Citat:
Ursprungligen postat av
SAR-skrift
Det kan ha en viss bäring på frågeställningen om huruvida kroppen begravdes i samband med en snabb, och förmodligen stressig, transport, eller inte. "Inte" är mitt förslag.
Not.: Bytte 'a' till '@' i citatet.
Tillgång till spade där och då har väl lika mycket relevans som det mesta andra som diskuteras i tråden. tvärtom välkomnar jag att man även kritiskt granskar olika teorier och försöker tänka i lite fler steg. Har saknat det när man bara öser ur sig teorier - där man försöker övertrumfa varann i kreativitet - utan att tänka dem hela vägen.
OK, vi har inte facit och kan kanske inte till 100% utesluta att likkistor m fl irrationella lösningar - ibland gör folk riktigt tokiga saker! Men det skadar inte att fundera över genomförbarhet och sannolikhet, tycker jag.
Sannolikheten att Id@ hade en spade hemma bedömer även jag som låg. Min pappa hade spade i förrådet fast han bodde i lägenhet. Jag hade det definitivt inte när jag var 23... Man tänker liksom inte på att köpa spade för att skotta lite snö på balkongen i den åldern - det är mer pensionärstänk - "bäst att skotta så det inte blir halt..." En 23-åring sparkar kanske undan lite snö när hon går ut och röker.
Det
kan ha legat en spade i bilen, men det är väl, antar jag, något mer sannolikt att det inte gjorde det, eller? De kan ha hämtat på en kyrkogård eller i vaktmästarnas förråd, men då tillkommer ett moment - lite längre tid och kanske en liten omväg. Kan man skriva om syra och att svetsa in lik i bensindunkar på sin egen gamla buss, då måste man kunna prata om en spade!
EDIT: hade Id@ varit äventyrare/friluftsmänniska eller hobbyodlare med kolonilott ändras spad-oddsen. Men hon ser inte riktigt ut som den typen...