Kom nyss hem från Zanzibar.
I alla fall, satt i en bar där nere och började snacka med en snubbe som jag trodde var från Sydafrika, eftersom han pratade Afrikaans med servitrisen. Trevlig snubbe, 55+ något samma mustasch som Christer Pettersson osv.
I alla fall visade det sig att han var från Rhodesia, och hade tjänstgjort i Rhodesian army, för att sedan att ha bosatt sig i SA.
Han fråga vart jag kom i från osv. och när han fick höra det började han snacka om mordet på Palme och hur han hört saker av en herre i SA som tillhört Bureau of State Security under apartheidtiden.
Det han berättade tyckte jag var lite märkligt men han menade att det var ett dåd av just B.O.S.S. och i samarbete med några svenska agenter som agerade för nationens bästa. Kan det ha varit några från Sektionen för särskild inhämtning??
Jag nämnde något om Christer Pettersson och han menade att många boer lönnmördare ser/såg ut precis så, med exakt samma mustasch som Christer Pettersson och när jag tänker efter så har rätt många gamla krigsrävar/mercenaries sett precis ut så från SA.
Hur kunde/kan Lisbet Palme vara så säker på att just Christer Pettersson var den som sköt? Kan hon ha sett fel?
http://gfx.svd-cdn.se/multimedia/dynamic/00726/lisbet-palme_726543c.jpg den bilden ser ju precis om som massa boer mercs från SA, 1-9.
Eftersom Lisbet är så säker, kan det ju ha varit Christer som skött men att B.O.S.S. och SSI fick honom att göra det?, med hot om hot att inte yppa något. Kan ju inte vara svårt för folk som sysslar med personbaserad underrättelseinhämtning dagligen, att lura i honom något hemsk ska hända om han snackar.