2013-07-30, 22:50
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Det kan vara någon annan man/kvinna än AJ som är GM. DB och FH är på sannolika skäl häktade för skyddande. Rimligt är då att DB och FH känner GM. Känner DB och FH yngste sonens pappa?

Känner dom häktade TB? Hon som fick veta att hon levde när hon var på okänd adress i Trollhättan samma dag BO försvan
Citera
2013-07-30, 22:52
Medlem
Vad är enklaste vägen till Polen från Jönköping kanske MC är gömd efter vägen eller iPolen
Citera
2013-07-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Äntligen en till som vet! Tack....
Har försökt förklara detta innan!
Man måste ta ur batteriet.

: ⃠ ⃡ ⃢ ⃣ ⃤ ⃥ ⃦: Man måste inte ta ur batteriet. Det blir struligt i längden. Det är enklare att för vara luren i en tät plåt ask när den är av stängd:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Faradays_bur
Med form an passad skum gummi in redning kan man få en stöt säker och vatten tät för packning.
Citera
2013-07-30, 22:55
Medlem
[quote=Tomato|44547652]Det är ju inte 100 att han åkte MC till thn.
Om han gjorde det och de skulle äta och dricka tror jag den stod kvar hos hans mor.
Jag hade lämnat den hos Id@ om jag kört den dit. Då finns det ingen som kan vittna om vilken tid han skulle åkt därifrån, vilket någon troligtvis skulle hört eller sett. Eller någon hundägare som noterat att den var där eller borta.[/QUOTE

Jag har fått info från en källa att Aj ska ha gått i från Id* för att sedan återvända dagen efter och hämtat sin MC. Anhöriga(Styvmamman och hennes dotter) var vid Id's lägenhet dagen efter då de ser en MC som var röd/vit körde emellan cykelvägen vid tennishallen(Körde på en mindre stig nrevid cykelvägen)
Citera
2013-07-30, 22:57
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Gärningsmannen som råkade komma förbi kan ju vara PT oavsett alibi eller ej. Det är ju inte alltid säkert att alibit talar sanning heller, men mer en fråga för polisen att kolla upp

Sluta! Polisen har avfört mannen..Ge dig nu!
Citera
2013-07-30, 23:02
Medlem
[quote=kekfakee|44548558]
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är ju inte 100 att han åkte MC till thn.
Om han gjorde det och de skulle äta och dricka tror jag den stod kvar hos hans mor.
Jag hade lämnat den hos Id@ om jag kört den dit. Då finns det ingen som kan vittna om vilken tid han skulle åkt därifrån, vilket någon troligtvis skulle hört eller sett. Eller någon hundägare som noterat att den var där eller borta.[/QUOTE

Jag har fått info från en källa att Aj ska ha gått i från Id* för att sedan återvända dagen efter och hämtat sin MC. Anhöriga(Styvmamman och hennes dotter) var vid Id's lägenhet dagen efter då de ser en MC som var röd/vit körde emellan cykelvägen vid tennishallen(Körde på en mindre stig nrevid cykelvägen)

Vid vilken tid?
Citera
2013-07-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Äntligen en till som vet! Tack....
Har försökt förklara detta innan!
Man måste ta ur batteriet.

Finns säkert många bra sätt att stoppa mobilkontakt till operatör.
För att helgardera är rådet, kör den i en flismaskin.
Citera
2013-07-30, 23:12
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det enda AJ pysslar med är att försöka påskina att han är oskyldig. Det blir nästan löjligt uppenbart, vilket ännu en gång säger mig att vi inte har med vassa snubbar o göra här, utan snarare tvärtom.

En teori till varför han gömmer sig är för att de häktade snart måste omhäktas igen. Kanske hoppas han på att de frigres.

Att han gömmer sig kanske också är för att han kunnat följa nyhetsrapporteringen och artiklar om de häktades olika berättelser och som inte går ihop enligt åklagaren? Det kanske gör honom nervös över ev. golande och då håller han sig undan bara därför också?
Citera
2013-07-30, 23:29
Medlem
purplegirl78s avatar
[quote=kekfakee|44548558]
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är ju inte 100 att han åkte MC till thn.

Dagen då id@ va borta? Men de var aldrig inne i trapphuset?
Citera
2013-07-30, 23:30
Medlem
tattoo66s avatar
Är det bekräftat att F.H var med D.B den aktuella natten??
Citera
2013-07-30, 23:35
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Menar du FHs ruckel eller stället där han bor på riktigt ?

Vilket ställe ligger närmast platsen där bilen brann? Fanns där körbara bilar? Hur stor sannolikheten är att DB, FH och ev AJ har promenerat dit efter det att bilen sats i brand. Tre fullvuxna karlar på en mc funkar nog inte.
Citera
2013-07-30, 23:35
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Efetsom han var efetrlyst via interpol och gripen i ett annat medlemsland, får svensk polis avvakta tills alla pepper är klara.
Däremot brukar tiden denna formella exercis tar var som fjäder. Kan sträckas ut eller töjas ihop, allt beroende på olika parters intresse.
Ok. Kan Polen och Sveriges intressen kollidera i detta fallet? Åklagaren ser gärna att AJ blir mörare genom att sitta i ett "lösshäkte" och polsk polis vill bli av med den extra kostanden så fort som möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in