Citat:
Ursprungligen postat av
Roaster66
Det kan mycket väl finnas fler vittnesuppgifter som vi inte vet om, du hakar upp dig på en, känd här på fb men finns inget som motsäger att det kan finnas flera, oberoende av varandra. Tiden får visa.
Något som jag hakat upp mig på är att Humle och Dumle sitter häktade för skyddande av brottsling (grovt brott) medan AJ är häktad i sin frånvaro för mord.
Om det nu finns teknisk bevisning som påvisar att alla tre har befunnit sig på mordplatsen varför är det bara AJ själv som är häktad för mord och inte de andra två?
Det bör m a o finnas någonting som tyder på att AJ ensam har bragt Id@om livet, vad?
Bostaden var ju "full av blod" enligt media vilket underlättar det tekniska arbetet på mordplatsen.
Har DB och FH befunnit sig i bostaden efter mordet bör man kunna bevisa det, men vad tyder på att det bara är AJ som dödat henne?
Anledningen till att DB och FH sitter häktade för skyddande kan vara för att den tekniska bevisningen (i dagsläget i alla fall) inte kan påvisa det. Antagligen väntar man fortfarande på analyssvar från SKL och när de är färdiga hoppas jag att ÅK kommer att kunna yrka på mord även för Humle och Dumle (försöka bör man) om inte annat kanske det kan få dom att prata.
För vem vill sitta inne oskyldigt dömd för mord?
För att få de häktade att prata vore ett smart drag av ÅK i det här läget vara (om det går) alla tre för mord.