2013-07-28, 23:51
Medlem
highstakess avatar
Kom nyss hem från Zanzibar.

I alla fall, satt i en bar där nere och började snacka med en snubbe som jag trodde var från Sydafrika, eftersom han pratade Afrikaans med servitrisen. Trevlig snubbe, 55+ något samma mustasch som Christer Pettersson osv.

I alla fall visade det sig att han var från Rhodesia, och hade tjänstgjort i Rhodesian army, för att sedan att ha bosatt sig i SA.

Han fråga vart jag kom i från osv. och när han fick höra det började han snacka om mordet på Palme och hur han hört saker av en herre i SA som tillhört Bureau of State Security under apartheidtiden.

Det han berättade tyckte jag var lite märkligt men han menade att det var ett dåd av just B.O.S.S. och i samarbete med några svenska agenter som agerade för nationens bästa. Kan det ha varit några från Sektionen för särskild inhämtning??

Jag nämnde något om Christer Pettersson och han menade att många boer lönnmördare ser/såg ut precis så, med exakt samma mustasch som Christer Pettersson och när jag tänker efter så har rätt många gamla krigsrävar/mercenaries sett precis ut så från SA.

Hur kunde/kan Lisbet Palme vara så säker på att just Christer Pettersson var den som sköt? Kan hon ha sett fel? http://gfx.svd-cdn.se/multimedia/dynamic/00726/lisbet-palme_726543c.jpg den bilden ser ju precis om som massa boer mercs från SA, 1-9.

Eftersom Lisbet är så säker, kan det ju ha varit Christer som skött men att B.O.S.S. och SSI fick honom att göra det?, med hot om hot att inte yppa något. Kan ju inte vara svårt för folk som sysslar med personbaserad underrättelseinhämtning dagligen, att lura i honom något hemsk ska hända om han snackar.
Senast redigerad av highstakes 2013-07-28 kl. 23:58.
Citera
2013-07-29, 00:18
Medlem
zorzes avatar
Givetvis är GM någon som uppvisar likheter med CP.
I alla andra fall är LP inblandad/manipulerad ini mörkläggningen.
Senast redigerad av zorze 2013-07-29 kl. 00:20.
Citera
2013-07-29, 01:09
Medlem
mvagrippas avatar
Robert Aschbergs Diskutabelt om MOP från våren 1989 innehåller en del intressanta uppgifter.
Claes Palme berättar om att han väcks strax efter midnatt då Joakim Palme ringer in dödsbudet.

När han efter snabb påklädning springer ner på gatan efter Taxi så känner föraren och andra passagerare till att Olof Palme är skjuten. Detta sker pga krimjourens Harry Hedlund vid midnatt ser till att Taxi och SL larmas om mordet och får ett enkelt signalement. Lokaltrafiken känner till mordet före polisen i Solna, Huddinge och Nacka!!!!!

Sven Aner, Ulf Lingärde och en Maj Wechselmann som inte pratar för sig speciellt bra. En pösigt självgod Jan Guillou kan också ses med ett ständigt nedlåtande hånflin. Det här var innan hans KGB-kontakter med Jevgenij Gergel hade blivit allmänt kända.

http://www.youtube.com/watch?v=YbyTANqxFZo
Citera
2013-07-29, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Men snälla nån, varför skulle han skjuta Lisbet ??

LP gick INTE i armkrok med OP i skottögonblicket, hon gick några steg framför Olof vilket KAN innebära att hon kände till vad som skulle hända.

Snälla nån på dig själv du... Varför skulle han INTE skjuta Lisbet? Ge mig ett bra argument som kan understödja denna tes bara, så kanske jag rentutav köper den. Sedan saknar det egentligen betydelse om Lisbet höll under Olofs arm eller inte, eftersom hon blev påskjuten först enligt min uppfattning. Hon kanske precis hann säga "men vad gör du?" till mannen innan han tryckte av andra skottet som dödade Palme. Och sedan föll hon på knä.

Fan, vad sorgligt allt det här var, när man verkligen tänker tillbaka på det. Nu skiter jag i den här mörka debatten på ett tag. Ha det gott gubbar.
Citera
2013-07-29, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Helt klart finns det en mängd oklarehetrbi detta.
Borde utredas bättre.

Dessutom varför ett vittne såg mördaren stoppa in vapnet i vänster rockinnerficka?!

