2013-07-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Vad vad?? Jag har inte FB!
Slut på förhållandet troligtvis
Citera
2013-07-30, 14:44
Medlem
Pimsebupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii

Vad har uppstått mellan Ida* far och styvmor!

https://m.facebook.com/clif*.hermansso*?__user=100003326433911

Styvmor har täffat en ny man!
Styvmor och pappa C har inte haft mycket till realtion med I men det ser ju bra ut på facebook att gråta ut lite!
Citera
2013-07-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Antingen har GM redan en bil. I så fall är det rimligt att GM städade bort ev fotspår i blodet (som binder honom till att ha varit där efter det att blodet runnit). Därefter lär han ha evakuerat lägenheten fort som sjuttsingen.

Kroppen bars då in i hissen av en person. Om en person håller en kropp blir det trångt i ingången till hissen dessutom får kroppen liksom lyftas upp och in i hissen när dörrarna har öppnat sig. Ett sådant scenarium stämmer väl med det uppåtgående blodsmetet vid hissens dörrpost på BO:s våningsplan.

På samma sätt måste GM lägga ned kroppen för att öppna dörren vid entren, vilket spåren också tycks visa. Och eftersom GM är ensam kan han backa med kroppen hela tiden och därmed undvika att trampa i fotspår.

OM GM inte har bil måste han åka och hämta bil alternativt ringa efter bil. Det tar ca 25 minuter att komma från Tre Älgar till brottsplatsen. Det är en tid för rådrum om den inte ägnas till att städa lägenheten. Men även om man städar så hinner man planera.

Lägg därtill att grabbarna sägs ha varit intresserade av kroppsdumpning. De påstås t.ex. vara bekanta med någon inblandat i mordet på Hr*n. Den bekante påstås bo i Grästorp. Om det är sant vet jag inte, men gissningsvis har de redan tankemässig beredskap på flera frågor som blir aktuella under arbetet.

Att arbeta snabbt är av vikt eftersom kopplingen mellan BO och förmodad GM är så stark och väldokumenterad genom samtal att man kan räkna med att Farbror Blå gör besök inom ganska kort tid efter upptäckt av brottet. Vi skall därför inte ge arbetet för lång tid.

Vi bör även räkna med att FH har tid att preparera bilen som skall frakta alla från brandplatsen och till DB för dusch och nya kläder. Kanske är det bristen på egna passande kläder som gör att AJ så vitt vi vet inte visat sig så snabbt som möjligt efter mordet. Kanske var han tvungen att åka till Jönköping för det.

Är ST en tjej som kan tänkas läsa Karin Boye? ST! Har du nyligen slängt eller förlorat Callocain? "Tiomannagruppen" var det enda som gick att läsa förutom lite av brödtexten... så kanske inte Callocain... Är det en rubrik i Callocain?

EDIT: Kanske var det inte en rubrik, men ordet tiomannagruppen gick i alla fall att läsa i en skönlitterär text...

"Kanske är det bristen på egna passande kläder som gör att AJ så vitt vi vet inte visat sig så snabbt som möjligt efter mordet. Kanske var han tvungen att åka till Jönköping för det."

Mycket bra tänkt.
Citera
2013-07-30, 14:56
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
"Kanske är det bristen på egna passande kläder som gör att AJ så vitt vi vet inte visat sig så snabbt som möjligt efter mordet. Kanske var han tvungen att åka till Jönköping för det."

Mycket bra tänkt.

Jag vet inte hur ni gör.... Men jag tror att det är ganska vanligt att ta med sej klädbyte mm när man åker bort över helgen.
Citera
2013-07-30, 15:01
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Jag vet inte hur ni gör.... Men jag tror att det är ganska vanligt att ta med sej klädbyte mm när man åker bort över helgen.

Japp, och de kläderna fanns antagligen hos mamma, men att ta sig tillbaka dit borde vara för riskabelt. AJ hade knappast med sig klädbyte till BO om inte mordet är planerat...
Citera
2013-07-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Japp, och de kläderna fanns antagligen hos mamma, men att ta sig tillbaka dit borde vara för riskabelt. AJ hade knappast med sig klädbyte till BO om inte mordet är planerat...

Ja och för A.J skulle det innebära en risk och visa sig för någon annan än D.B och F.H i "nya" kläder.
Citera
2013-07-30, 15:07
Medlem
Citat:
SB:s coverbild på FB är ju talande.
Han slipper nog mer misshandlar nu.
Citera
2013-07-30, 15:09
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Ja och för A.J skulle det innebära en risk och visa sig för någon annan än D.B och F.H i "nya" kläder.

I synnerhet om kläderna är lånade av DB som jag har en känsla av har en helt annan storlek... Skulle AJ gå i DB:s kläder?

EDIT: Skulle iofs kunna vara FH:s kläder, men det var till Tre Älgar de åkte efter att ha eldat upp bilen. Om nu inte AJ åkte direkt till DB med MC:n från Margaretevägen.
Citera
2013-07-30, 15:13
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Men Id@:s styvmoder benämner ju Id@ som AJ:s flickvän.
Var det inte en annan kvinna som, i en kommentar på facebook, kallade AJ "pojkvän".

Jag citerade/skärmdumpade en kommentar för att jag trodde kvinnan var IFs mamma. Det visade sig bara fel, kvinnan hade kommenterat styvmamman, eller kommenterat på MPS Facebook-sida.
Citera
2013-07-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Var det inte en annan kvinna som, i en kommentar på facebook, kallade AJ "pojkvän".

Jag citerade/skärmdumpade en kommentar för att jag trodde kvinnan var IFs mamma. Det visade sig bara fel, kvinnan hade kommenterat styvmamman, eller kommenterat på MPS Facebook-sida.
Det var id*s styvmamma som skrev det
Citera
2013-07-30, 15:23
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Eller varför inte det här scenariot, beroende på vilka spår han lämnat i lght.

Han lämnade en orolig IF, återvände efter några timmar för att se hur hon mådde, då fann han henne död.
Han greps av panik och lät bli att larma av rädsla för att bli MT, istället gömde han kroppen.

Det scenariot är användbart om han är ganska säker på att de inte har nåt som direkt binder honom vid IFs död.

Vad ska man tro om dunsarna? Kan grannens vittnesmål, tillsammans med AJs uppgifter räcka för att fastslå att han var i lght när "det" hände.

Nej, svårt att få ihop kanske. Men som du säger, mer eller mindre rökt är han.

Då är det ju detta med om det i så fall krockar tidsmässigt dunsarna med nära anslutning till telefonsamtalen som varit kring midnatt.
Citera
2013-07-30, 15:28
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Det var id*s styvmamma som skrev det

Vem är styvmamman? Ngn som kan länka till facebook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto