Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Tomas Bresky/
Lars Borgnäs intervjua från 1996.
I bifogade länk är
Hasse Holmer med och förtränger bl a
Ebbe Carlsson-affären
0500-0630 HH

om bredd i spaningarna och svenska konspirationer
1204-1250 HH om gärningsmannaprofilen.
2510-3040 om
Axel Morath och
PG Näss bl a. Att Morath förbjudit PU att prata m HH är anmärkningsvärt.
3320-4320 Om att SÄPO undanhöll HH uppgifter och högerextremism,
3933 ljuger HH om
PO Karlsson,Per Jörlin och
Sten Warmland. Ett gott val säger HH.
5335 ifrågasätter
Hans Ölvebro.
Hela programmet intressant . Även intervjuerna med
Sigvard Marjasin och
Jan Danielsson.
hävdas att Näss var den som fick uppgifterna om
Jörgen B ang Norrköpingmötet.
http://www.youtube.com/watch?v=Ze2EaT4AMM0
Ja, det här programmet var verkligen väldigt intressant. Hans Holmér tycks både ljuga och inte ljuga. Samtidigt. Läste lite nyss om GM-profilen som gjordes av FBI som talade för en ensam galning. I en svensk artikel flera år senare sägs det att FBI senare skulle ha uppgett att Ölvebro inte hade gett dem instruktioner om att det kunde ha handlat om en konspiration, för då hade GM-profilen kunnat se helt annorlunda ut. Men det låter väl konstigt? Jag trodde man skapade GM-profiler helt förutsättningslöst och utgick från GM:s enskilda agerade på mordplatsen oavsett vad.
I den här leopoldartikeln sägs det att PU har slagit fast att skytten var högerhänt. Att GM stoppade ner vapnet i en liten väska som väl då hängde på GM:s vänstra sida om man ska tro vittnena Ann-Charlotte och Nieminen. VG ska ju haft en sån väska. Ja, jag skulle nog inte helt avfärda VG som GM pga alla "tokbeskrivningar" av honom men viss tveksamhet kan man ju också känna.. I artikeln som jag länkar till här nedan sägs det att VG var "besatt" av våldsfilmer och räknar in Stallonefilmerna. Men herregud, hur många karlar gillar inte action och Sylvester Stallone? Jag var själv en gång bekant med någon som hade jobbat för IB och som döpte sina katter till "Rambo" och "Rocky", så VG:s filmpreferenser var han ju inte ensam om. Men å andra sidan gillade min IB-bekant "Babe" också, som handlade om en gullig, rosa gris och dennes äventyr så det kanske jämnade ut saken. Och några våldsamheter hos min IB-bekante såg jag då aldrig någonsin till vill jag tillägga, men det behöver ju nödvändigtvis inte betyda någonting alls. Livet lär en till slut att man aldrig vet vilka hemligheter människor man tror man känner utan och innan faktiskt döljer.
Men hur kom det sig egentligen att VG fick uppehållstillstånd i USA? Jobbade han i USA också? Jag trodde det var omöjligt att få bo och jobba i USA om man nu inte gifter sig, jobbar för en svensk organisation/svenskt företag eller alternativt lyckas få ett sk green card? Hur bar sig VG åt? Var han pensionerad? Vad levde han av?
Minns att en svensk informatör, Lennart Savemark, av sin svenske uppdragsgivare (skall ha varit "statspolisagent" för Säkerhetspolisen) sattes i säkerhet i USA tillsammans med sin familj någon gång under 50-talet efter att ha avslöjats av ryssarna. Kan VG ha satts i säkerhet i USA av någon outgrundlig anledning på 80-talet, utan att därför nödvändigtvis ha varit Palmes mördare? Samme Savemark travade faktiskt upp till SÄPO också 1984 och överlämnade uppgifter till SÄPO som hade kunnat skänka nytt ljus till spionfallet Bertil Ströberg, men SÄPO valde att arkivera uppgifterna istället för att vidarebefordra dem till Ströbergs advokater eller åklagare som hade jobbat med fallet. Bara en sån sak. Varför?
http://www.leopoldreport.com/GMP.html
http://folket.se/folkifolket/1.217400?m=print