Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid
Du hade ju tipsat polisen flera dagar tidigare, men det verkar onekligen som att uppmärksamheten här fick igång dem. Inte så att de latade sig innan, för det tror jag verkligen inte, men att de prioriterade fynden. Kanske hjälpte det till att få dit resurser som hunden?
Så även om jag håller med om principen, att polisen ska få chans att undersöka innan allmänheten "klampar in", så behöver du nog inte klandra dig själv i detta fall. (Tvärtom - berömmet är välförtjänt).
Jag sov rejält dåligt natten efter det att plaggen identifierats här på fb. Funderade på att ta mig dit och vaka men insåg att jag inte skulle kunna göra något om det kom dit ett gäng busar.
DNA är långt viktigare än att identifiera kläderna därför tycker jag så här i efterhand att det var för stor risk att lägga ut fynden. Jag kunde väntat längre i alla fall.
Grundproblemet är antagligen resursbristen och om jag då rapporterar klädesfynd och samtidigt säger att jag misslyckats finna Id* i området, ja då förstår jag att andra tips prioriteras.