satin- 25-50 kr.

ed. felskrivningar
Senast redigerad av PhDSalander 2013-08-02 kl. 11:08.
Citera
2013-08-02, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Källa på det?
Har en polare som redan på 60-talet, fick sprit i vällingen av sin morsa för att vara lugn när hon tog dit sina män. Han hamnade sedan i fosterhem. Sedan vet jag att det förekommer bland tiggande kvinnor med barn sovande i knä. Inte så mycket till källa men vet att det förekommer men talas tyst om.
Citera
2013-08-02, 11:10
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Har en polare som redan på 60-talet, fick sprit i vällingen av sin morsa för att vara lugn när hon tog dit sina män. Han hamnade sedan i fosterhem. Sedan vet jag att det förekommer bland tiggande kvinnor med barn sovande i knä. Inte så mycket till källa men vet att det förekommer men talas tyst om.

Men hallå, snacka om fördomar! Ska ni få det till att Id*a var en dålig mamma också!

60-talet, det är 50 år sedan
Citera
2013-08-02, 11:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Men hallå, snacka om fördomar! Ska ni få det till att Id*a var en dålig mamma också!

Nej, íngen föreslår att Ida var dålig mamma, GM möjligen.
Citera
2013-08-02, 11:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Håller med, är väl allmänt känt och fordrar knappast nån annan källa än så.
Citera
2013-08-02, 11:14
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Nu tolkade du nog lite galet .
Citera
2013-08-02, 11:17
Medlem
Wajis avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17232154.ab

Nu har dom bra bevis:-)
Citera
2013-08-02, 11:19
Medlem
Citat:
Det var intressant! Menar du verkligen det , och om boken kommer från Id*s lägenhet, så borde det gå att spåra i hennes bekantskapskrets om någon gett henne den i present,, eller känner till den, i fall man inte hittar hennes dna på boken. Då bör orsaken till branden ha varit att den varit blodbesudlad på något sätt

I fall boken är en biblioteksbok så är den ofelbart registrerad nu som försenat lån. Om boken är lånad före början av juli , dvs någon gång i juni, kan den inte vara utlånad fortfarande den den 2 augusti utan att vara kraftigt försenad och krav på boken skickat hem till låntagaren. Normal lånetid är ca 1 mån, över sommaren 1,5.

I det fall det stämmer som du säger att Betancourt setts som hjältinna bland unga tjejer så lägger jag min röst på att boken kan kopplas till BO , inte GM.

Ang örngottskvalitet: Detta är inte ett äkta sidenörngott ni som tror det, det är i så fall av polyesterkvalitet eller bomullsatin, vilket är något helt annat och helt andra prisklasser. Ett sidenörngott kanske kostar 400-500 spänn, ett i poly eller bom satin- 25-50 kr.

ed. felskrivningar

Biblioteket på österängen har sommarstängt till 18e augusti, svårt och lämna in några böcker där innan dess.
jaja strunt detsamma,jag lägger ner bok spåneriet nu.
Citera
2013-08-02, 11:21
Medlem
Citat:

Ingen har påstått att hon var en dålig mamma, men att GM är påläst i detta område. Kanske han själv blivit drabbad som barn? Tyvärr är detta inga fördomar, men önskar att så vore.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17232154.ab

Nu har dom bra bevis:-)
Vad menar du?
Citera
Medlem
Nu har förhandlingarna startats ang. utlämning till Sverige...
Citera
2013-08-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
<snip>Bedrivs det älgjakt i områdena där dem söker Ida??

Dem söker inte. De söker. Bortsett från det så jagas det älg i de flesta svenska skogar och på Hunneberg jagar Svea Rikes Knug. Drevjakt. Långa drevkedjor av s-klassade hjon. Hundar används enbart för eventuellt eftersök av skadskjutna byten. Ståndjakt med älghund är en ovanlig jaktmetod, numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in