Citat:
Ursprungligen postat av
ReimerDenYngre
Är det inte så att om det börjar gå hål i ett tyg, jeans, lakan osv så kan det ibland bli så att det börjar fransa upp sig från mitten och ut?
EDIT: Dvs utom vid knän och armbågar mm där påfrestningen mer går över en distinkt linje.
Nät man zoomar in så ser det ut som en massa småhål och kanske "nästan-hål". Det ser nästan ut som att gräs och kvistar under sticker upp/syns genom tyget. Det är nog inget slitstarkt tyg det där, men det ser ut som det har belastats på något sätt...
Kan det ha varit typ gräs och kvistar underifrån och någon belastning/påfrestning uppifrån?
Först tänkte jag att man haft något vasst inut, typ verktyg eller vad vet jag inuti. Något som tyget inte håller för. Men alla de där snåskadorna... Bara jag som tycker underlaget - gräs och kvistar nästan syns igenom?
Tycker själv det vore konstigt, för det är (väl) dubbelt tyg ändå och ingen ljus färg. Men jag spånar på ifall andra kan utveckla bättre....
En association jag fick av utseendet var att örngottet varit fyllt med vasst materia från naturen... men det låter dumt.
(Det jag yrar om nu är mest småskadorna. Sen finns det ett par större hål där det fransat sig som du säger)