2013-08-01, 03:53
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Finns många normala som mördat andra. Det finns många som verkar normala, fast så inte är fallet. Finns många normala som gör onormala saker av olika orsaker.

Så vad menar du? Att AB inte gjort något bara för att folk tycker han är normal

Mja, i min värld är det inte normalt alls att mörda andra.

Att AB har verkat normal däremot kan jag ju köpa om det var det du menade.

Sen kan man ju vara onormal och ändå inte mörda andra till höger och vänster, så man får nog vara lite försiktig med sådana svepande formuleringar som att KJ eller AB är onormala/normala och därfr inte kan... osv.
Citera
2013-08-01, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
"SÄG (eller SÅG) MESSER (?) xxxxxxxx BERG (?)" han har nog inte skrivit det med sitt finger.

Helt omöjligt att läsa någonting, eller ens att säga att det är skrivet någonting. Jag tror att vi kan lägga ned spåret om skrift i blod i ödehuset.
Citera
2013-08-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Mja, i min värld är det inte normalt alls att mörda andra.

Att AB har verkat normal däremot kan jag ju köpa om det var det du menade.

Sen kan man ju vara onormal och ändå inte mörda andra till höger och vänster, så man får nog vara lite försiktig med sådana svepande formuleringar som att KJ eller AB är onormala/normala och därfr inte kan... osv.

Nej, det är inte normalt att mörda någon, men med det är det inte sagt att vanliga normala människor inte kan mörda...
Däremot så kan normala människor som hux flux får starka skäl, utföra brott/mord osv... De mår naturligtvis inte bra efter en sådan grej, mycket sämre än vad en psykopat mår...
Citera
2013-08-01, 11:10
Medlem
ME077s avatar
"22-åringens advokat Bo Forssberg fick i juni avslag från Statens kriminaltekniska laboratorium, SKL, på sin begäran att få ta del av förundersökningen.

Nu har han överklagat till kammarrätten och även där fått nej.

– Det är en rättssäkerhetsfråga, säger Bo Forssberg."

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7778315

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6903483
Senast redigerad av ME077 2013-08-01 kl. 11:17.
Citera
2013-08-01, 11:18
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"22-åringens advokat Bo Forssberg fick i juni avslag från Statens kriminaltekniska laboratorium, SKL, på sin begäran att få ta del av förundersökningen.

Nu har han överklagat till kammarrätten och även där fått nej.

– Det är en rättssäkerhetsfråga, säger Bo Forssberg."

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7778315

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6903483

"Kammarrätten hänvisar sitt beslut på att din klient ändrar sin historia och anpassar den till vad som kommer fram i utredningen."

"Åklagaren menar att då den misstänktes berättelse ändras hela tiden och anpassas till vad som kommer fram i utredningen, är det inte lämpligt att han och hans försvarare tar del av allt material."
Citera
2013-08-01, 11:28
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
"SÄG (eller SÅG) MESSER (?) xxxxxxxx BERG (?)" han har nog inte skrivit det med sitt finger.

Precis det jag menar! Visst fasen står det något. Finns det inget program som kan förtydliga detta?
Citera
2013-08-01, 11:36
Medlem
Chirpas avatar
ur NSD idag: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7778315

Kammarrätten hänvisar sitt beslut på att din klient ändrar sin historia och anpassar den till vad som kommer fram i utredningen.

Vad säger du om det?

– Det är helt fel att han ändrar historien. Det stämmer inte alls. Jag vet inte varför de säger så.

Rykten på Flashback säger att det var advokaten som begärde lykta dörrar vid senaste häktningsförhandlingen.

Stämmer det?

– Det var ju inte jag utan Jenny Nordlund som var med då, men självklart var det åklagaren som begärde lykta dörrar, det är det alltid.
Något annat kan jag inte tänka mig.