Det var ju en fråga det också...Varför skulle hon inte ha sett det då menar du? Vittnet Ann-Charlotte (?) såg att han höll pistolen i högra handen och stoppade ner vapnet i vänster ficka. Hon tyckte kanske att det såg konstigt, fel och lite "klumpigt" ut och därför registrerade det där uppe i hjärnan. Det är såna detaljer som en "hen" och en "hon" ofta ser, vare sig de vill eller inte, till skillnad från en "han". Med adress till Grandioso.
Citera
2013-07-29, 02:07
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Snälla nån på dig själv du... Varför skulle han INTE skjuta Lisbet? Ge mig ett bra argument som kan understödja denna tes bara, så kanske jag rentutav köper den. Sedan saknar det egentligen betydelse om Lisbet höll under Olofs arm eller inte, eftersom hon blev påskjuten först enligt min uppfattning. Hon kanske precis hann säga "men vad gör du?" till mannen innan han tryckte av andra skottet som dödade Palme. Och sedan föll hon på knä.

Fan, vad sorgligt allt det här var, när man verkligen tänker tillbaka på det. Nu skiter jag i den här mörka debatten på ett tag. Ha det gott gubbar.

Citat:
Det var ju en fråga det också...Varför skulle hon inte ha sett det då menar du? Vittnet Ann-Charlotte (?) såg att han höll pistolen i högra handen och stoppade ner vapnet i vänster ficka. Hon tyckte kanske att det såg konstigt, fel och lite "klumpigt" ut och därför registrerade det där uppe i hjärnan. Det är såna detaljer som en "hen" och en "hon" ofta ser, vare sig de vill eller inte, till skillnad från en "han". Med adress till Grandioso.
Precis, och denna iatttagelse säger endel tycker jag! Mkt trovärdigt vittne!
Hon är väl ett av vittnena som säger att GM också " går runt" paret innan han springer iväg.!?
Citera
2013-07-29, 05:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Besvara en fråga med en motfråga är ju klassiskt ..

Vidare: "eftersom hon blev påskjuten först enligt min uppfattning".

Du är inte seriös på en enda fläck, tundra2000 - men skojfrisk ..
Citera
2013-07-29, 08:28
Medlem
Så länge man inte ens inser att händelseförloppet är så skruvat som det kan bli så är man låååångt ifrån en lösning. MBoudine förstår i alla fall det, all cred till dig även om jag inte håller med dig om motivet.
Citera
2013-07-29, 08:42
Medlem
Tundra2000

Nu drar du helt plötsligt till med att GM ska ha missat ett skott. GM missa inget skott, skillnaden är att han träffa Palme i bröstet med första skottet och därmed föll han inte direkt i backen. Varför vill du inte tro på det? Vittnen säger ju att han står upp när andra skottet bränner av. Varför skulle han missa första skottet totalt ? Finns inte en chans, tänk om och tänk rätt. Du är långt ifrån en lösning och GM om du inte ens märker att något är fel med händelseförloppet.
Citera
2013-07-29, 09:44
Bannlyst
Citat:
Besvara en fråga med en motfråga är ju klassiskt ..

Vidare: "eftersom hon blev påskjuten först enligt min uppfattning".

Du är inte seriös på en enda fläck, tundra2000 - men skojfrisk ..

Och hur klassisk är inte du själv genom att inte besvara den först ställda frågan?

Tillbaka till mordplatsen igen då...varför är det helt omöjligt att mördaren, när han börjar ta fram och sakta höja höger arm som han har hållt dold bakom ryggen, avsiktligt eller oavsiktligt avlossar ett skott som touchar Lisbets rygg? Om vapnet är på väg upp bakom paret Palmes ryggar och mördaren samtidigt vrider handleden framåt/uppåt är väl inte skottvinkeln helt omöjlig oavsett om Lisbet gick armkrok med Olof eller inte?

Varför är det så många karlar som verkar ha en liten släng av Asperger förresten? Så även i detta forum? Många män har de facto har uppenbara problem att kunna föreställa sig en hel katt ifall halva kroppen är dold bakom t.ex en gardin. Klara Zimmermans rollfigur "fyrkantiga Rolle" är inte en karikatyr. Han är verklig!
Ajöken.

http://www.youtube.com/watch?v=eKiBhw2CxXs
Citera
2013-07-29, 10:04
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Så har det närmast garanterat inte gått till. Palme sköts med två skott och den förta kulan träffade honom i bröstet. Milan Valverius obducerade OP och såg detta, dvs två kulhål i Palmes kropp. Kanske hotade MV att röja denna statshemlighet vilket jag misstänker är orsaken till att Valverius "oturligt råkade" överdosera ett läkemedelspreparat.

Och vad anser du är anledningen till att det skulle behöva hemlighållas att han sköts med två skott istället för ett?
Citera
2013-07-29, 10:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Så länge man inte ens inser att händelseförloppet är så skruvat som det kan bli så är man låååångt ifrån en lösning. MBoudine förstår i alla fall det, all cred till dig även om jag inte håller med dig om motivet.

OK. Vad tror du är motivet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in