2013-07-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acool
Nej där har du nog fel.
Finns inte en rätt i Sverige som skulle häkta och omhäkta två personer på SANNOLIKA skäl på vad ETT vittne påstår sig ha sett.
Jag tippar på att de har telefonlistor som sätter dem på platser de inte vill medge.

Så är troligtvis fallet; —men detta förmodligen konstaterade och bevisbara faktum innehåller så mycket mer implicerad info. Det förutsätter exempelvis ett tidigare samtal från GM, förmodligen till DB:s mobiltelefon. Om GM hade "sinnesnärvaro" nog för att först ha stängt av sin egen mobiltelefon, för att använda BO:s mobiltelefon för detta samtal, så uppstår ytterligare specifika frågor och som det är synnerligen svårt att besvara med en snabbt ihopsvängd lögn.
Citera
2013-07-28, 15:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hur länge har AJ varit efterlyst nu?
Nio dagar. http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263234-36-aring-haktad-i-sin-franvaro-for-mord
Citat:
Mannen begärdes anhållen i sin frånvaro redan i fredags, klockan 11.37.
Jag utgår från att anhållen eller häktad i sin frånvaro innebär efterlyst.
Citera
2013-07-28, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hur länge har AJ varit efterlyst nu?

Han anhölls fredag för en vecka sedan, och efterlystes säkert i samma ögonblick
Han häktades onsdag morgon
Han efterlystes internationellt på torsdag kväll (tror jag)

you do the math...
Citera
2013-07-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Det kan mycket väl finnas fler vittnesuppgifter som vi inte vet om, du hakar upp dig på en, känd här på fb men finns inget som motsäger att det kan finnas flera, oberoende av varandra. Tiden får visa.

Något som jag hakat upp mig på är att Humle och Dumle sitter häktade för skyddande av brottsling (grovt brott) medan AJ är häktad i sin frånvaro för mord.
Om det nu finns teknisk bevisning som påvisar att alla tre har befunnit sig på mordplatsen varför är det bara AJ själv som är häktad för mord och inte de andra två?

Det bör m a o finnas någonting som tyder på att AJ ensam har bragt Id@om livet, vad?
Bostaden var ju "full av blod" enligt media vilket underlättar det tekniska arbetet på mordplatsen.
Har DB och FH befunnit sig i bostaden efter mordet bör man kunna bevisa det, men vad tyder på att det bara är AJ som dödat henne?

Anledningen till att DB och FH sitter häktade för skyddande kan vara för att den tekniska bevisningen (i dagsläget i alla fall) inte kan påvisa det. Antagligen väntar man fortfarande på analyssvar från SKL och när de är färdiga hoppas jag att ÅK kommer att kunna yrka på mord även för Humle och Dumle (försöka bör man) om inte annat kanske det kan få dom att prata.
För vem vill sitta inne oskyldigt dömd för mord?

För att få de häktade att prata vore ett smart drag av ÅK i det här läget vara (om det går) alla tre för mord.
Senast redigerad av KSP 2013-07-28 kl. 15:19.
Citera
2013-07-28, 15:16
Medlem
Pastakryddas avatar
Hur blev det med DH´s kista? Var det någon som åkte och kollade om den stod kvar där den syns på bild?
Citera
2013-07-28, 15:17
Medlem
Cocinellas avatar
Är det Polisens skyldighet att meddela AJ:s advokat i det ögonblick han begärdes anhållen?
Citera
2013-07-28, 15:21
Medlem
Har varit borta 1 v men är motorcyckeln och gröna Golfen hittade ? Såg också tanke om att hon skulle finnas i bussen , finns stora utrymmen under golvet i dessa
Citera
2013-07-28, 15:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Är det Polisens skyldighet att meddela AJ:s advokat i det ögonblick han begärdes anhållen?
Nej, det kan jag inte tänka mig. Däremot kontaktade de honom säkert för att det skulle nå fram.
Citera
2013-07-28, 15:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej, det kan jag inte tänka mig. Däremot kontaktade de honom säkert för att det skulle nå fram.

Men det gjorde det inte. Inte förrän AB "talade" med AJ som jag förstått det?
Advokaten kontaktar ju inte sin klient. "Det är han som kontaktar mig"
Citera
2013-07-28, 15:31
Medlem
Disasterbators avatar
Jag tror att FH var med vid branden. Min gissning är att han körde. Han har troligen dumpat gammalt byggmaterial vid brandplatsen när han har hållit på med sina renoveringar hemma. Brandplatsen ligger väldigt nära Salstad. Max 5-7km.

Om nu Aj hade sin moped med sig till Ida: Är det inte möjligt att dem har använt den för att kunna frakta kroppen vid själva dumpningsplatsen? Den tar sig förbi bommar och kan ta sig fram på lederna där skogsmaskinerna kör.
Ett sätt är att lägga kroppen över sadeln och leda motorcykeln med motorn igång och ettan i. Då blir det inte så tungt att bära. Det skulle kunna innebära att dem har tagit sig längre in i terrängen än man gör om man bär en kropp.
Citera
2013-07-28, 15:35
Medlem
bagarn29s avatar
https://maps.google.se/maps?q=%C3%96stra+Margaretagatan+52&hl=sv&ie=UTF8& ll=58.291787,12.316382&spn=0.007872,0.022724&sll=5 8.293068,12.313477&layer=c&cbp=13,0,,0,0&cbll=58.2 91892,12.316671&hnear=%C3%96stra+Margaretav%C3%A4g en+52,+461+43+Trollh%C3%A4ttan&t=h&z=16&panoid=8bD ifuIZD_sBjyB8rH68ZQ

Hur är grävförmågan i detta område?
Citera
2013-07-28, 15:40
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men det gjorde det inte. Inte förrän AB "talade" med AJ som jag förstått det?
Advokaten kontaktar ju inte sin klient. "Det är han som kontaktar mig"
Undrar hur det förhåller sig till advokatsamfundets etiska regler?
Kan man åta sig ett uppdrag där man inte kan kontakta sin klient, eller ska man avsäga sig det.

och om det är sant det som skrevs för några dagar sedan att advokaten försvarat Idas pappa, är det också jävligt tveksamt att han tar detta uppdraget.
Men det kan ju varit bullshit, eller missuppfattning ang. pappan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in