-----

Visst fanns det källor här på det påståendet? Advokaten framstår ju som ett riktigt ufo.
Citera
2013-08-01, 11:56
Medlem
Spindelfridas avatar
Vad håller Schönbeck på med egentligen? Ena dan säger hon si, andra dan så. Den 14 juni hävdade hon att KJ höll fast vid sin berättelse i allt väsentligt. Nu påstår hon att KJ babblar. Här anar jag ett helt ugglebo i mossen och tror ännu mer på en möjlig medhjälpare, kanske t o m annan GM. Man kan ju undra om uppgifterna i artikeln från 14 juni endast var dimridåer; det finns en annan björn där ute och den vill vi inte väcka riktigt än?

"Har den misstänkte ändrat eller justerat sin berättelse under de här veckorna?

– Nej, inte i något avgörande hänseende.

Det finns små justeringar i hans berättelse menar du?

– Ja. Men det kan bero på att man inte har ställt frågan eller att man har ställt den på ett annat sätt. I allt väsentligt är hans berättelse den samma.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6867865
Citera
2013-08-01, 12:00
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Visst fanns det källor här på det påståendet? Advokaten framstår ju som ett riktigt ufo.

Källor och källor, men det stod åtminstone så i ett av tidningsreferaten efter den senaste omhäktningsförhandlingen. Jag tyckte redan då att det var lite konstigt att advokaten begärde stängda dörrar.
Så Forssberg är definitivt inget ufo. Tvärtom, jag tycker karln är rejält motarbetad, och för hans och KJ:s skull hoppas jag verkligen att ärendet prövas i högsta instans.
Citera
2013-08-01, 12:08
Medlem
ME077s avatar
Jag är helt okunnig om hur reglerna ser ut när det gäller vilka uppgifter den misstänktes advokat ska få tillgång till. Hela tiden har jag utgått ifrån att Forssberg fått all info som kommit fram, vilket tydligen inte stämmer. Är det väldigt ovanligt att försvaret inte får sådan information?
Citera
2013-08-01, 12:08
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Vad håller Schönbeck på med egentligen? Ena dan säger hon si, andra dan så. Den 14 juni hävdade hon att KJ höll fast vid sin berättelse i allt väsentligt. Nu påstår hon att KJ babblar. Här anar jag ett helt ugglebo i mossen och tror ännu mer på en möjlig medhjälpare, kanske t o m annan GM. Man kan ju undra om uppgifterna i artikeln från 14 juni endast var dimridåer; det finns en annan björn där ute och den vill vi inte väcka riktigt än?

"Har den misstänkte ändrat eller justerat sin berättelse under de här veckorna?

– Nej, inte i något avgörande hänseende.

Det finns små justeringar i hans berättelse menar du?

– Ja. Men det kan bero på att man inte har ställt frågan eller att man har ställt den på ett annat sätt. I allt väsentligt är hans berättelse den samma.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6867865

Jag håller med, det luktar skunk lång väg. Vad händer egentligen?
Kanske är de övertygade om att att MGM finns där ute och de börjar få panik för att de inte kan hitta hen. Åtal måste väl väckas snart?
Citera
2013-08-01, 12:14
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag håller med, det luktar skunk lång väg. Vad händer egentligen?
Kanske är de övertygade om att att MGM finns där ute och de börjar få panik för att de inte kan hitta hen. Åtal måste väl väckas snart?

Svårt att gissa hur åklagarna tänker när de är så extremt förtegna hela tiden. Vad det än handlar om visar de iaf klart och tydligt att de inte vill ha hjälp/tips från allmänheten. (Eftersom de inte berättar något).

Forssberg: "– Förundersökningen är lång och det är ogörligt att hinna sätta sig in i om man inte kontinuerligt får ta del av sådana här saker. I sämsta fall är det kanske bara två veckor jag har på mig från dess att förundersökningen är klar."

Åklagarna har haft tillgång till alla uppgifter och haft flera månader på sig...

Märkligt också att VB´s föräldrar fick byta advokat, men inte KJ. Vad är det som händer egentligen?
Senast redigerad av ME077 2013-08-01 kl. 12:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in