2013-06-17, 10:50
Medlem
Har någon koll på hur mycket Fingerprint Cards sensorer faktiskt kostar?

Jag satt och analyserade mina misstag som investerare och upptäckte att man faktiskt får en hyffsad guidning på framtida försäljning i Fingerprint Cards årsredovisning. I årsredovisningen rapporterar man nämligen både antalet sensorer man räknar med att sälja och framtida omsättning.

När jag räknade på det såg det inte särskilt positivt ut men jag kan ha fått fram tokiga siffror för framtida omsättning och det är därför jag ber om hjälp.

http://aktieingenjoren.blogspot.se/2013/06/snabbanalys-och-sjalvspakning.html
2013-06-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieingenjoren
Har någon koll på hur mycket Fingerprint Cards sensorer faktiskt kostar?

Jag satt och analyserade mina misstag som investerare och upptäckte att man faktiskt får en hyffsad guidning på framtida försäljning i Fingerprint Cards årsredovisning. I årsredovisningen rapporterar man nämligen både antalet sensorer man räknar med att sälja och framtida omsättning.

När jag räknade på det såg det inte särskilt positivt ut men jag kan ha fått fram tokiga siffror för framtida omsättning och det är därför jag ber om hjälp.

http://aktieingenjoren.blogspot.se/2013/06/snabbanalys-och-sjalvspakning.html

Den här gången var det inte Flashbackgrävarna som var snabbast och inlägget är uppdaterat efter mejltips.

Enligt min uträkningar så krävs det att ungefär 20 % av alla smart phones som säljs 2014 ska ha en areasensor från Fingerprint Cards.
2013-06-17, 22:17
Medlem
oriks avatar
Sålde av det sista idag. Ska bli intressant att höra vad som sägs på årsstämman imorgon.
2013-06-17, 22:48
Medlem
Daenzos avatar
Köpte in mig för summan av det jag redan har tjänat in på aktien idag, ska bli kul att se vad som händer imorgon.
2013-06-19, 09:23
Medlem
Ska vänta lite längre, tror den sjunker mer. Men jag ångrar att jag inte tryckte in lite i precise biometrics medan jag tar en paus från fingerprint. Har sett dom gå upp i snitt 10% per dag i en vecka, men nu känns den för uppblåst för att vilja gå in. Surt, hade vart gött att öka vinsten med 70% till
2013-07-03, 21:53
Medlem
Vad tror ni om framtidsutsikterna för FPC på kort sikt?
2013-07-23, 19:22
Medlem
LikeAGloves avatar
Ni som hängt med ett tag i Fingerprint, är aktien - enligt er - köpvärd runt 40 kr eller ska den längre ned?
2013-07-23, 21:29
Medlem
Det är svårt att säga, de två aktierna inom biometri FPC och PB har hela våren och sommaren handlats helt oberoende av index. Däremot har minsta lilla nyhet fått aktierna att rusa till löjligt övervärderade höjder. Så länge det inte finns någon direkt substans förutom lösa avtal och rykten så är aktierna extremt riskabla.

Liten omsättning och utgifter istället för vinst, samtidigt som företaget är värderat på börsen i miljardbelopp. Det är fortfarande framtidsprojekt vi pratar om och inte företag med blomstrande försäljning. Just nu kraftigt övervärderade i relation till prestation.

Jag kan bara rekommendera att köpa kortsiktigt, och sitta på säljknappen under eventuell uppgång. På längre sikt behöver tekniken troligtvis ett år på sig för att slå sig in på marknaden. Och kraftiga rekyler nästan oundvikliga, efter uppgångar. Men som sagt nästan löjligt hög risk och voilatilitet. Daytraders lär älska dem.
2013-07-24, 14:56
Medlem
Jag sålde mina Fingerprint runt den 15:e juni och nu i efterhand ser jag att det var ganska smart, om man exkluderar långsiktig potential.
2013-08-02, 09:25
Medlem
Sjönk som en sten idag pga minskad beräknad försäljning. Jag funderar om det är värt att hoppa på snart igen, men lite osäker. Nästa kvartalsrapport kommer 8e Augusti, men frågan är om den kommer sänka fp ännu mer, eller vad tror ni?
2013-08-02, 09:59
Medlem
Galvestonens avatar
Företaget är ännu ett luftslott, mycket potential men väldigt lite cash-flow. Förvånad att aktien inte börjat dala rejält, snart måste lyfte går ur degen och kursen revertera om de faktiskt inte börja tjäna de där pengarna. Åtminstone under 30 kr.
Senast redigerad av Galvestonen 2013-08-02 kl. 10:01.
2013-08-02, 10:10
Medlem
Var påväg att köpa på 36,60, men det hände inget och det slutade med att den klättrade upp till -1% ungefär. En väldigt rolig läxa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in